تاریخ انتشار: ۱۰:۲۱ - ۰۴ دی ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

ظریف: اگر ما با دیدگاه غلط امتیازاتی تقدیم روسیه کردیم نباید توقع رفتار مشابه داشته باشیم/ روسیه منافعش را به خطر نمی اندازد!

محمدجواد ظریف تاکید کرد: «روسیه به خاطر ما خودش و منافعش را به خطر نخواهد انداخت، دنیای امروز دنیای مردی و جوانمردی نیست.»

محمدجواد ظریف
رویداد۲۴ وزیر امور خارجه سابق ایران تاکید کرد که تمامی جناح‌ها و رسانه‌های چپ و راست کشور از موضع اخیر روسیه در مورد جزایر سه‌گانه خشمگین‌اند.

محمدجواد ظریف، وزیر سابق امور خارجه در مراسم بیست و یکمین سالگرد تاسیس مجموعه دنیای اقتصاد، در هتل استقلال تهران در سخنانی به تبیین نگاه غلط سیاستگذاران در مواجهه با مسائل بین‌المللی پرداخت.

ظریف با اشاره به دنیای جدید در عصر پسا جنگ سرد تاکید کرد: «هیچ کشوری نمی‌خواهد مردمش را به سمت ناملایمات بکشاند، ولی نگاه غلط به و اشتباه ادراکی کشور را به آن سمت هل خواهد داد.»

وزیر امور خارجه سابق ایران گفت: «تمامی جناح‌ها و رسانه‌های چپ و راست کشور از موضع اخیر روسیه در مورد جزایر سه‌گانه خشمگین‌اند؛ اما این یک مسأله کاملا طبیعی در جهان امروز است.»

او در ادامه افزود: «روسیه به خاطر ما خودش و منافعش را به خطر نخواهد انداخت، دنیای امروز دنیای مردی و جوانمردی نیست، اگر ما با دیدگاه غلط امتیازات و فداکاری‌های بیش از حدی را تقدیم روسیه کردیم نباید توقع رفتار مشابه مسکو را داشته باشیم.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
محبوب از تبریز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
8
3
اقای ظریف مواضعت را چرا شفاف اعلام نمی کنی و در لفافه حرف می زنی که نکند برادر پوتین ناراحت باشد شما به عنوان یک ایرانی زمانی سکاندار امور خارجه بودی باید عمل زشت و سخیف روسیه را محکوم می کردی ...
جواد
|
Canada
|
۰۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
4
2
آقای محبوب از تبریز کامنت درستی نوشته ،تعجب است که منفی رای داده شده.
آقای رئیس جمهور و وزیر خارجه اش هم موضع درستی ندارند.البته گفته شده که وزیر خارجه چیزی به وزیرخارجه روسیه گفته واوهم عُذرخواهی کرده ولی این گفته هیچ سندیتی ندارد.«خود گویی و خود خندی،عجب مرد هنرمندی».
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان