تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۲۰ آذر ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۷ نظر

دفاع صفار هرندی از دولت: شروع فساد چای دبش از دولت قبل بوده، اما در این دولت هم تخصیص ارز‌هایی صورت گرفته

صفار هرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت درمورد فساد چای دبش گفت: شروع این فساد از دولت قبل بوده، اما در این دولت نیز تخصیص ارز‌هایی صورت گرفته؛ اما اختلاس تلقی درستی نیست بلکه سواستفاده و فساد رخ داده است.

دفاع صفار هرندی از دولت: شروع فساد چای دبش از دولت قبل بوده، اما در این دولت هم تخصیص ارز‌هایی صورت گرفته

رویداد۲۴ مهر نوشت: محمد حسین صفار هرندی یکشنبه شب در نشست با جمعی از اساتید دانشگاه‌های استان هرمزگان با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، بیان داشت: در دیگر کشور‌ها به دلیل وجود احزاب قوی و ساختار سازی آنها، عملاً مشارکت کم در انتخابات، منجر به فقدان مشروعیت و یا چالش‌هایی از این دست نمی‌شود، اما نبود احزاب قوی و منسجم در کشورمان سبب شده تا انتخابات اهمیت فراوانی داشته باشد و اساساً در دوره‌های مختلف، مشارکت در انتخابات، مانور قدرت سیاسی و اقتدار کشور بوده است.

به نوشته مهر، وی با اشاره به مشارکت ۴۲ درصدی مردم در انتخابات مجلس فعلی و مشارکت ۵۰ درصدی در انتخابات ریاست جمهوری، عنوان کرد: ظرفیت رشد مشارکت در کشور وجود دارد و بخش عمده آن، مرتبط با ترمیم سرمایه اجتماعی است که به دلایل مختلف از جمله بدکاری‌ها، بدعملی‌ها و اشتباهات و … مورد آسیب قرار گرفته است.

صفار هرندی با اشاره به دوره ۱۰ ساله اخیر و معطلی‌هایی که در برخی امور رخ داد، افزود: بند کردن کشور به مسائلی که عملاً در تحقق آن نقشی نداریم و دادن ریش و قیچی به دست دشمنان، سبب شد تا مشکلاتی بروز کند و امروز شاهد آن هستیم که آهنگ مدیریت کشور تغییر یافته و ظرفیت‌های کشور در خدمت توسعه قرار گرفته است.

وی به صادرات دو میلیارد دلاری شرکت‌های دانش بنیان در سال اخیر اشاره و این رشد خیره کننده را محصول توجه به توان داخلی دانست و گفت: ما در جاده‌ای افتاده‌ایم که با شتاب ما را جلو می‌برد و ضروری است تا دلیل پیشرفت خودمان را به خوبی دانسته و دنبال آدرس‌های غلط نرویم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: نشان داده‌ایم که در برابر گروکشی‌های دشمنان کوتاه نمی‌آییم و همین مسأله سبب شده تا ارتباطات جدیدی در جهان خلق شود چرا که استغنای کشور در برخی زمینه‌ها به رخ کشیده شده و دشمنان را به کرنش واداشته است.

وی از اساتید دانشگاه‌ها خواست تا شیوه رفتار کردن از استغنا و پرهیز از دریوزگی و آویزانی را به نسل جدید بیاموزند و مسیر درست و باور رفتار کردن با گردن کشیده را در وجود خود تقویت کنند.

صفار هرندی با انتقاد از مصوبه اخیر در دولت و مجلس در زیاد کردن مالیات‌ها و قرار دادن مردم زیر فشار مالیاتی، گفت: وقتی مبنای مالیات گیری را افزایش می‌دهند باید سقف معافیت مالیاتی را نیز افزایش می‌دادند و لذا رفتند و اصلاح کردند؛ باید مسؤولان دولتی مراقب این رفتار‌ها باشند.


بیشتر بخوانید: شانه خالی کردن عجیب دولت از مسئولیت فساد چای دبش


ماجرای چای دبش باید به طور دقیق برای مردم شرح داده شود

وی، فساد به وقوع پیوسته در ماجرای چای دبش و تلخ کردن کام مردم را نیز مورد اشاره قرار داد و این ماجرا سو استفاده، رانت و تقلب دانست و تأکید کرد: این ماجرا باید به طور دقیق برای مردم شرح داده شود و تلقی اختلاس را توضیح داد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شروع این فساد از دولت قبل بوده، اما در این دولت نیز تخصیص ارز‌هایی صورت گرفته؛ اما اختلاس تلقی درستی نیست بلکه سواستفاده و فساد رخ داده است.

صفار هرندی گفت: باید شهوت خبر اول دادن را از برخی مقامات بگیریم و بدانیم که باید هر پرونده فساد و آلودگی را دقیق مورد بررسی قرار داد و سپس در مورد آن نظر داد تا تلقی فساد در همه‌جا در جامعه صورت نگیرد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش بر ضرورت مقابله با مفسده‌ها تأکید، اما جار زدن از برخی مسائل و موضوعات به عنوان اختلاس و … سبب دلسردی مردم می‌شود.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اهمیت گفتگو با مردم از سوی مسؤولان و نیز تلاش برای مهار مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم تأکید و خاطرنشان کرد: با دست خودمان نباید امتیاز منفی برای نظام درست کرده و نیز می‌بایست امتیازاتی که حق مردم است را در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

صفار هرندی به سخت کاری رئیس جمهور در حوزه تنظیم روابط خارجی و انجام سفر‌های استانی برای حل مشکلات مردم نیز اشاره و وجود این روحیه را مایه امیدواری مردم برشمرد و گفت: گاه، اما با برخی اشتباهات، موجب می‌شود تا خدمات نظام منجر به تولید سرمایه اجتماعی نشود.

وی بیان داشت: تضعیف حکومت مرکزی فتنه اصلی دشمن برای تکه پاره کردن میهن است و ما نمونه‌های آن را در دنیا نیز شاهدیم و فتنه‌های اخیر در کشور با همین رویکرد دنبال می‌شد و هرکه ایران را دوست دارد باید برای حفظ ایران نسبت به آینده آن دغدغه داشته باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، غلبه بر فساد و تبعیض را یک کار ویژه و دستور کار اصلی در کشور عنوان و گفت: ایران در آستانه جهشی خیره کننده در دنیا است و نباید اجازه دهیم، این دست از مسائل موجب کندی حرکت این انقلاب و مردم شود.

صفار هرندی بر ضرورت برخورد با آقازاده‌ها در جامعه تأکید کرد و گفت: نظام در عمل نشان داده که حتی فرزندان رئیس جمهور اسبق و برادر رئیس جمهور سابق و حتی معاون اول رئیس جمهور اسبق را نیز محاکمه و زندان می‌کند و لذا تصور فساد سیستمی نادرست است و هم اکنون دو فرزند یک مقام عالی قوه قضائیه در زندان هستند و این‌ها در عین حال که دل آدم را به وجود فساد در جامعه می‌سوزاند، اما سوی دیگر آن رحم نکردن به آقا زاده‌ها در هر جایگاهی است که سبب امید فراوان در جامعه است.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
0
4
ایشان می داند که اژه آیی رسماگفته دردوسال دولت قبل جمعا ۲۳ملیون دربرگرفتن و بقیه ۴ملیارددلاردردولت ریسی داده شده بازایشان برای دولت ریسی می خواهد شریک دزد بسازد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
0
3
یه ماله هم دادن دست این ادم خیلی خوشنام که روی یه گند دیگه رو بپوشونه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
0
3
طبق اعلام خود اصولگراها 70 تا 90 درصد ارز توسط دولت رئیسی داده شده بازم میای دروغ میگی و ماست مالی می کنی خائن!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
0
2
یکی نیست بگه بی وجود دولت قبل و بعد نداره کار کثیف کثیفه، دقیقا مثل خود شماها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
0
3
ایکاش صفار حرفهای اژه ایی دراردبیل رابشنود بعدمصاحبه می کرد بنابرین ایشان بدون هیچ مدرکی داردازدولت ریسی دفاع می کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
0
1
صفار هرندی هم مثل خیلی از مسوولین با الفاظ بازی می کنه ؛ (( فساد نبوده ، سوءاستفاده بوده )) یعنی چی ؟؟؟؟؟؟؟؟
اشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
0
0
اگر بوده تخصیص ارز نبوده حماقت به این میگن کاشکی اینهمه هواخواه میکروفون بدست دو کلاس بیشتر از شش کلاسه ها سواد داشتند
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان