تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۲۲ آذر ۱۳۹۵

13000 هزار غیر نظامی و 728 جنگجو در 24 ساعت گذشته حلب را ترک کردند

مرکز روسی نظارت بر آتش بس سوریه اعلام کرد که همزمان با خروج 13 هزار غیر نظامی از شرق حلب در 24 ساعت گذشته 728 جنگجو نیز سلاح خود را زمین گذاشته و منطقه را ترک کردند.
رویداد۲۴-مرکز روسی نظارت بر آتش بس سوریه اعلام کرد که همزمان با خروج 13 هزار غیر نظامی از شرق حلب در 24 ساعت گذشته 728 جنگجو نیز سلاح خود را زمین گذاشته و منطقه را ترک کردند.

مرکز روسی نظارت بر آتش بس سوریه امروز (دوشنبه) در بولتن خبری خود اعلام کرد: در شبانه روز اخیر بیش از 13 هزار نفر از ساکنان مناطق تحت کنترل جنگجویان در شرق حلب که پنج هزار نفر آنها را کودکان تشکیل می دهند از منطقه خارج شده اند.
در ادامه این بولتن که در پایگاه اینترنتی وزارت دفاع روسیه منتشر شده، آمده است: تمام پناهندگان خارج شده در اردوگاههای ویژه اسکان داده شده اند.


افزون بر آن نیز نظامیان روسی به مین روبی در نواحی شرق حلب ادامه می دهند و تاکنون چندین ساختمان مهم از جمله مدرسه، مسجد و کودکستان را ایمن سازی کردند.
همچنین بنا به گزارش های انتشار یافته، مناطق مهم شیخ سعید و الاصیله همراه بخش هایی از منطقه کرم الدعدع در جنوب شرقی حلب هم در تازه ترین عملیات ارتش و نیروهای مردمی سوریه از سلطه تروریست ها خارج شده است.
ارتش سوریه در شرایط کنونی 93 درصد نواحی شرق حلب را تحت کنترل خود دارد.


مرکز روسی نظارت بر آتش بس روسیه در بخش دیگری از گزارش خود نوشته است که دو منطقه دیگر در استان لاذقیه به موافقت نامه ترک مخاصمه پیوسته اند که سبب شده شمار محدوده های امن به 1045 منطقه در استان های مختلف برسد.
مرکز نظارت بر آتش بس سوریه همچنین اعلام کرد که مذاکرات برقراری پیمان ترک مخاصمه در مناطق مختلف استان های دمشق، حلب، حمص، القنیطره و حما ادامه دارد.
از سوی دیگر، شمار گروههای معارض مسلح که با امضای موافقت نامه به آتش بس پیوسته اند به 94 گروه رسیده است.
همچنین بنا به اعلام پایگاه وزارت دفاع روسیه به نقل از این بولتن، تروریست ها و گروههای مسلح نیز در شبانه روز گذشته 36 بار آتش بس را در استان های دمشق، حلب،درعا، لاذقیه و حما نقض کردند.


ارتش سوریه در دستاوردهای اخیر خود همچنین موفق شده است بخش قدیمی شهر حلب را به طور کامل در کنترل خود بگیرد.
گروههای تروریستی که از چهار سال قبل شرق حلب را اشغال و مردم را به اسارت خود درآورده اند از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند.
ایگو کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه نیز روز شنبه از خروج حدود 50 هزار غیرنظامی از شرق حلب طی روزهای گذشته خبر داد.
ارتش سوریه عملیات جدید خود را برای آزادسازی حلب در تاریخ 15 نوامبر (25 آبان) آغاز کرد.

اجرای راهبرد چند کشور غربی-عربی ضدسوری به پیشگامی آمریکا که در برگیرنده سرنگونی حکومت بشار اسد در طول شش ماه بود، هر چند شکست خورد، ولی حمایت های اطلاعاتی، مالی و تسلیحانی از دهها گروه تروریستی که همچنان ادامه دارد، سوریه را در حدود شش سال گذشته به ویرانی کشاند، جان دهها هزار غیرنظامی به ویژه زنان و کودکان را گرفت و میلیون ها آواره برجای گذاشت و از سوی دیگر، دامنه این فجایع عراق را نیز در بحران فرو برده است.

منبع: ایرنا
برچسب ها: حلب ، سوریه ، جنگ ، رویداد24
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان