تاریخ انتشار: ۰۹:۴۶ - ۱۸ دی ۱۴۰۲

پلیس فتا: پرونده اسنپ‌ فود به مقام قضایی ارجاع شد!

چند روز گذشته داده کاربرانی که در اسنپ فود اشتراک داشتند، هک شده بود که پلیس فتا در رابطه با این موضوع توضیحاتی ارائه داد.

اسنپ فود

رویداد۲۴ مهر نوشت: رامین پاشایی، معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فتا درباره حمله سایبری اسنپ‌فود گفت: «هفته گذشته شاهد هک و دسترسی غیرمجاز به داده کاربرانی که با شرکت اسنپ‌فود اشتراک داشتند، بودیم.»

او افزود: «براساس پروتکل کاری، تمام شرکت‌ها، سکو‌ها و کسب‌وکار‌ها به‌صورت ماهانه، دوره‌ای و سالانه در پلیس فتا مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، باید‌ها و نباید‌های امنیتی و سایبری به آن‌ها گفته می‌شود و دفترچه‌ای خاص به آن‌ها داده می‌شود که ملزم به تکمیل‌اش هستند.»


بیشتر بخوانید: هک اسنپ‌فود و فاجعه امنیت ملی که به راحتی از آن گذشتیم!


پاشایی هشدار داد: «اطلاعات شامل کد کاربری هموطنان، نام و نام‌خانوادگی کاربران، غذا‌هایی که سفارش دادند، نوع کارت، نحوه پرداخت و اینکه در چه منطقه‌ای سفارش داده‌اند، است، ولی این اطلاعات به تنهایی کارایی‌ای برای شخصی ندارد. درحال‌حاضر اطلاعات بانکی هموطنان در اختیار افراد هکر نیست و پرونده شرکت اسنپ‌فود برای ارجاع به مقام قضایی در دست بررسی است. در همین حال نظارت‌های پلیس فتا درخصوص ارزیابی‌های دقیق‌تر از اینگونه شرکت‌ها، تغییر خواهد کرد.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: هک شدن ، پلیس فتا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان