تاریخ انتشار: ۰۹:۴۶ - ۱۳ دی ۱۴۰۲

مرگ‌های دلخراش فوتبالیست‌ها در زمین چمن!

۱۱ مرگ دلخراش فوتبالیست‌ها در مستطیل سبز را در فیلم زیر ببینید.

زمین فوتبال

رویداد۲۴ مرگ ناگهانی بازیکنان جوان فوتبالیست که باشگاه‌ها و هواداران را شوکه کردند، مشاهده می‌کنید.

فوتبال یکی از بهترین و سرگرم‌کننده‌ترین ورزش‌های جهان است. بازی با توپ چرمی گرد مورد علاقه بسیاری است و در طول تاریخ خاطرات بی‌شماری در ذهن طرفدارانش به جا گذاشته است. در حالی که بیشتر این خاطرات هیجان‌انگیزند، تراژدی‌های متعددی نیز در زمین فوتبال رخ داده است.

یکی از غم‌انگیزترین صحنه‌هایی که در فوتبال می‌توان شاهد آن بود، دیدن مرگ یک بازیکن در زمین است.

۱۰ مرگ دلخراش فوتبالیست‌ها در مستطیل سبز و در زمین بازی در سال‌های گذشته را تماشا می‌کنید؛ و در جدیدترین این حوادث تلخ، مرگ ناگهانی بازیکن جوان باشگاه ماریتیمو پرتغال در یک بازی دوستانه فوتبال جهان را وارد شوک کرد که مجموع این حوادث را به یازده فوت در مستطیل سبز رساند.


بیشتر بخوانید: مهدی تاج خبر داد؛ ورود VAR و دریافت حق پخش ۳۰۰هزار دلاری


بر اساس گزارش نشریه رکورد پرتغال، بازیکن ۲۰ ساله آفریقایی در ایام تعطیلات به کشورش آنگولا رفته بود و در یک بازی دوستانه این اتفاق برایش افتاد.

اورژانس بعد از این حادثه دلخراش برای احیای فوتبالیست جوان وارد عمل شد، ولی تلاش‌ها برای این بازیکن جوان بی فایده بود.

در ادامه این مطلب جزییات بیشتری از حوادث ویرانگری که برای این ۱۰ بازیکن فوتبال در زمین حین بازی رخ داده است را می‌خوانید.

۱. مارک ویوین فو

در ۲۶ ژوئن ۲۰۰۳، در دقیقه ۷۲ بازی نیمه‌نهایی جام کنفدراسیون‌های فیفا بین کامرون و کلمبیا، مارک ویوین فو بدون حضور هیچ بازیکنی در دایره وسط به زمین افتاد. پس از تلاش برای احیای او در زمین، به او تنفس دهان به دهان و اکسیژن داده شد. اما علیرغم تلاش ۴۵ دقیقه‌ای پزشکان برای راه‌اندازی مجدد قلب او، فوئه اندکی پس از رسیدن به مرکز پزشکی ورزشگاه درگذشت.

۲. ساموئل اوکوراجی

ساموئل اوکوراجی یک فوتبالیست حرفه‌ای اهل نیجریه و یک وکیل واجد شرایط با مدرک کارشناسی ارشد در حقوق بین‌الملل بود. او برای تیم ملی نیجریه و باشگاه‌های مختلف اروپایی بازی کرد. هافبک نیجریه‌ای ۱۰ دقیقه پس از بازی مقدماتی جام جهانی فوتبال ۱۹۹۰ مقابل آنگولا در لاگوس حین بازی به زمین افتاد و جان باخت. مرگ ناگهانی او جامعه فوتبال نیجریه و کل ملت آن را شوکه کرد.

۳. آنتونیو پوئرتا

در آگوست ۲۰۰۷، آنتونیو پوئرتا در اولین بازی سویا در لالیگا در فصل ۸-۲۰۰۷ مقابل ختافه، به دلیل ایست قلبی در محوطه جریمه زمین خورد و از هوش رفت. پس از گذشت تنها ۳۵ دقیقه از بازی، در حالی که پوئرتا هوشیاری خود را از دست داده بود، متأسفانه پوئرتا در ۲۸ آگوست ۲۰۰۷ درگذشت.

۴. اوروبوسان آدون

قبل از بازی خارج از خانه در سال ۲۰۰۹ مقابل انوگو رنجرز، اوروبوسان آدون، دروازه‌بان واریورس، مورد حمله مشکوک اراذل و اوباش قرار گرفت که گمان می‌رود طرفداران تیم مقابل بودند. متأسفانه آدون سه روز پس از این حادثه به دلیل خونریزی داخلی که در یک جلسه تمرینی رخ داد، از دنیا رفت.

۵. ادورانس آیداهور

ادورانس آیداهور در حالی که برای باشگاه سودانی خود المریخ مقابل آلامال اتبارا بازی می‌کرد، به زمین افتاد و در آمبولانس جان باخت. گزارش کالبدشکافی نشان داد که این نیجریه‌ای به دلیل حمله قلبی دچار مشکل در گردش خون شده بود.

۶. شیخ تیوته

تیوته بازیکن بااستعداد تیم ملی ساحل عاج بود که قهرمان جام ملت‌های آفریقا در سال ۲۰۱۵ شد. او ۵۵ بازی ملی برای این تیم انجام داد و یکی از بهترین بازیکنان آفریقایی است که برای نیوکاسل بازی کرده است. همچنین با بازی در باشگاه‌های مختلف در اروپا و آسیا مانند نیوکاسل یونایتد، اف سی توئنته و پکن اینترپرایز دوران حرفه‌ای پررونقی داشت.

شیخ تیوته، هافبک دفاعی ساحل عاج، در یک جلسه تمرینی با بجینگ اینترپرایزز در سال ۲۰۱۷ به زمین افتاد و از هوش رفت. مرگ این مرد ۳۰ ساله (به دلیل حمله قلبی) اواخر همان روز اعلام شد.

۷. میکلوش فهر

در ۲۵ ژانویه ۲۰۰۴ میکلوش فهر برای بنفیکا مقابل ویتوریا د گیمارش بازی می‌کرد. این بازی به صورت زنده پخش شد و بنفیکا ۱-۰ پیش بود. فهر یک بازیکن تعویضی بود که وارد زمین شد و پاس تک‌گل بازی را او داد. در طول بازی وقتی خطا کرد و کارت زرد گرفت، از روی درد به جلو خم شد و بعد به عقب روی زمین افتاد. مرگ او قبل از نیمه شب تایید شد و علت مرگ او آریتمی قلبی ناشی از کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک اعلام شد.

درگذشت او عمیقاً دنیای ورزش پرتغال را شوکه کرد و بسیاری از فوتبالیست‌ها، از جمله رینالدو تلس، مدیر فوتبال پورتو و ژوزه مورینیو، مدیر باشگاه، در محل تشییع جنازه او ادای احترام کردند.

۸. پاتریک اکنگ

در ۶ می ۲۰۱۶، پاتریک اکنگ به عنوان بازیکن تعویضی نیمه دوم در یک مسابقه تلویزیونی مقابل ویتورول کنستانسا معرفی شد. او آن روز خسته بود و به بهترین دوستش اطلاع داده بود که نمی‌خواهد بازی کند. هفت دقیقه پس از ورودش به بازی - با برتری ۳ بر ۲ تیمش - از پا در آمد. این جوان ۲۶ ساله به بیمارستان منتقل و احیا شد، اما بعد از دو ساعت کادر پزشکی مرگ وی را تایید کردند. علت مرگش سکته قلبی اعلام شد.

۹. لویاندا نتشانگاسه

لویاندا نتشانگاسه یک فوتبالیست حرفه‌ای اهل آفریقای جنوبی بود که برای ماریتسبورگ یونایتد در بخش برتر آفریقای جنوبی بازی می‌کرد. او در طی یک بازی دوستانه در مارس ۲۰۱۸، مورد اصابت صاعقه قرار گرفت و دچار سوختگی در سینه شد. با وجود انتقال به بیمارستان و قرار گرفتن در کما، وی تسلیم جراحات شد و یک روز بعد اعلام شد که درگذشته است، در حالی که فقط ۲۱ سال داشت.

۱۰. چینمه مارتینز

چینمه مارتینز (انگلیسی: Chineme Martins) بازیکن فوتبال اهل نیجریه بود که در پست هافبک برای ناساروا یونایتد بازی می‌کرد. او در جریان بازی لیگ مقابل کاتسینا یونایتد در مارس ۲۰۲۰، به زمین افتاد و به بیمارستان منتقل شد و در آنجا اعلام شد که درگذشته است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: فوتبالیست ها
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان