تاریخ انتشار: ۱۷:۱۴ - ۰۴ دی ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

علم الهدی به وزیر ارشاد: به‌صورت هدفمند هنرمندیابی کنید تا فرزندان انقلابی و متدین ملت از گمنامی خارج شوند

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد با بیان این که هنرمند، فرزند این ملت است، گفت: در این شرایط، باید به‌صورت هدفمند هنرمندیابی کنید تا فرزندان انقلابی و متدین ملت از گمنامی خارج شوند و بتوانند در فضای بالطافت سینما، تئاتر، موسیقی و سایر ساحت‌های هنر، باتقوای خود تأثیر چشمگیری بر اطرافیان و جامعه بگذارند.

اظهارات علم الهدی به وزیر ارشاد

رویداد۲۴ فارس: آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به میزبانی دفتر نماینده، ولی فقیه در استان برگزار شد، راهبرد مهم عملکرد این وزارتخانه را توسعه فرهنگ دینی در جامعه دانست و اظهار کرد: فضای مدیریتی وزارت فرهنگ، مناسب‌ترین فضا برای ایجاد وحدت فکری و همگرایی فرهنگی در جامعه است. برادران بزرگوار در هر گوشه از دستگاه فرهنگی کشور باید آگاه باشند که سیاست‌گذاری‌های آنان در ایران اسلامی باید بر بستر مبانی انقلاب، ارزش‌های دینی و باور‌های مردم باشد.

وی افزود: این حساسیت کار شماست و باید به آن توجه داشته باشید. در یک نمونه، در این شهر علی‌بن موسی‌الرضا (ع) با بیش از ۱۰ میلیون زائر خارجی، تأثیرگذاری فرهنگ و هنر بر زائران و مجاوران غیرقابل‌انکار است. اینجاست که هنر با مردم پیوند برقرار می‌کند و معارف رضوی را به گوش جان مردم می‌رساند.

وی ادامه داد: هنر یکی از محوری‌ترین بستر‌های جنگ نرم است که شما اهمیت آن را در سراسر کشور و به‌خصوص کلان‌شهر‌هایی با هویت فرهنگی و معنوی همچون مشهدالرضا (ع) بیشتر درک می‌کنید. اینجا اقتضائات زیارتی ویژه‌ای دارد که باید به آن توجه شود. اگر این ابزار در خدمت جریان انقلاب اسلامی و کارکرد‌های زیارتی مشهدالرضا (ع) باشد، آن‌وقت است که اهمیت مضاعف پیدا می‌کند و گره بزرگی از شرایط موجود باز می‌کند. به همین ترتیب، باید هنرمندان دغدغه اسلام و انقلاب داشته و فضای هنری کشور به گونه‌ای باشد که هنرمند دینی بتواند در آن با قدرت فعالیت کند.

نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: فضای هنری، فضای تهدید و ارعاب نیست. هنرمند فرزند این ملت است. در این شرایط، باید به‌صورت هدفمند هنرمندیابی کنید تا فرزندان انقلابی و متدین ملت از گمنامی خارج شوند و بتوانند در فضای بالطافت سینما، تئاتر، موسیقی و سایر ساحت‌های هنر، باتقوای خود تأثیر چشمگیر بر اطرافیان و جامعه بگذارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در ابتدای این دیدار ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این وزارت‎خانه در بخش‌های مختلف اجرایی، هنری و سیاست‎گذاری گفت: در دو سال اخیر بیش از ۳۰ فیلم با محوریت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ساخته شده و به‌طور خاص در جشنواره امسال بیش از ۱۷ اثر سینمایی فاخر با حمایت وزارت ارشاد و همت فیلم‌سازان مستقل و دغدغه‎مند حضور خواهند داشت.


بیشتر بخوانید: روایت وزیر ارشاد از جریان سال ۸۸؛ سردار همدانی به حمایت از رهبری برخواست!


وی بیان کرد: فضای هنر، فضای تعامل و تفاهم است. سالانه بیش از ۱۰ هزار مجوز تئاتر در کشور صادر می‌شود و همین موضوع، یکی از مصادیق آشکار تعامل‎پذیری نهاد‌های متولی است. باور ما این است هنر در صورتی که چهارچوب‌های فکری جامعه و مردم را رعایت کند، در هر شکل موردقبول است و از آن استقبال خواهد شد.

اسماعیلی تصریح کرد: یک نمونه از این موضوع، همین انیمیشن بچه زرنگ است که با محوریت فرهنگ رضوی هم‌اکنون بر پرده سینما‌ها اکران می‌شود. این فیلم تاکنون بیش از ۵۰ میلیارد تومان فروخته و یکی از پرفروش‌ترین آثار سینمایی غیرطنز تاریخ سینمای ایران شده است. این مصادیق نشان می‌دهد که مردم به باور‌های دینی و ارزش‌های خود دل‌بسته هستند و اگر ما فیلم خوب بسازیم، مردم می‌روند با اشتیاق می‌بینند و لذت می‌برند.  

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
راِیش سوم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
0
4
...که قضیه اش
پیش مردم مشخصه
فقط تو فکر اون وزیر
فرهنگ و ارشاد
هستم...
..
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان