تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۲۷ آذر ۱۴۰۲

از دعوای استقلال و پرسپولیس بیشترین سود را سپاهان می‌برد!

حسن روشن پیشکسوت باشگاه استقلال تهران اعتقاد دارد از اظهارات چند روز قبل از دربی می‌دانست در جریان بازی جنجال‌هایی را شاهد خواهیم بود.

از دعوای استقلال و پرسپولیس بیشترین سود را سپاهان می‌برد

رویداد۲۴ حسن روشن با بیان این مطلب که تعمدا بازی دربی را تماشا نکرده تاکید کرد: من بازی را ندیدم و از طریق اخبار از حوادث بازی و نتیجه آن با خبر شدم. علت اینکه هم که بازی را ندیدم برای این است که اگر بازی را تماشا کنم بعدش باید حرف بزنم که خیلی ها خوششان نمی آید.

وی افزود: در زمان ما و آقای پروین در پرسپولیس بازی می کرد وقتی دربی داشتیم از یک هفته قبل از بازی آقای رایکوف تمرین خاصی را برای تیم در نظر نمی گرفت. فقط تمرینات حال و هوای بازی و تفریح داشت. فوتبال بازی می کردیم، هندبال و بازی های دستگرمی در دستور کار بود. نه اینکه تمرین خاصی برای بازی دربی نداشتم بلکه حتی تمرینات معمولی هم انجام نمی دادیم. حتی در تمرینات با دست هم گل می زدیم یعنی آقای رایکوف سعی می کرد از لحاظ روحی و روانی بازیکنان را برای بازی بزرگی مثل دربی آماده کند. اما الان برعکس شده است.

او اضافه کرد: الان از یک هفته قبل جنجال ها شروع شده. سرپرست آن تیم با سرپرست این تیم جنجال دارد. مربی آنها با مربی این تیم دعوا دارد. بازیکنان علیه هم مصاحبه می کنند. من هم یکی از دلایلی که بازی را ندیدم همین موضوع بود. معلوم بود بازی خوبی را شاهد نخواهیم بود. بعد هم یک سری اتفاقات بازی پیش آمد. اتفاقات مربوط به سیستم کمک داور ویدیوئی var هم جای خود و فقط شانس آوردیم که به خیر گذشت وبازی مساوی شد. وگرنه اگر یک تیم برنده می شد معلوم نبود چه اتفاقاتی می افتاد.

این پیشکسوت فوتبال کشورمان در گفت وگو با همشهری آنلاین در خصوص اینکه علی خطیر جزو تیم مهدی تاج در برکناری شهاب عزیزی خادم از ریاست فدراسیون فوتبال بود و حالا این ارتباط باعث بروز حواشی های زیادی شده است گفت : من از جریان این مسایل اطلاعی ندارم اما درگیری ها و شکایتی های فراوانی که این روزها می بینیم اعضای دو باشگاه استقلال وپرسپولیس از هم داشتند بحث اصلی من است. من یادم هستم ما برای بازی در یک دربی از اردوی تیم ملی با ماشین علی پروین که عضو تیم پرسپولیس بود و ما به عنوان بازیکن استقلال به همراه حسن نظری و آندرانیک اسکندریان به استادیوم امدیم. بازی هم ما بردیم (حتی اگر هم می باختیم هم فرقی نمی کرد) دوباره با ماشین علی پروین به اردوی تیم ملی برگشتیم. یعنی رفاقت بیرون زمین برای ما مهم بود. فقط در داخل زمین رقیب بودیم.


بیشتربخوانید: دومین انتقال غیرمنتظره از پرسپولیس به سپاهان بعد از آل‌کثیر؟


او افزود: الان شکایت و شکایت کشی شاکله استقلال و پرسپولیس را برهم ریخته است. ما دشمن هم نبودیم تیم ملی با هم بودیم تو زمین روبروی هم بازی می کردیم. حالا یا می بردیم یا می باختیم یا مساوی می شد. یعنی احترام ها صدر جدول بود. الان این موضوع از بین رفته است. بازیکنان پول های میلیاردی می گیرند بی احترامی هم می کنند در حالی که برای حضور در استقلال و پرسپولیس باید میلیاردی هم بدهند. الان من هر جای می روم می گویم استقلال تیم اول من و پرسپولیس تیم دوم است اقای پروین هم هر جا می رود می گوید پرسپولیس تیم اول من و استقلال تیم دوم من است.

روشن اضافه کرد: الان وقتی این دو تیم از هم شکایت می کنند وای به حال تیم های پایین جدولی که چگونه با هم رفتار خواهند کرد اما از دعوای استقلال و پرسپولیس بیشترین سود را سپاهان می برد. در دعواها همیشه دور و بری ها سود می برند. خواهشم ا ز این دو تیم اینکه هرزگاهی از وجود یک روانشناس در کنار خود استفاده کنند. او بیاید در کنار بازیکنان و مربیان با هم گپ بزنند. به هرحال فوتبال برای ما هم بوده. قشنگ تر هم بوده اما فوتبال تمام می شود برای خودتان ۴ تا رفیق نگهدارید. من الان بازیکنانی که در تیم های مختلف با آنها بودم مثل تاج و پاس و تیم ملی مثل برادر هستیم.

این پیشکسوت فوتبال کشورمان تاکید کرد: بازیکنی که به زور پول بیاورید تعصب ندارد تاکید می کنم دو تیم استقلال و پرسپولیس بیشتر هم را دوست داشته باشید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان