تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۰۹ دی ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

کیهان: سیدرضی آدم اطلاعاتی نبود، موساد کار پیچیده‌ای برای پیدا کردن او نکرد

روزنامه کیهان نوشت: معلوم بود که موساد آدرس همه را دارد و این البته کار پیچیده‌ای هم نبود؛ چرا که این‌ها آدم‌های اطلاعاتی نبودند تا برای هر تماس و یا حضورشان ده جور ملاحظه را ردیف کنند.

سیدرضی
رویداد۲۴ روزنامه کیهان تشخیص محل حضور سیدرضی موسوی توسط موساد را کار نه چندان پیچیده دانسته است.

به گزارش کیهان، بار‌ها به او گفته شده بود «سیدرضی مواظب خودت باش». هیچ چیز او را به اندازه این عبارتی که مکرر شنیده بود، ناراحت نمی‌کرد. دوستانی به قاعده «حفاظت» به او توصیه کرده بودند، به هیچ وجه دمشق را امن نداند، حاج رضوان در همین دمشق ترور شده بود و «عبدالله» در نزدیکی‌های سفارت ایران ربوده شده بود و معلوم بود که موساد آدرس همه را دارد و این البته کار پیچیده‌ای هم نبود؛ چرا که این‌ها آدم‌های اطلاعاتی نبودند تا برای هر تماس و یا حضورشان ده جور ملاحظه را ردیف کنند. آدم‌های «نهضتی» بدون تماس فراگیر با افراد و رفت‌وآمد و تحرک، کارشان نمی‌شود و این همه تماس و رفت‌و‌آمد نمی‌تواند از چشم‌های سازمان‌های اطلاعاتی ولو این سازمان‌ها خیلی هم قوی نباشند، دور بماند.


بیشتر بخوانید: ترور سیدرضی موسوی چگونه انجام شد؟


این روزنامه افزوده است: برای سید «سخت‌ترین» زمان موقعی بود که حاج‌قاسم بنا داشت وارد سوریه شود و این صحنه بین یک تا دو بار در هفته رخ می‌داد گاهی هم البته حضور حاجی در سوریه طولانی می‌شد و در جریان عملیات آزادسازی بوکمال به چهل روز هم رسید که البته این هم جداگانه برای سیدرضی دردسر‌های خاص خود را داشت. سیدرضی کار مدیریت انتقال افراد عادی، نیرو‌های مستشاری و شخصیت‌های سیاسی از فرودگاه تا شهر دمشق و انتقال به خطوط درگیری را با مهارت خاصی انجام داد، به گونه‌ای که در این دوران طولانی، آسیبی به افراد در حین انتقال وارد نشد و این سطح مهارت او را نشان می‌داد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سپاه پاسداران
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
0
4
این موساد نه تنها فهمیده کجا بزند بلکه فهمیده کی بزند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
0
0
چراروسیه راتطهیر میکنی روسیه آدرس رابه اسراییل داده
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان