تاریخ انتشار: ۲۱:۳۲ - ۱۵ دی ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۵ نظر

امام جمعه شیراز: اگر می‌خواهید انتقام بگیرید فرزندآوری کنید

دژکام، نماینده، ولی فقیه در فارس نوشت: اگر می‌خواهید انتقام بگیرید، اگر می‌بینید دشمن در صدد نابودی شما، تمدن و امت شماست، به مسئله خانواده و فرزندآوری به عنوان یک جهاد نگاه کنید.

امام جمعه شیراز: اگر می‌خواهید انتقام بگیرید فرزندآوری کنید

رویداد۲۴ لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز اظهارداشت: با کمال تأسف بار دیگری شاهد بودیم که دست‌های پلید و جنایتکار جریان‌های استکباری و صهیونیستی از آستین جریان‌های تکفیری و متحجرین این عرصه بیرون آمد و عده زیادی از دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت و ادامه دهندگان مسیر قیام و جهاد بر علیه استکبار، استعمار و ظلم را در گلزار شهدای کرمان در روز میلاد حضرت صدیقه طاهره (س) به خاک و خون کشیدند.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: کسی که در راه خدا و برای خدا حرکت می‌کند نه از مرگ هراسی دارد و نه مرگ می‌تواند چیزی از او بردارد، آن‌ها برنده میدان هستند.

امام جمعه شیراز شهادت این جمع از دوستداران اهل بیت و ادامه دهندگان راه شهید سلیمانی را به پیشگاه مقدس حضرت، ولی عصر امام زمان (عج) و نائب گرانقدرش مقام معظم رهبری و همه مومنین و مومنات تسلیت گفت و افزود: بچه‌ای که در حادثه تروریستی کرمان اینگونه در وسط خون خود خوابیده است را دیدید، چه کسی می‌تواند این خون را جبران کند؟ چه کسی می‌تواند حق این ملت و حق بشریت را از این ظلم و کودک کشی بگیرد؟ انتقام کار خداست.

وی بیان کرد: خدا می‌فرماید من خودم انتقام می‌گیرم و مطمئن باشید یک قطره خون این‌ها ضایع نمی‌شود.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: مطمئن باشید این عروسی که گفت در مقابل چشمم شوهرم در این انفجار تکه تکه شد و این دل‌های سوخته جز اینکه دست انتقام الهی بیرون بیاید و این‌ها را در عذاب خودش بسوزاند جبران پذیر نیست؛ بنابراین هر آنچه هم که ما بخواهیم انتقام سخت هم بگیریم جبران خون حاج قاسم سلیمانی نمی‌شود و کسی که گفت "إِن تَنصُرُواْ ٱللَّهَ یَنصُرکُم" کمک ما هست و خدا باید به کمک ما بیاید تا بتوانیم انتقام واقعی و اصلی را بگیریم، اما اگر هنوز هم جایی مانده باشد برای هدایت آن‌ها ممکن است زمینه هدایت باشد.

نماینده، ولی فقیه در استان فارس با اشاره به پیام رهبر عظیم الشأن انقلاب به مناسبت شهادت این شهدای عزیز و یک نقطه امیدبخش، گفت: جنایتکاران سنگدل نتوانستند عشق و شوق مردم به زیارت مرقد سردار بزرگشان شهید قاسم سلیمانی را تحمل کنند، بدانند که سربازان راه روشن سلیمانی از قله‌های هندوکش تا ساحل مدیترانه هستند؛ این سربازان اینگونه نیست که صرف در گوشه‌ای از کشور ایران نشسته باشند و شهید سلیمانی مردی بود که وقتی برای دفاع از حرم حرکت کرد از قله‌های هندوکش در مرز چین بچه‌ها را برداشت و رفت در دمشق از حرم حضرت زینب (س) دفاع کرد و سربازانش هستند و رهبر معظم فرمود سربازان راه روشن شهید سلیمانی این ظلمی را که به قبر این شهید بزرگوار شد تحمل نخواهند کرد.

وی بیان کرد: ما می‌دانیم که هر خونی به دست داعشی‌ها ریخته شود اساس آن را آمریکا و اسرائیل گذاشته اند که داعش را درست کردند بنابراین فریاد همه ملت ما این است که مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل.


بیشتربخوانید: امام جمعه شیراز: در دین پزشک محرم نیست!


امام جمعه شیراز خطاب به مردم و خانواده‌ها گفت: اگر می‌خواهید انتقام بگیرید، اگر می‌بینید دشمن در صدد نابودی شما، تمدن و امت شماست، به مسئله خانواده و فرزندآوری به عنوان یک جهاد نگاه کنید.

وی عنوان کرد: چه کسی جای شهید قاسم سلیمانی را در نسل بعدی می‌خواهد پر کند؟ بچه همین ملت. چه کسی جای شهدایی که در مرز از راسک تا لبنان شهید می‌دهیم پر می‌کند؟ بچه‌های همین ملت. مسئله جمعیت، جوانی جمعیت و تربیت نسل جدید باید خیلی جدی‌تر از این گرفته شود.

امام جمعه شیراز اظهارکرد: به دنیا آوردن فرزندان نسل جدید امروز یکی از وظایف بانوان جوانی است که در سن فرزندآوری هستند و نباید بازی این را بخورند که عده‌ای آدم‌های دور از صحنه عفاف و حجاب سگ بغل می‌کنند و وسط خیابان می‌آیند و می‌خواهند این کار اشتباه را فرهنگ کنند، فرهنگ شما این بوده است که در آغوش شما جوانان مومن و دلیر پرورانده اید که این شهر و استان 15 هزار جوان مدافع از آرمان اسلام و امام حسین (ع) و منتظر امام زمان (عج) تقدیم کرده است. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با شرایط اقتصادی کشور، اظهارکرد: بعضی از مسائل بایستی با عزم و تصمیم عمومی مردم حل شود مثل خود انقلاب که مردمی بود؛ مسئله اقتصاد هم مسئله اصلی است که باید انجام گیرد و متاسفانه ما در این زمینه خیلی کار زمین مانده داریم و بحث مردمی سازی اقتصاد است.

نماینده، ولی فقیه در استان فارس خاطرنشان کرد: اگر دولت محترم یک پارچه تلاش کند و اقداماتی که از دستش می‌آید به طور کامل انجام دهد هم باید مسلم بدانیم که بحث اقتصاد نزدیک به 90 میلیون جمعیت کشور را نمی‌توانیم با تلاش دولتی صرف حل کنیم.

وی ادامه داد: اقتصاد دولتی نمی‌تواند پاسخگوی نیاز یک ملت بزرگ باشد و این را بایستی به عنوان یک اصل و باور بپذیریم، متاسفانه کسانی در سال‌های پس از انقلاب این مسئله را باور نداشتند و کار‌هایی کردند که هنوز هم نتوانسته‌ایم جبران کنیم. در همان چند سال اولی که بعضی از این‌ها نخست وزیر شدند یک جریان انحرافی درست شده است و هر چه کردیم فعلا نتوانستیم از چاه این اقتصاد بیرون بیاییم.

آیت‌الله دژکام خطاب به نمازگزاران گفت: شما می‌دانید که رهبر معظم انقلاب از همان سال‌ها با این قضیه مخالف بودند و بعد از آن هم خیلی تلاش کردند در زمینه قانون گذاری که جلوی این مفسده گرفته شود و تا همین الان هم می‌فرمایند کار باید به مردم سپرده شود. بنابرین وظیفه اول دولت در مسئله اقتصاد از نظر رویکرد این است که اقتصاد را مردمی کند و این قضیه را در دولت حضرت آیت الله رئیسی ما شاهد هستیم که رویکرد دولت مردمی اقتصاد مردمی هم جزئش هست و تلاش می‌شود، اما خود مردم باید باورشان شود و در اینجا نقش آفرینی کنند وگرنه اینکه دولت بگوید و مردم کاری نکنند نمی‌شود.

خطیب نماز جمعه شیراز با تصریح بر اینکه زمینه سرمایه گذاری را دولت باید ایجاد کند و این حرکت بزرگ نباید متوقف شود، افزود: ما اگر در طول 2 تا 3 سال پول بیاوریم و این حجم سرمایه‌گذاری کنیم جوانان معطل شغل نخواهند بود. اینکه می‌گویند شغل نیست، چون تولید متوقف شده است و اگر تولید کنند همه جوانان باید سرکار بروند. از این جهت ما باید از این رویکرد دولت حمایت کنیم و امیدوار باشیم.‌

آیت الله دژکام در ادامه اظهارکرد: مقام معظم رهبری در چند سخنرانی اخیر خود در رابطه با مسئله انتخابات پیش رو صحبت کردند و با کمال جدیت در سخنرانی اخیرشان فرمودند کسی که با انتخابات مخالفت کند با میراث امام مخالفت کرده است یعنی خیلی جدی است.

وی گفت: امروز ذهنیت‌هایی که به یک جریانی مجال می‌دهند و به یک جریانی مجال نمی‌دهند به طور کلی در لیستی که اعلام شده منتفی شده است و مهم آن است که کسی مرد میدان کار باشد.

نماینده، ولی فقیه در استان فارس با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس خبرگان، تشریح کرد: بدانیم بزرگترین میراث امام مسئله ولایت فقیه است و ولایت فقیه را خبرگان ملت بایستی انتخاب و نظارت کنند و این کار خیلی سنگینی است که به عهده آن‌هاست و امیدواریم همه همت عالی کنیم تا این انتخابات را برای اینکه تو دهانی زده باشیم به همه دشمنان ایران و اسلام و کسانی که نمی‌خواهند عزت و عظمت کشورمان را ببینند به یک وجهی برگزار کنیم که مایه خشنودی دوستان انقلاب و روسیاهی و ناامیدی دشمنان انقلاب و اسلام باشد.

منبع: دیده بان ایران

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: امام جمعه
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
0
5
حاجی ! فهمیدنش اینقدر سخته ؟ جوان باید کار داشته باشد تا بتواند ازدواج کند و فرزند بیاورد . خیلی راحت . یه کم فکر کن .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
0
6
چشم ولی سنم اجازه میده نه خونه دارم نه وضعیت اقتصادی نه کمبود دارو و شیرخشک و پوشک و ...
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
0
10
آقا من انتقام نمیخوایم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
0
9
کله پوک
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
0
9
گوشت دم توپ میخواد
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان