تاریخ انتشار: ۱۴:۰۷ - ۲۶ آذر ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۹۴ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

چرا موتور‌های EF۷ شاتون می‌زنند؟

مطمئناً شنیده‌ام که بسیاری از افراد و تعمیرکاران اظهار داشته‌اند که موتور‌های EF۷ شاتون می‌زنند و این مسئله به عنوان یکی از نقاط ضعف این موتور‌ها در نظر گرفته می‌شود. اما چه علتی باعث شاتون زدن موتور‌های EF۷ می‌شود؟‌

موتور‌ EF7

رویداد۲۴ می‌توان گفت پیشرانه EF۷ یکی از جدیدترین موتور‌های داخلی است که بر روی خودرو‌های خانواده سمند و دنا نصب می‌شود. اما برخی از افراد باور دارند که موتور EF۷ مشکلاتی دارد که منجر به شاتون زدن آن می‌شود. در این مقاله، به صورت جامع به دلایلی که موجب شاتون زدن موتور EF۷ می‌شوند، پرداخته شده است.

تاریخچه پیشرانه EF۷

طراحی موتور EF۷ در سال ۱۳۸۶ با همکاری شرکت‌های آلمانی به پایان رسید و از اواخر سال ۱۳۸۷، این موتور روی خودروی سمند مورد استفاده قرار گرفت تا ایران خودرو با محصولی جدیدتر و بهتر وارد بازار شود. با ورود سمند EF۷ به بازار، علاقه‌مندی مردم به خرید این خودرو با موتور جدید به اندازه‌ای بالا نبود و تقاضا برای خرید سمند با موتور XU۷ بیشتر بود. همچنین، تیراژ تولید موتور EF۷ کم بود و نمی‌توانست تمامی سفارشات سمند تولید شده را پاسخ‌گو باشد.


بیشتر بخوانید: نقاط ضعف و معایب موتور TU۵ چیست؟


با وجود این موارد، ایران خودرو ابتدا تصمیم گرفت خودرو‌هایی که با موتور EF۷ تولید می‌شوند را به ادارات و سازمان‌هایی مانند نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی عرضه کند. اما از سال ۱۳۸۹، مردم با این موتور آشنا شدند و تیراژ تولید آن نیز افزایش یافت. به عبارتی دیگر، تعداد سمند‌هایی که با موتور EF۷ تولید می‌شدند، افزایش یافت و تعداد آن‌ها در بازار زیاد شد.

علت استقبال مردم از موتور‌ای اف ۷ چه بود؟

یکی از دلایلی که مردم از این موتور استقبال کردند، مربوط به طراحی آن برای استفاده از سوخت گاز طبیعی فشرده (CNG) بود. موتور EF۷ به نوعی به عنوان یک موتور گازسوز طراحی شده بود و در حالت گازسوز، عملکرد بهتری نسبت به حالت بنزین سوز داشت. این ویژگی در موتور‌های دیگر وجود نداشت، زیرا آن‌ها برای سوخت بنزین طراحی شده بودند و در حالت گازسوز، توان آن‌ها کاهش می‌یافت و به راننده قدرت کافی را ارائه نمی‌کردند. به همین دلیل، موتور EF۷ علاوه بر اینکه قابلیت کارکرد بیشتر در حالت گازسوز را داشت، هزینه سوخت کمتری نیز داشت و سطح آلایندگی کمتری را به همراه می‌آورد.
یکی دیگر از علت‌های استقبال از موتور EF۷ این بود که می‌توانست توان و گشتاور بیشتری نسبت به XU۷ تولید کند و علاوه بر این قابلیت پرخورانی یا توربو شدن را نیز داشت.

مشکل شاتون زدن EF۷ از کجا شروع شد؟

از ابتدا، مشکل شاتون زدن در موتور‌های EF۷ وجود داشت، اما به دلیل کمتر بودن فضای مجازی و ارتباطات آنلاین در آن زمان، مردم به طور کلی کمتر با این مشکل آشنا بودند. با پیشرفت فناوری و افزایش دسترسی به اطلاعات از طریق وبسایت‌ها و صفحات مربوط به خودروها، دانش فنی مردم افزایش یافت و بنابر این دلیل، تعداد افرادی که با مشکل شاتون زدن در موتور EF۷ آشنا شدند، افزایش یافت. در نتیجه، مشکل شاتون زدن در موتور EF۷ از ابتدا تاکنون وجود داشته است.

علت اصلی شاتون زدن موتور‌ای اف ۷ چیست؟

چرا موتور‌های EF ۷ شاتون می‌زنند؟

علت اصلی و مهم شاتون زدن در موتور EF۷، ضعف یاتاقان‌های متحرک است. در این موتور از یک سری یاتاقان‌های متحرک استفاده می‌شود که بین میل لنگ و شاتون قرار می‌گیرند. برخی از تأمین‌کنندگان، یاتاقان‌های متحرک را به صورت ضعیف تولید می‌کنند و پس از نصب بر روی موتور، به دلیل فشار‌های بالایی که در دور‌های بالا بر روی آن‌ها وارد می‌شود، دمای یاتاقان‌ها افزایش می‌یابد. این موضوع باعث می‌شود که یک یا چند شاتون به علت ذوب شدن یاتاقان‌های متحرک، در حالت قفل قرار گیرند. در این شرایط، میل لنگ با دور بالا که دارد، شاتون را به سمت دیواره سیلندر می‌اندازد، باعث شاتون زدن پیشرانه می‌شود.

بنابراین، وقوع شاتون زدن در موتور EF۷ منجر به قفل شدن شاتون و فشار زیادی که به وسیله میل لنگ به دیواره سیلندر وارد می‌شود می‌شود. این فشار می‌تواند منجر به شکستن شاتون یا دیواره سیلندر شود. در هر صورت، در صورت وقوع این حادثه، موتور شاتون زده است و نیاز به تعمیرات اساسی دارد.

موتور EF۷ معمولاً در چه کارکرد‌هایی شاتون می‌زند؟

تأمین‌کنندگان مختلفی قطعات موتوری برای EF۷ تولید می‌کنند و کیفیت آن‌ها ممکن است متفاوت باشد. همچنین، نحوه رانندگی افراد نیز می‌تواند متفاوت باشد، از رانندگی آرام تا رانندگی پرخطر و فشار زیاد (Aggressive Driving)، که ممکن است تأثیری بر عمر و عملکرد موتور داشته باشد.

بنابراین، اگر قطعات موتوری شما کیفیت بالایی داشته باشند و شما نیز بر روی موتور خود فشار زیادی نیاورید، ممکن است موتور خودرو شما تا حدود ۱۵۰,۰۰۰ کیلومتر یا بیشتر هم کار کند. اما اگر قطعات موتور EF۷ شما ضعیف باشند و شما فشار زیادی به موتور وارد کنید، احتمال شاتون زدن موتور در ۲۰,۰۰۰ کیلومتر نیز وجود دارد.

چه کار کنیم که موتور EF۷ شاتون نزند؟

چرا موتور‌های EF ۷ شاتون می‌زنند؟

قطعا نمی‌توانید به طور مستقیم کیفیت قطعات داخلی موتور را تشخیص دهید. اما هنگام استفاده و نگهداری از موتور EF۷ خود، می‌توانید برخی اقدامات را انجام دهید تا عمر موتور را بهبود بخشید:

  1. استفاده از روغن موتور با کیفیت و مناسب: انتخاب روغن موتور با کیفیت بالا و مطابق با توصیه‌های تولید کننده می‌تواند به خوبی به یاتاقان‌ها روغن کاری کند. روغن کاری مناسب یاتاقان‌ها می‌تواند از افزایش دمای آن‌ها جلوگیری کند و به شاتون زدن نیز پیشگیری کند.
  2. رانندگی با ملاحظه: توجه به رانندگی مسئولانه و جلوگیری از استفاده از فشار زیاد و شتاب زیاد (Aggressive Driving) می‌تواند به کاهش فشار و دما در موتور کمک کند. این اقدام می‌تواند از روغن کاری ناکافی یاتاقان‌ها در نتیجه فشار بالا جلوگیری کند و از شاتون زدن موتور جلوگیری کند.
  3. سرویس منظم و به موقع: رعایت برنامه سرویس‌های دوره‌ای و تعویض روغن به موقع می‌تواند تأمین کننده روغن تمیز و کارایی آن را حفظ کند. همچنین، تعویض فیلتر روغن به موقع نیز از کثیف شدن روغن جلوگیری می‌کند.

با انجام این اقدامات، می‌توانید به حفظ و بهبود عمر موتور EF۷ خود کمک کنید. همچنین، رعایت دستورالعمل‌های تولید کننده و مراجعه به تعمیرگاه‌های معتبر نیز می‌تواند در حفظ و عملکرد بهینه موتور تأثیرگذار باشد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
11
158
ایرانی خودروساز نیست اینکاره نیست
می دونی چی تو فکر مهندس ایرانیه؟
چطوری بخورم چطوری بپیچونم و ...
فرهنگ خرابه و سیستم معیوب به این خرابی دامن میزنه
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
من خودم مدل 96دارم استیجاری تو اداره کار میکنم 410کیلومتر رفته هنوزم موتور باز نکردم اگه درست استفاده کنی موتور خیلی خوبی هستش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
62
46
کی گفته شاتون میزنه؟
پاسخ ها
Behnam
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
با سلام و ارادت
آقایون خواهش میکنم اطلاعات غلط به خورد ملت ندید
بنده از سال ۹۵ سمند دارم با موتور عشق ef7 سالار
داره میشه هشت سال بالای چهارصد هزار کارکرده بخدا نه مکانیکی بلدم نه باطری سازی نه جلو بندی هزار ماشالاه نود درصد ماشین فابریکه جز یه سری قطعات مصرفی مثل بلبرینگ و امثالهم
همیشه با دور بالا هم رانندگی میکنم زیر 3500 دنده بهش نمیدم
هزار ماشالله تا الان آخ نگفته
فقط تنها چیزی که باید رعایت کنید برا ef باید راننده باشی اذیت بیجا نکنی و روغن خوب بریزی و به موقع عوض کنی وسلام
برادرم هر مدل ماشین رو خرید و عوض کرد همه اشغال مخصوصا xu7
و یه موتور ef7 می ارزه به صد تا fu5
207 خرید رو 15 هزارتا تعمیر کل کرد تا میلنگ عوض کرد
ولی خدا برکت بده سمند اتاق عالی موتور درجه یک گیربکس معرکه
و تنها ماشینی که تو ایران موتور گیربکسش با هم مچه و میخونه فقط سمنده با موتور سالار
و سلام
هرکس قصد خرید داره اصلا نترسه و گوش به حرف هیچ کس نده
از اونایی که دارن نظر بخواهید نه از اونایی که پارس سواران
از اونا بپرسی بهت میگن پارس یعنی فانتوم
ولی فقط EF7
Zanyar
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
آخه من نمی‌گم همه میگن??
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
گروهی هکری بنام گنجشک درنده مسئولیت حمله به جایگاه سوخت را به عهده گرفت

سری قبل که یهودی ها پمپ بنزین ایران را هک کردند ، عصای موسی و گرز رستم اعلام موجودیت کرده ، دل و روده ی زیر ساخت های رژیم را در اوردند.

حالا باید دید پاسخ در خور به این گنجشک دریده چه خواهد بود
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
33
83
خدا رو شکر من سال ۹۰ یک دستگاه سمند ای اف ۷ خریدم و تاحالا ۲۷۳۰۰۰ کار کرده .هنوز مثل ساعت کار میکنه .ماشاالله .چشم نکنید
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
20
74
بنظر بنده که یک تعمیر کارم بهترین متورایران خودرو حساب میشه
پاسخ ها
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
احسنت، واقعا شتاب وکیفیت بی نظیره
محمد کوچکی
| Germany |
۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
عزیزمن خودم هم ef7 داشتم سال ۹۰ گرفته بودم و نود و سه فروختم ..اینجا ایرانه سال سال دریغ از پارسال!..اصلا مدل های ۹۶ به پایین یه چیز دیگه است
یوسف
|
South Africa
|
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
9
52
من ماشین سمند سورن ای اف سون داشتم تا دوسال خوب بود بعد وحشتناک روغن کم میکرد یعنی ۱۰۰۰ کیلومتر ۱/۵ لیتر روغن کم میکرد همیشه ۴ لیتری روغن همراهم بود تا بعد ۸ سال برای تعمیر بردم شیراز تعمیرگاه تخصصی ef7 امین قبلاً جاده شیراز بوشهر خیابان آب یاری بود الان رفته چهارراه تحویلی واقعا تعمیرکار متخصص است وقتی گفتم ماشین روغن کم میکند گفت متاسفانه ایران خودرو رینگ پیستون بی کیفیت روی پیستون می‌گذارد که به مرور زمان گشاد شده و حالت فنری خود را از دست داده و روغن بخار میشود بعد رینگهای ژاپنی اصلی روی پیستون انداختم و گفت فقط از روغن بهران رانا استفاده کنم که الحمدالله تا حالا که ۵ سال گذشته شتاب ماشین عالی روغن اصل کم نمی کند و روغن سوزی آن رفع شده است
پس بی کیفیتی ماشین های داخلی کار شرکتهای سازنده آنست متاسفانه که به زور به خورد مردم می دهند
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
یه جورایی تبلیغ تعمیر کار و روغن موتور بود تا تعریف موتور Ef7 ?
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
15
24
بنظرشما سمند موتور سون کار کرده بخرم یانه همون موتور پژو
پاسخ ها
Jam
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
آبان ۹۵ سمندef7 از ایران خودرو بقیمت حدود ۳۰ میلیون (۲۹ میلیون و ۹۰۰ تومان )تحویل گرفتم ثبت نام شهریور یعنی دوماه قبلش انجام شده بود تا حالا مشکل موتوری نداشتم اما چیزی که آزار دهنده هست مونتاژ بد این ماشین هست با اینکه همه جوره رعایتش رو می کنم اما انگار به صدا افتادن اتاق ماشین بعد از ۵۰ هزار جزء آپشن های سمندها هست (بنظر میرسه قسمت موتوری ماشین واسه اتاق و اسکلت ماشین خیلی سنگینه ) و مشکل دیگه اینکه موتور سمند ef7 با گیربکس خیلی مَچ نیست یعنی گیربکس قویتری می طلبه زمان ثبت نام ماشینم شرکت L90 رو ۴۰ تومن ثبت نام می کرد. فقط بخاطر اینکه می گفتند سمند ماشین جاده و مسافرت هست فریب خوردم ، بگذریم که چندین سال هست که قطعات ال ۹۰ هم چینی شده.
محمدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
اصلا سمت موتورپژونرومن داشتم همش مشکل داره مخصوصاواشرزدن
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
6
27
مشکل دزدی هست الکی دروغ نگید
امیرحسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
11
18
برای من ک شاتون نزده ۷۰۰هزارتا کار مدل ۸۹
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
13
20
من سمند پایه گاز ef7 دارم تا الان 700 هزار کیلومتر باهاش رفتم چون کارم جابه جایی هست وراننده هستم وحداقل سرعتم 140 کبلومتر برساعت بوده و چنین مشکلی بنام شاتون زدن نداشتم. ماهی یکبارروی 10هزارتا هم روغن عوض میکنم واشرهم نزده یه سمند lx موتور معمولی هم دارم دریک کلمه اصلا ماشین نیست موتورش قدرت که نداره هیچ. بعد یکسالونیم هم باتعویض روغن 6هزار کیلومتر واشر زده و میخوام ردش کنم بره پی کارش
شمس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
20
19
چرا شایعه می پراکنی ؟ در مجموع حدود ۱۲ ساله ایی اف سون سوارم و الان دنا پلاس دارم ، کجا شاتون میزنه ؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
15
27
چرا چرند میگی اخه چرا اطلاعات غلط به کردم میدید خدایی انصافا دلیل اینکارا چیه کی گفته ای اف سون شاتون میزنه
من خودم۳سال شاگرد یکی از بهترین مکانیک های شرق گیلانم و فقط دوبار دیدم ای اف سون شاتون زذه اونم از بی دقتی صاحب ماشین بود چون ۲۰ هزارتا راه رفته یود روغن عوض نکرده بود یکی دیگه هم ماشین روغن ریزی داشت روغن ریزیشو نگرفته بود و ماشین شاتون زده بود امار شاتون ایکس یوسون و تیوفایو بیشتر از ای اف سونه تا جایی ک من خودم دیدم
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
9
22
من ۴ساله دنادارم سرویسهاروسرموقع انجام میدم تاحالا مشکلی نداشته راضیم قبل اون سمندباموتورمعمولی داشتم که چندین بارواشرسوزوند
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
12
15
با این حساب باید تولید این موتور معیوب را کنار می گذاشتند
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
25
17
متاسفانه اطلاعات غلط به خورد مردم میدید موتور EF7ارتقاء یافته موتور TU5هست که توسط شرکت موتورهای EFVطراحی شده چطور موتور پژو خوبه ولی ارتقاء یافتش بده ؟
درضمن استقبال مردم فقط بخاطر موتور گاز سوزش نبوده بخاطر قدرت و شتاب خویش نسبت به موتور قبلیش مردم خواهانش شدند و اگر روغن موتور خودرو به موقعه عوض بشه راحت ۲۰ سال کار میکنه
امیرعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
14
21
چرا موتور ef7 را بد نام می کنید
در صورتی که به موتور فشار زیاد بیارید شاتون می زنه که این یک چیز عادی هست.
مهدز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
10
14
منم یه سمند ای اف دارم مدل ۹۶ که صدو بیست هزار تا کار کرده هر ۴ هزار روغن عوض میکنم دو لیتر و نیم کم کرده در حالی که آب کم نمیکنه واقعا کلافه ام کرده نمیدونم چقدر خرجشه جرعت ندارم موتورش باز کنم
هیس
|
Netherlands
|
۲۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
15
20
انصافا این چه خبر چرتیه؟ بس کنید کجاش شاتون میزنه؟ ۱۲ ساله دارمش .فقط دوبار واشر سوخته اونم کاتر روغن یبار سوراخ شد.یبارم رادیات خالی کرد. مرد حساب چرا جوسازس میکنی؟؟ بهترین موتور داخلی ایران
محبوب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
11
18
من دارم بیشتر از 110تانرفتم باهاش دنده مرده هم نمیرونم خدارو شکر بهترین موتوره 300هزارتا بدون تعمیر بدون روغن کم کردن
طرف فکر می‌کنه ماشین مسابقه هست
200تامیرونه بعد میگه موتور بدی‌هست
روغن رو هم زود عوض کنید
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
10
24
دری وری قشنگی نوشتی!
از کجاتون در میارین ؟!
شاتون ef7 جدیدترین نسل شاتون و یاتاقان هست و طول عمرش از همه موتورهای دیگه بیشتره
حتی از tu5 طراحی پژو هم قویتره
باز موتور xup رو مینوشتی یه چیزی
اطلاعات ندارین همینجوری چرت و پرت ول میدین بیرون !
آزاد
|
Germany
|
۲۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
4
14
ممکنه ماشینی ایران خودرو یا سایپا تولید بکنه و اشکالی نداشته باشه در مملکتی که همه چیز مافیایی شده وحق وحساب بگیری میشه انتظار تولید خودرو یا هر کالای دیگری اونهم با کیفیت را داشته باشیم اگر وسیله ای از خارج کشور با کیفیت وارد بشه فوری اقداماتی برای خارج کردن از دور عرضه آن کالا صورت میگیرد مانند وسایل خانگی سامسونگ وال جی که بخاطر کالاهای بی کیفیت مانند پاکشوما بایکوت شد به بهانه پولهای تحریمی موجود در بانکهای کره جنوبی انگار که تنها کشوری که تحریمها را رعایت میکند کره جنوبی است و دیگر کشورها نقشی در این جریان ندارند چین و عراق هم پولهای مارو بلوکه کردن چرا کالاهای اونا رو بلوکه نمی‌کنند ؟!
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
6
9
سلام دوستان
پراید دوگانه شرکتی دارم میخوام بفروشمش و ef7بگیرم اما میکند مکانیکش نیست یعنی هرکسی نمیتونه به موتورش دست بزنه ،آیا واقعیت داره خوزستان ام
پاسخ ها
دکتر خسته
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
کلا موتور tu5 و eg7 رو هر تعمیرکاری نمیتونه‌ جمع‌ش کنه. اما اگه درست رانندگی کنی و سرویس‌هاش‌ رو ب موقع انجام بدی‌ چرا نیازمند مکانیک باشی؟ من خودم یه پژو tu5 دارم یک قرون‌ خرج بز مصرفی‌هاش‌ نکردم‌.
ممد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
10
9
من سورن پلاس مدل 1401دارم، موتورش فوق العاده است، چرت ننویسید،بهترین موتور در ایران خودرو و سایپا هست،تمام....
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
سلام دوست عزیز اینجا خوزستان ه و ماشین توی تابستون آتیشه ،حتما باید گذرمون بیفته به مکانیک .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
5
15
۷ ساله دارم‌ هر دور بالایی روندم ۳۰۰هزار تا کارکرد داره مدل ۹۰ هيچ مشکلیم نداره خدا رو شکر
یونس صدقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
5
13
این ماشین موتورش خیلی قوی هس فکر نمیکنم شاتون بزنه مگر اینکه خود راننده بیفته به جون موتور ماشین من خودم 25ساله راننده تریلی هستم سمند ef7دارم یکی درست ماشین برونه یک عمر می‌تونه ازش استفاده بکنه
فرزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
5
8
EF7 های سری اول مرگ ندارن ما مدل 89 هست بعد 600000 تعمیر کامل شد صاحب قبلیش شوتی باهاش کارمیکرد رو گاز 220 باهاش پر کرده بود ،پارس elx هم داشت می‌گفت به غیر از شتاب از هر نظر از اون بهتره، اطرافیانمان هم دارن 350000 راه رفتن ولی یک پیچ از موتورشون باز نشده طبیعی هم هست چون تمام قطعات موتور المانیه تا مدل 1390، یه دست رینگ ماهله اصلش گیرت بیاد حدود 4 میلیون قیمتشه یا یه دست استکان تایپیت INA که حدود 5میلیون که اجناس ایرانی و ترک نصف قیمت اجناس اصلی هم نیسن
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
3
12
واقعا متاسفم برای این اطلاعات غلط که به مردم میدهید کی گفته ای اف سون شاتون میزنه شاتون زدن برای هر موتور ماشینی پیش میاد که علت ان کمبود روغن یا روغن نامرغوب هست و ربطی به موتور ندارد موتور ای اف هم در اثر سهل انگاری راننده نسبت به تعویض به موقع روغن که اکثرا روغن پنج‌هزار کیلومتر باید عوض بشود ولی دوازده الی پانزده هزار کیلومتر کار کردعوض کردند که باعث شاتون زدن میشه هر موتور دیگری هم باشد شاتون میزند متاسفم برای جنین اطلاعات غلط و گمراه کننده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
3
9
... کاری خودتون را به استفاده از امکانات ماشین دادن مسخره است شما که الاغ هم بلد نیستید برونید. چرا ماشین تولید می کنید با قیمت بالا و کیفیت افتضاح بعد هم می گید ضرر کردیم جمع کنید کاسه و کوزه تان را تا کی خیانت به ملت
صدیق کارسولی
|
South Africa
|
۰۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
4
3
بهترین ماشین. ایرانی که تا الان دیدم سمند موتور ملی هستش واقعا فقط باید بنزین ریخت و هر 6000تا روغن عوض میکنم واقعا ازش راضیییم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
1
3
تنها راه رفع ایراد این موتور این است که امیلنگ قوی تری. برای آن طراحی کنند چون ضربه انفجار. با مقاومت میلنگ هم خوانی ندارد
فرشاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
1
6
از سال ۸۹ برج۲ سمند ای اف۷ دارم ۳۸۷هزار کیلومتر هم رفتم به تازگی داره روغن کم میکنه اون هم نه زیاد .بهترین موتور ایران خودرو هست انصافا .این مطالب هم برا تخریب هسنت باور نکنین
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
2
5
باسلام چراازماشین سمندef7 ایرادالکی میگیریدمن ازسال ۹۱دارم هیچ مشکلی نداردفقط بخاطراینکه ماشینهای جدیدرودستتون نمانداینکاررامیکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
2
6
اقایان عزیز موتور ef7 مرگ ندارد یک موتور گرما دوست وگرما سوز است مثل موتور هندای cg125قدیمی که هرچه گرم شود راندمان ان بهتر میشود پایه گاز سوزمدل97دارم با کار کرد 120000سیستم برقsms muxبوش دریچه برقی بوش esu749بوش ومنیفولد المینیوم وسیستم گاز بوش ودر نهایت همه چی تمام فقط فرهنگ استفاده درست میخاد اصلا نمیدانم مکانیک چیه بسیار عالی سرطان لا علاج میخای خانواده پژوه
A_ch
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
3
5
با عرض سلام و احترام ،من سمند ef7 پایه گازسوز سوز دارم مدل 91 حدود 400هزار کیلومتر هم کار کرده تا کنون مشکل موتوری نداشتم و همیشه آب و روغن موتور را چک میکنم چون که حرارت موتور ef7 بالا است موتور ef7 روغن کم میکند همانطور که در دفترچه خودرو نیز اعلام کرده است و همیشه یک مقدار از نشانه فول (گیژ روغن) بالاتر روغن میریزم .بنظر بنده دلیل شاتون زدن موتور بی کیفیت بودن روغن و کم کردن روغن موتور که راننده حواسش به روغن موتور نیست ،می‌باشد .
ضمناً من با این خودرو اسنپ هم کار میکنم و ماهی یک بار هم مسافرت‌های 2000 کیلومتری با سرعت 130تا 140 کیلو متر در ساعت میروم .
قبلاً هم که یک پراید داشتم 18 سال دستم بود که با اون هم مسافر کشی میکردم در آن 18 سال اصلأ به موتورش آچار نخورد بجز لوازم مصرفی.چون که همیشه به موقعه تعویض روغن می‌بردم .
به نظر من موتوری که از آب بندی در اومد و نشانه ای از ایراد موتور را نشون نداد دیگه برایش مشکلی پیش نمیاد مگه اینکه حواستون به روغن و آب موتور نباشد .پس اگر میخواهید موتور ماشین برایتون عمر زیادی بکند به آب و روغن موتور رسیدگی کنید و خیلی حواستون باشد
من خودم از سمند ef7 راضی هستم .
قادر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
3
2
به نظر بنده هزینه موتور ملی سرسام آوره پیش هر تعمیرکار بری تا جیبتو خالی نکنند ول کن نیستند
م د
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
2
4
سمند ef7 91 دوگانه دارم سیصد و هشتاد هزار کیلومتر کار کرده روغن موتور بهران 10. 40 هم استفاده میکنم هر ده هزار کیلومتر هم یه بار عوض میکنم تسمه تایم هر 50000کیلومتر و شمع و لاستیک یکی دو بار بلبرینگ هرزگرد تسمه عوض کردم به نظر من بهترین موتور هست اصلا قابل مقایسه با موتورهای دیگر سایپا و ایران خودرو نیست اتفاقا دوستم هم میل لنگ تراش هست و میگه موتور ای اف سون خیلی کم برا تراشکاری میارن نمی‌دونم این نویسنده محترم احتمالا منظورش موتور پژوxu7هست
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
4
4
سلام عزیزانی که از این پست واطلاع رسانی شاکی هستند تشریف ببرن نمایندگی ماشینهای شاتون زدهرو ببینن
مرادعلی عبدلی ثانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
1
2
متور EF7 (ای.اف.سون)
متور خوبیه
فقظ بعد از 200,000
بوش خانه یک گشاد شده وروغن کم می‌کند
چون این خانه به خاطر اینکه دراول مسیر آب قرار دارد
سرد کار میکند.
دوستان فنی اگربرای این مورد دلیل علمی دارند
خواهشمندم به جی میل بنده ارائه بدهند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
1
0
سلام
من ef7 معمولی داشتم مشکلی برخورد نکردم آیا ایراد شاتون زدن و خرابی مربوط به توربو دارهاست؟
آریو برزن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
4
7
تا شماها هستید که برای این موتور دوزاری و از رده خارج رگ غیرتتون باد میکنه همون ایرانخودرو مشکل فروش نداره الحمدالله....
پاسخ ها
ساکن ویرانه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
همه چیزمون باید به همه چیزمون بیاد صحبت رگ گردن نیست .
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
2
6
این حرف کاملا غلطه موتور ef7اصلا مشکل شاتون زدن نداره وبر عکس نظر شما پایه گاز سوز بودن یه مزیت هست براش عیب نیست من چندین ساله دارم هیچ مشکلی نداشتم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
5
3
اوه اوه
شاتون پلاس اومد ????
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
2
5
نسبت به پیکان یا موتور۱۲۵ سمندef7 عالیه. چرا حرف در میارید. اگه نسبت به ماشینهای روز دنیا مقایسه کنید حرف شما درسته.
اکبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
0
0
والا من تازه تاکسی سورن تحویل گرفتم تا حالا هم سمند نداشتم ببینم واقعا مشکلی داره یا نه ولی نماینده گی بهم گفت فقط با ماشینت دنده مرده نرو و آب وروغن ماشینتو چک کن مشگلی پیش نخواهد امد
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
0
0
اسفند ۹۱ ازایران خودرو دوگانه شو تحویل گرفتم تا ۹۷ داشتم.۹۷ هم ثبت نام کردم ۹۸ تک سوز تحویل گرفتم حدودا ۱۱ساله هم دوگانه داشتم و هم تکسوز.انصافا هم ماشین جاده ست وهم مخصوص خانواده.هرچی بررسی می کنم که اگر بخوام ماشین رو ارتقا بدم چی بگیرم دوباره میرسم به ef7.هم شتاب وقدرتش خوبه وهم جاداری وشکل وشمایل اتاقش.برای ما ملت ایران که محکوم به خرید تولیدات بی کیفیت ایران خودرو وسایپا هستیم.سرآمد همه شونه.الکی تخریب نکنید.هر وقت واردات بدون رانت آزاد شد وهر ایرانی عزت پیدا کرد وقدرت انتخاب بهش دادند به قیمت واقعی. یا تویوتا می‌خریم یا از خانواده هیوندا.فعلا کفش کهنه تو بیابان قیمته.
فرامرز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
0
0
سلطان جاده‌های ایران سمند یا دنا فرقی نمیکنه موتور ای اف سون یکی از بهترین هاست باید داشته باشی تا بدونی چه سالاری هست.فقط باید سر پنج هزارتا حتما روغنشو عوض کنی بایک برند معتبر.بنده ای اف سون دوگانه مدل ۹۲ دارم ۵۵۰،۰۰۰ کیلومتر کارکرد داره ماشاءالله گوش شیطون کر فقط روغن بنزین لاستیک.ef7یکی از بهترین هاست?
رامین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
2
1
اخه ایران چیه که ماشینش چی باشه.
ماکسیما سوار شین.ماشینای زپرتی ایران رو باید ریخت دستشویی
کریم صابر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
0
1
چون دیگه ای اف سون ندارید.
موتورجدیدهم زیاد دارید.
دارا شاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
0
0
اگه موتور ef7 رو زنجیر تایم کنند دیگه یه موتور بیستی میشه ، فولکس کدی هم پایه گاز سوزه فولکس واگنه موتور ef7 مثل موتور کدی کاری هستش هر خودرویی رو روغنشو نامرغوب یا دیر عوض کنی حتما به یاتاقان‌ها فشار وارد میشه در هر صورت موتور سمند خیلی بهتر از پژو206،پارس،و405هستش حتی از موتور ال90هم بهتر هستش
عباس خوانین زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
0
0
پمپ روغن و فیلتر آن شاید کم میاره ضعیف هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
0
0
وقتی میگن توالت
محمدرضا
|
United States of America
|
۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
0
0
من سمند دارم استیجاری کار میکنم سالی ۸۰هزارتا باش کار میکنم اصلا مرگ نداره اصلا ماشاءالله اخم نمیگه همیشه هم روغن فلومکس میریزم که زیادم گرون نیست
منصور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
0
0
سمند ای اف سون با صد و شصت هزار کارکرد دارم ، پارسال یاتاقان زد ، حواستون به روغنش خیلی باشه ، الان چشم بسته عر هزارتا یک لیتر روغن توش میریزم ، ضمن اینکه مثل موتورهای معمولی بوش سیلندر هم نداره و در صورتی که یاتاقان بزنه باید کامل بره تراشکاری و معلوم نیست خوب دربیارن
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
0
1
با سلام. واقعا این ماشین عالی هسته موقع تعویض روغن مراجعه کردم اوستای تعویض روغنی بعد از تخلیه روغن گفت که که هنوز موقع تعویض روغن ماشینت نیست مثل این میمونه که دیروز رفته باشی روغن عوض کرده باشی بهش گفتم اوستا دوهزاروپانصد کیلومتر از وقتش گذشته بعد از چاله سرویس اومد بالا زد به تخته گفت ماشاالله.
اباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
0
0
شما سراتو کیا موتور سوار شید بعدا متوجه ماشین میشوید مصرف سوخت بالا توربو بدرد نخور در اصل موتور از رده خارج شده آئودی هستش یا نیسان سایپا چرا در خود ژاپن چنین ماشینی نیست در مقابل فهمیدن مقاومت نکنید در این مملکت سوخت ارزان هستش وگرنه در اروپا یه چنین اشغالی رو راه نمیدن
فرشید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
0
0
من خودم ۹۵ دارم،عین ساعت کار میکنه،موتورش که جای خودش،حتی قطعات جلوبندیشم فابریکه،یه عده موقع رانندگی فکر میکنن نید فور اسپید بازی میکنن
ناشناس
|
Finland
|
۱۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
0
0
شما خودتان به ضعف در موتور اف ۷ اعتراف دارید،چرا ضعف را بطرف نمیکنید؟؟شما که میدانید عیب کار کجاست؟چرا رفع عیب نمیکنید...مگر اینکه مثال معروف ،،، شریک دزد و رفیق قافله....ضربه رو به مصرف کننده میزنید...
یوونتوس
|
Sweden
|
۱۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
0
0
خدایش درست که تمام محصولات ایران خودرو دوزار نمیارزه ولی از بین موتور خودرو فقط ef7 سرتره
پیکان جوانان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
0
0
هر ماشینی سوار بشید،باید حال ماشین رو رعایت کنید.
مسئله مهم اینه که به پول سمند در ایران میشه یک تویوتا کمری در دبی خرید.این آدمو ناراحت میکنه.سمند یا پراید یا..ماشینهای بدی نیستند،بالاخره ماشین هستند،ولی به چه قیمتی ؟و مهم تر اینکه چرا به اون قیمت؟
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
1
1
با سلام، اینکه شاتون میزنه کاملا درسته،حتی ماشینذهمکارم دنا بود شاتون زد یا ماشین فامیلمون سورن پلاس بود اونم شاتون زد،من یه سمندمدل 91 پایه گاز سوز داشتم وقتی خریدم یه بار تعمیر اساسیش کردم،بعد یه مدت دوباره پیستون شکست،دوباره تعمیر کامل شد،خلاصه توی دو سالی که داشتم کلافم کرده بود هر روز خراب بود،مکانیک کم،قطعات گران،استهلاک بالا،ایران خودرو هم تولید موتور ای اف سون رو متوقف کرد حتی سورن پلاس های جدید هم دیگه با موتور ایکس یو سون پلاس تولید میشه،مت دیگه به هیچ قیمت سراغ موتور لی اف سون نمی رم،در کل کاملا موافقم با مطلب مفیدتون.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
0
2
موتور خوبی نیست ولی نسبت به آشغالهای داخلی مناسبه
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
0
0
من یا مدل ۹۴ ef7 پایه گاز سوز دارم خیلی راضیم فقط سالی یکبار بعضی از کوئل های اون رو باید عوض کنم البته
در هوای سرد ، کسی میدونه چرا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
0
0
خیلیانمیدونن که با پول سمند میشه بنز خرید اما ما ملت توسری خوریم باید ماشین و هرچی را ده برابر بخریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
0
1
ایرانی عاشق سواری دادنه همه چی را چند برابر باید بخره با پول سمند بنز میشه خرید اما مردم نمیدونن توسری خورن
ایوب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
0
0
والا ۵ساله ما داریم با سرعت بالا هم رانندگی میکنیم چنین چیزی صحت ندارد
عباس خاک مایل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
0
0
با عرض سلام
ضعیفی یاتاقان متحرک رابطی به شیطون زدن یا باتلاق زدن ندارد این مشکل از جای دیگه میتونه باشه مثلا از فاصله سر پیستون ها تا سرسیلندر اکثر خودروهای که شتاب و قدرت بیشتر دارند یه نوعی مشکلاتی دارند مثلا در بعضی از خانواده پژو ایرانی ذوب کردن پیستون را داریم.دوستانی که در خدمات مکانیکی فعالیت میکنند موقع جمع کردن موتور یمقدار ی از سر پیستون ها را تراش بدند و نتیجه را ببینند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
0
0
سورن پلاس موتورش عالیه
پوریا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
0
0
اینجا اکثرا تعریف کردن از موتور ef7
من چ دنا پلاس بورسی گرفتم کلا ۲۰۰ کیلومتر راه رفتم موتورش صدا میده رفتم نمایندگی و مکانیک هم دیده، متاسفانه موتورش یاتاقان زده.
بنظرم با کیفیت های متفاوت میسازن.
سیاوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
0
0
من ef7 مدل ۹۶ پایه گاز سوز دارم ۹۰ هزار کار کرده و فوق العاده است حتی یک ریال نه خرج موتوری داشته نه غیر موتوری البته بجز مصرفی ها مث لنت و روغن و صفحه کلاج و.... چرا موتور رو بد نام میکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
0
0
موتور فقط تیبا و کوییک وشاهین اصلا خراب نمیشه.
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
0
0
سلام من پنج ساله ای ف سون مدل 88دارم والا راضی هستم فقط روغن خوب وسرویس همین
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
0
0
مدل ۹۴ سمند ای اف سون دارم ۲۳۰ هزار کیلومتر کار کرده ،خودم از نمایندگی تحویل گرفتم و آب بندی کردم الحمدلله تا الان که مشکلی باهاش نداشتم قبلا دو تا پژو داشتم . این ماشین از اونا خیلی سره ... رانندگی لذت بخش ، سبقت های راحت ... ماشینای قبلی خیلی جاها جونم درمیومد برا یه سبقت ... شتابش عالیهههه
احد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
1
2
من مدل ۹۳ دارم به درد نمیخوره هی روغن‌کم می‌کند و تا الان دو بار شاتون زده و موتور دست در آورده .حالا الکی تعریف نکنید تازه خودم در شرکت ایران خودرو مشغولم
مازیار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
0
2
اول خبر را خواندم ترسیدم که سمند ef7 من هم شاتون بزنه ولی حالا که اینهمه نظر مثبت را اینجا خواندم خوشحال هم شدم که چه موتور خوبی است و چقدر عمر می کند . ماشین من هم 100000کیلومتر کار کرده و از این اتفاقها نیفتاده . اینجا بعضی میگن 400000کیلوتر هم براش مشکل پیش نمیاد . حالا فرض کنید هم که خراب شد . 400هزار حتی برای تویوتا و هوندا وبنز هم رقم خوبی است . هر ماشینی ممکن است بعد از این همه مصرف یک بلایی سرش بیاد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
0
1
تولید آفتابه های پلاستیکی بسیاربهترازساخت ماشین‌های بنجل میباشد،،بسیارهم پرفروش وپرسوداست،،
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
1
0
۹,۸ساله ef7 دارم از سال مدل ۹۴ هستش حدود۳۰۰تا کار کرده تاحالا شاتون نزده
دور بالا هم زیاد رفتم مشکلی نداره راحت میره
Mohamad
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
0
0
چه جالب راهی نمیتونن براش پیدا کنن فقط میگن آروم برو.اگه قرار بود که آروم رانندگی کنیم که آردی یا روآ میگیریم که دست پیرمردها سالم میمونه مسخره ها واقعا که ????
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
0
0
کلا موتورهای تسمه تایم موتور خوبی نیست و به علت ضعیفی فنر سوپاپ هر لحظه ممکنه سوپاپ بسته نشه و برخورد کنه البته اگه لجن روغن داشته باشه و یا یاتاقان بزنه یا شاتون بزنه یه راه حل ساده اینه چند وقت یکبار بعد تعویض روغن گازوئیل داخل کارتل بریزیم موتور چند دقیقه کار کنه و خالی کنیم روغن نو بریزیم یا قبل تعویض روغن موتور شور یا گازوئیل تو روغن کثیف بریزیم چند دقیقه کار کنه و روغن عوض کنیم تا عملکرد قطعات مثل موتور نو شود ولجن روغنی که جلوگیری از روغن رسانی به قطعات می‌شود از بین بره
حاج علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
0
0
تو ایران رسمه هرکی هر ماشینی داره اون ماشین از نگاه طرف بهترین ماشین ایرانه! شما از ژیان عهد بوق و پیکان هم بگی یه عده پیدا میشن تعریف الکی بکنند!چون ۹۹ درصد اصلا تو عمرشون ماشین خارجی ژاپنی و امریکایی بعداز سال ۵۷ از نزدیک ندیدن چه برسه سوار بشن یا داشته باشن.طرف از دوچرخه و موتور ۱۲۵ نهایتش نشسته پشت پراید و سمند و پژو مدل عهد بوق فرانسه که دیگه ۷۰ساله در هیچ کجای دنیا تولید نمیشه بعدم میاد نظر میده کی گفته من ۲ ساله دارم فقط اب و بنزین زدم ! و تمام ایران رو هم باهاش گشتم اخ نگفته!???این نوع سواری گرفتن و ایران رو گشتن رو با خر و الاغ و شتر و موتور گازی هم میشه انجام داد .مهم اینه کیفیتی که مثلا لکسوس داره با سمند و پژو یکیه !والا با هر دو میشه ایران رو گشت. حکایت حکایته تفاوت بین ماه من تا ماه گردون است.
مهرداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
0
0
با سلام
بنده از برج پنج ۸۹ بمدت ۱۲ سال ای اف سون داشتم خودم خشک خریدم و آب‌بندیش کردم، اما دو سه سال آخری که داشتم در حقش کوتاهی کردم وگرنه هنوز کلی برام کار می کرد به عنوان مثال یه بار روغنش عوض کردم که دیدم در کمال تعجب، یک لیتر روغن داشت ولی با این حال هرگز شاتون نزد و حتی موتورش باز نشد یا مثلا ۸ سال سوارش بودم جنتای پشت موتورش چک نکردم که پوسیده بود و باعث شد که توی جاده جوش بیاره و واشر بزنه البته جالبتر اینه که من این ماشینو سه سال باهاش عسلویه کار می کردم و بارها و بارها بدلایل مختلف جوش میاورد مثلا یه بارش عجله داشتم آب رادیاتو که چک کردم تلفنم زنگ خورد، یادم رفت در رادیات رو ببندم و جوش آورد ولی وقتی جوش میاورد، حرکت نمیکرد و به نوعی به راننده میفهمونه که جوش آوردم بعد از شاید ده بار جوش آوردن دیگه مجبور شد واشر بزنه ولی حدود ۳۵۰ هزارتا باهاش رفتم اما تند نمی رفتم فقط بعضی مواقع برای تنوع و امتحان، بالای ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت باهاش رفتم کپسولشم بزرگ بود و در سرعت ۱۰۰ و ۱۱۰ کیلومتر با یه کپسول تا ۴۴۰ کیلومتر هم البته تو زمستون که کپسولش بیشترین میزان گاز رو تو خودش جا میداد رفتم، خلاصه من که ازش راضی بودم هرچند که عیب برقی به هم میزد اونم بخاطر حرارت موتور به وایرها که باعث پوسیدگی میشد و باید کل وایرا رو عوض کرد و توی این ۱۲ سال، یک بار تمام وایراش رو عوض کردم. عمر هر ماشینی به روغنشه باید حواستون باشه که در حقش کوتاهی نکنید که ازتون دلگیر میشه و مثل ماشین من به روغن‌سوزی میوفته ولی کاملا مخالفم با این نظر که میگن شاتون میزنه چون خودم با چشم دیدم که با یه لیتر روغن داشت کار میکرد
رسول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
0
1
سلام دوستان یک کلام ختم کلام من تمام ماشین های هم رده خودشو داشتم رانندگی منم مثل ادم نیست همه میگن تا دوره موتور به اخر نچسبیده ولش نمیکنم هر ماشینی دستم باشه ماشینای قبلی داشتم سر یک سال کلکش کنده بود باز میکردم ولی این به قول بچها به چش نشه ۵ ساله از وقتی من دارم ۱۵۰ هزار باهاش راه رفتم خداوکیلی رانندگی با این ماشین چیزه دیگس سگ جون اصلا خرابی نداره نمیدونم چرا خراب نمیشه حتی قطعات مصرفی موتور. ماله من مدل ۹۰ هست فقط برق این ماشین اگر به مشکل بخوره یکم ازیت میکنه ماشین ریپ میزنه اینم شکر خدا روششو یاد گرفتیم که رفع شد بعد سه سال فهمیدیم چیکار باید بکنم با ۵ هزار تومان که مشکل حل بشه خلاصه ماشین خوب خوش را سواری نرم هرچی بیشتر بارش کنی برعکس بهتر میره نرمتر میشه جاده عالی فقط تنها کاری که باید انجام بدی اینه که سرویس‌هاشو به موقع انجام بدید این کارو بکنین ماشین آخ نمی‌گه نه تبلیغ نه چیز دیگه فقط تجربه که به دست آوردم بهترین روغن برای این ماشین که انواع روغنا رو امتحان کردم فقط کاپری یل ۱۰۴۰ اس ام ۵ لیتری تمام بگازون ماشینو اگر کاری شد هم منو آباد کن این تجربه من که مکانیک هستم و جد به جدمون این کاره بودن دارم بهتون میگم خودتون می‌دونید این ماشین از مرگ نیست نمی‌دونم چرا بد فروشه مردم اطلاعات کافی در مورد این موتور ندارند موتور تمام قطعات آلمانی گاز از بنزین بهتر کار می‌کنه و میتونم قسم بخورم یکی از بهترین موتورهای ایران خودرو هست دیگه حرفی برای گفتن نیست من هرچی قصم و آیه بخونم برای شما این به خودتون بستگی داره که قبول کنید یا نکنید فقط باید از کسی که مصرف کننده هست سوال کنی مدل‌های پایین فقط از ۹۶ به پایین که این موتور چه جور موتوریه ببین چه جوابتو میده فدای شما ef سواران عزیز
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
0
1
نویسنده متن واقعا فرد بیسوادیه،من یه پیج بزرگ ای اف ۷ دارم ،تا حالا یه نمونه مشکل شاتون نداشتیم،خود من یه سمند تک مدل ۸۹ دارم ۴۳۰ تا کار کرده موتور پلمبه هنوز
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
0
0
من خودم سمند ال ایکس داشتم تو شوتی کار می کردم ماشین مال گمرک بود ولی شاتون نمی زد اما از وقتی که شاتون زد افتاد به مشکل و خرج بعد گمرک ماشینو ازم گرفت سمند موتور ای اف سون بهم داد واقعا بهتر بود فقط یه بار روغن ریزی داشته حواسم نبوده شاتون زد که اینم از بی توجهی خودم بود وگرنه شاتون نمی زد خیلی عالی هم بود
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان