تاریخ انتشار: ۲۱:۲۵ - ۲۴ آذر ۱۴۰۲

دومین انتقال غیرمنتظره از پرسپولیس به سپاهان بعد از آل‌کثیر؟

صحبت‌های گئورگی گولسیانی در میکسدزون ورزشگاه آزادی پس از مصاف صد و دوم استقلال و پرسپولیس قابل توجه و البته برای پرسپولیسی‌ها هشداردهنده بود.

دومین انتقال غیرمنتظره از پرسپولیس به سپاهان بعد از آل‌کثیر؟

رویداد۲۴ فصل برای سپاهان و پرسپولیس به شکل متفاوتی در عمق اسکوآد آنها آغاز شد. یحیی گل‌محمدی توانست با جذب بازیکنان مدنظر خود در خط دفاعی و همینطور حفظ علیرضا بیرانوند بار دیگر در شرایطی تیمش را راهی مسابقات فصل تازه فوتبال ایران کند که همه با اطمینان از نفراتی حرف می‌زدند که قرار بود در فاز دفاعی به سرخپوشان کمک کنند. در فاز هجومی البته شرایط کاملا برای پرسپولیس متفاوت بود.

در سوی دیگر سپاهان در حالی وارد مسابقات شد که چند مهاجم تراز اول جذب کرده بود و این سوال برای کارشناسان فوتبال ایجاد شده بود که مورایس چطور قرار است در طول فصل از آنها استفاده کند. در خط دفاعی اما شرایط برای مورایس خوب پیش نرفت. محمد نژادمهدی در تابستان به مس رفسنجان پیوست تا اتکای کادر فنی پرتغالی سپاهان در قلب خط دفاعی به محمد دانشگر، نیلسون جونیور و سیاوش یزدانی باشد؛ بازیکنانی که فصل قبل هم در تیم حضور داشتند و نقصان‌های خط دفاعی سپاهان با وجود حضور آنها آشکار بود.  

همین موضوع سبب شده که طی ماه‌های اخیر صحبت‌های زیادی در محافل فوتبالی و نشست‌های خبری مورایس و یحیی درباره ضعف خط دفاعی سپاهان و قدرت پرسپولیس در این فاز و البته ضعف پرسپولیس در منطقه هجومی و قدرت سپاهان در این بخش پرسیده شود.

بر همین اساس بی‌شک از چند هفته دیگر که پنجره نقل و انتقالات برای تقویت تیم‌ها در نیمه دوم فصل آغاز می‌شود، پرسپولیس به دنبال تقویت خط هجومی خود خواهد بود و سپاهان هم برای جذب بازیکن در خط دفاعی اقدام خواهد کرد. البته در این بین خبر بد برای پرسپولیسی‌ها پارگی رباط صلیبی مرتضی پورعلی‌گنجی بود که قدرت آنها در فاز دفاعی به شکل قابل ملاحظه‌ای کاست و در بخش هجومی نیز مصدومیت یاسین سلمانی خبری بسیار تلخ بود که همین حالا هم یحیی نتوانسته جای خالی این بازیکن را در ترکیبش پر کند.

برسیم به میکسدزون خبری ورزشگاه آزادی پس از مصاف استقلال و پرسپولیس و البته ارتباطی که حرف‌های رد و بدل شده در آن به شرایط پرسپولیس و سپاهان دارد ...

چند وقت پیش بود که خبر اخطار گئورگی گولسیانی به مدیران باشگاه پرسپولیس به دلیل پرداخت نشدن مطالباتش پس از پنالتی‌ای که این مدافع گرجستانی مقابل الدحیل از دست داد، منتشر شد تا این بازیکن به نوعی بیشتر مورد هجمه هواداران قرار بگیرد!

در این بین نکته قابل توجه این است که گئورگی گولسیانی در گفتگو با دوستان نزدیک خود در ایران اعلام کرده که در فصل جاری هیچ دریافتی‌ای از باشگاه پرسپولیس نداشته و این شرایط برای بازیکنی که ۳ فصل متوالی در باشگاه سپاهان که منظم‌ترین باشگاه ایرانی در مراودات مالی با بازیکنان است، چندان قابل پذیرش نیست.

به همین دلیل در میکسدزون خبری ورزشگاه آزادی از گولسیانی درباره احتمال جدایی از پرسپولیس در پنجره زمستانی به دلیل مشکلات مالی پرسیدیم و او واکنش جالب توجهی به این سوال داشت: «در هر حال هر اتفاقی ممکن است رخ دهد؛ اما من تمام توانم را برای پرسپولیس می‌گذارم و مسئولیت‌پذیری کاملی برای تیم دارم. من تمام جانم را برای تیم می‌گذارم اما در کنار تمام این موارد، خانواده من به دستمزدم نیاز دارند. نمی‌شود که من مجانی کار کنم. » 

گولسیانی با دقت و آرامش خاصی پس از پایان دربی در میکسدزون حاضر شده بود و همین متانت او به ما این فرصت را داد تا با صراحت درباره احتمال بازگشت او به سپاهان هم بپرسیم. اما وقتی پاسخ او جالب توجه‌تر می‌شود که او این امکان را رد نکرد: «من الآن فقط می‌توانم در مورد تیمم صحبت کنم. من عضوی از پرسپولیس هستم و پرسپولیس قلب من است. همه چیز ممکن است و حتی ممکن است من فردا فوتبال را کنار بگذارم. فوتبال ورزشی است که شما نمی‌دانید فردا چه اتفاقی ممکن است برایتان رخ دهد.» 

به هر حال آنچه مسلم است اینکه مورایس از همین حالا به صورت جدی گزینه‌های تقویت تیمش در قلب خط دفاعی را در پنجره زمستانی به صورت جزئی زیر نظر گرفته و اگر شرایط بازگشت گولسیانی به سپاهان فراهم شود، این انتقال احتمالا می‌تواند ایده‌آل‌ترین خرید برای مورایس باشد؛ چرا که گولسیانی از لیگ نوزدهم تا بیست و یکم در سپاهان بازی کرده و به شرایط باشگاه و تیم کاملا آگاه است و از سوی دیگر او در حال حاضر یکی از آماده‌ترین بازیکنان لیگ به شمار می‌رود که توانسته به تیم ملی گرجستان هم برای اولین مرتبه در ۳۲ سالگی راه پیدا کند.

منبع: ورزش سه
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان