تاریخ انتشار: ۱۶:۴۳ - ۲۲ آذر ۱۴۰۲

واکنش جواد امام به اظهارات اخیر باهنر؛ هنو تصمیمی در جبهه اصلاحات برای ارائه لیست گرفته نشده!

سخنگوی جبهه اصلاحات گفت: شاید برخی دوستان ما به صورت فردی ثبت‌نام کرده باشند یا برخی احزاب بنا به معرفی لیست داشته باشند، ولی تا این لحظه هیچ تصمیمی در جبهه اصلاحات گرفته نشده است.

جواد امام

رویداد۲۴ اعتماد آنلاین نوشت: سخنان محمدرضا باهنر فعال سیاسی اصولگرا در مورد اینکه اصلاح طلبان به تفاهم و لیست واحد خواهند رسید با واکنش‌های قابل توجهی همراه شده است.

محمد رضا باهنر دبیر کل جبهه پیروان که البته نامزد انتخابات این دوره مجلس نیز هست با این اظهار نظر خود خبر ساز شده است.

سخنان او البته دو وجه دارد؛ وجه اول و مهمش هشدار به چهره‌ها و جریان‌های اصولگرایی که از نقشه جناح مقابل حکایت می‌کند و به آن‌ها نهیب می‌زند که اگر همچنان به تکروی ادامه د هند ممکن است با وحدت اصلاح طلبان به یکباره مجلس را از دست بدهند.

از سوی دیگر سخنان محمدرضا باهنر پیش یینی رفتار سیاسی اصلاح طلبان است. او از نشانه‌های توافق بین گروه‌های مختلف اصلاح طلبی روایت کرده است.


بیشتر بخوانید: پیام انتخاباتی نمایندگان مجلس اصولگرا به رئیسی با رد لایحه بودجه چه بود؟


این پیش بینی البته چندان هم دور از دسترس به نظر نمی‌رسد. او نشانه‌هایی از همگرایی بین این گروه‌ها و البته بیش فعالی آن‌ها را مشاهده کرده و با تجربه طولانی اش در پارلمان و انتخابات مختلف حدس زده است که ممکن است چنین رخدادی به وقوع بپیوندد.

به هر حال این اظهار درست در شرایطی مطرح شده است که جبهه پایداری، شریان و برخی گروه‌های دیگر اصولگرا از ناب سازی و انتخاب اصلح سخن می‌گویند و بر جداسازی و تفکیک بین نیرو‌ها اصرار دارند و در بخش‌های دیگر هم تک روی‌های فراوان دیده می‌شود و گروه‌های اصیل اصولگرایی با هجمه مواجه شده اند.

حالا، اما محمد رضا باهنر تاکتیک اصلاح طلبان را به روشنی بیان کرده و از نقشه انتخاباتی آن‌ها سخن به میان آورده است.

این پیش بینی البته به مذاق اصلاح طلبان خوش نیامده. چه آنکه آن‌ها طبعا تمایل داشته و دارند که تا نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات دستشان رو نشود.

در همین راستا جواد امام سخنگوی جبهه اصلاحات گفته است: شاید برخی دوستان ما به صورت فردی ثبت‌نام کرده باشند یا برخی احزاب بنا به معرفی لیست داشته باشند، ولی تا این لحظه هیچ تصمیمی در جبهه اصلاحات گرفته نشده است.

درباره جبهه اصلاحات به دنبال ایجاد شرایط برای برگزاری انتخابات رقابتی باشند و از طرف اصلاح طلبان اظهارنظر نکنند. هر تصمیمی در جبهه اصلاحات درباره انتخابات گرفته شود، در دسترس مردم و رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان