تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۱۹ دی ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۳ نظر

انتقاد نماینده مجلس از قالیباف: آن از طرح ساماندهی فضای مجازی و این هم از لایحه حجاب که معلوم شده بیش از ده‌ها مورد دخالت شخصی در آن صورت گرفته

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: باید از قالیباف سوال کرد با کدامین توجیه قانونی امر قانون گذاری در فضای مجازی را متوقف و آن را از دستور کار مجلس خارج کردید.

لایحه حجاب

رویداد۲۴ به گزارش ایرنا، بیژن نوباوه وطن روز سه شنبه در نطق میان دستور خود در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروزه دشمنان قسم خورده ایران اسلامی قدرت بازدارندگی کشورمان را در حوزه های نظامی، امنیتی و اقتصادی به خوبی می دانند و شرایط جنگ تحمیلی، ترورهای نافرجام و تحریم های اقتصادی را که در صدد به زانو در آوردن ملت قهرمان ایران انجام داده اند، تجربه کرده و ناکارامدی آن را علیه جمهوری اسلامی ایران به خوبی درک کرده اند.
 
وی اضافه کرد: مهمترین تهاجمی که امروز کشورمان را به طور جدی تهدید می کند، تهاجم فرهنگی است که دشمنان ما با صرف میلیاردها دلار ضمن تضعیف باورهای بلند ملت ایران اسلامی در صدد بی هویت کردن ملت و جذب آن در حوزه های فکری و انجام تغییرات ماهوی به نفع غرب هستند تا زمینه را برای مهاجرت نخبگان علمی کشور فراهم کنند.
 
نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه بی شک همه ملت ایران به خوبی می دانند که پاشنه آشیل عملکرد غرب، فضای مجازی، تخریب و دروغ پراکنی به شیوه های علمی و روانشناسانه در این فضا است، افزود: اگرچه امروز فضای مجازی و اینترنت می تواند به عنوان یکی از اصلی ترین عوامل پیشرفت کشورها در زمینه اطلاع رسانی، علم افزایی، ایجاد امنیت، کسب و کار و تمدن سازی به کار گرفته شود اما در عین حال امروزه با نشر فساد سازمان یافته، جرایم فضای مجازی را در همه زمینه ها از فضای حقیقی فراتر برده است.
 
نوباه وطن با اشاره به اینکه به گفته پلیس فتا فقط در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۲۰ هزار پرونده تخلفات در فضای مجازی به این امور ارجاع شده است، خاطرنشان کرد: آمارها نشان می دهد سالانه فقط ۲۵ هزار میلیارد تومان قمار بازی در فضای مجازی صورت می گیرد و علاوه بر آن جرائم دیگر مانند قاچاق مواد مخدر، خرید و فروش سلاح، فحشا و کلاهبرداری های گوناگون، پلیس فتا را در مواجهه با حجم گسترده فساد با مشکلات جدی مواجه کرده است.
 
وی اظهار داشت: سؤال اینجا است چرا برای وضع قوانین حراست از حریم ملت ایران اسلامی در فضای مجازی اقدامی از سوی مجلس شورای اسلامی صورت نگرفته است و طرح ساماندهی فضای مجازی در کمیسیون مشترک مجلس که با حضور ۲۳ نفر از کارشناسان و نخبگان مربوطه تشکیل و در یک روند کاملا قانونی به تصویب رسید چرا به یک باره از سوی رئیس مجلس با همکاری معاونت قوانین و مرکز پژوهش ها مسدود اعلام شد؟
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: باید از آقای قالیباف سؤال کرد با کدامین توجیه قانونی امر قانون گذاری در فضای مجازی را متوقف و آن را از دستور کار مجلس خارج کردید. این در حالی بود که اعتراض و توصیه نمایندگان در شما هیچ تاثیری نداشت و شما یک تنه در برابر خواسته به حق ملت و نمایندگان قد علم کردید و باید پاسخ همه تخلفاتی که در فضای مجازی روی می دهد از سوی شما ارائه شود.
 
نوباوه وطن خاطرنشان کرد: این قبیل اقدامات در حالی است که کشورهای پیشرفته نظیر کشورهای عضو اتحادیه اروپا و آمریکا در زمینه وضع قوانین در حوزه فضای مجازی اقدام کرده و با تصویب ماده واحده ای با عنوان هر آن چیزی که در فضای حقیقی جرم است می تواند در فضای مجازی هم به منزله جرم قلمداد شود عملا حوزه نظارت قانونی خود را به فضای مجازی تسری داده اند.
 
وی ادامه داد: باید بگویم آقای قالیباف اگر منافعی بیش از منافع ایران برای شما مطرح است آن منافع در کجاست؟ لطفا برای مردم ایران توضیح دهید.
 
نماینده مردم تهران در مجلس افزود: آقای قالیباف در محضر رهبر معظم انقلاب و در حضور نمایندگان به مردم قول دادید که به زودی طرح فضای مجازی و لایحه عفاف و حجاب در مجلس مطرح خواهد شد. آن از ساماندهی فضای مجازی و این هم از لایحه عفاف و حجاب که پس از ارائه به شورای نگهبان معلوم شد که بیش از ده ها مورد دخالت شخصی و دستکاری درمصوبه کمیسیون های قضایی و فرهنگی توسط مشاورانی که شما آنها را به خوبی می شناسید صورت گرفته است و این لایحه تاکنون دو بار از سوی شورای نگهبان به مجلس عودت داده شده است.
 
نوباوه وطن خاطرنشان کرد: آقای قالیباف این نحوه مدیریت دلخواه شما و همفکران و مشاورانتان و مرکز پژوهش ها است ، مجلس شورای اسلامی را که باید نماد افتخار ملی در حل مشکلات کشور باشد به نمادی از تصمیم گیری های شخصی تبدیل کرده است.


بیشتر بخوانید: پناهیان: برای بی بند و بار‌ها متأسفم / ما برای حجاب شهید دادیم


نوباوه وطن ادامه داد: آقای قالیباف، نفوذ شما در ارکان و بخش های گوناگون مجلس از هیات رئیسه و تعیین دلخواه دستور کار جلسات گرفته تا انتخاب مدیریت نهادهای مختلف مجلس که با مهندسی کامل صورت می گیرد و حتی در لایحه بودجه سالیانه و برنامه هفتم توسعه افراد شما که از خارج از مجلس می آمدند عنان همه کارها را در دست دارند و نظر آنهاست که بر نظر مجلس و نمایندگان سایه افکنده است و با استخدام بیش از ۲۰۰ نفر کارمند جدیدالورود در این شرایط سخت اقتصادی و تعویض ۵ معاون اجرایی آن هم تنها در طول سه سال، موجب بیکاری گسترده کارمندان باسابقه مجلس شده است.
 
وی افزود: آقای قالیباف شما همه امور مجلس را مهندسی می کنید و هر نماینده معترضی را که حق قانونی هم دارد مورد سرزنش قرار داده و حتی با شکایت به دادگاه معرفی می کنید که یکی از موارد مربوط به اینجانب است که به دلیل اعتراض به دست بردن در بیانیه نمایندگان خطاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی در ماجرای سیسمونی گیت و مصادره به مطلوب آن به نام خودتان اینجانب را به نشر اکاذیب و افترا به دادگاه بردید اما قضات آگاه با شجاعت و همچنین اطلاع آنها از مسائل موجود در مجلس بنده را از این اتهامات تبرئه کردند.
 
وی خاطرنشان کرد: دادگاه پذیرفت و اعلام کرد که متن بیانیه تشکر نمایندگان به رهبر معظم انقلاب اسلامی در مجلس شورای اسلامی دستکاری و به نفع محمدباقر قالیباف مصادره به مطلوب شده است.
 
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس خطاب به قالیباف اظهار کرد: یکی دیگر از مسائل مهم مجلس شورای اسلامی مدیریت شما بر مرکز پژوهش های مجلس است که شما آن را به یک مرکز غیرمطمئن برای نمایندگان تبدیل کرده اید و علیرغم وجود مدیر، محققان و کارشناسان زبده و متعهد در مرکز پژوهش ها شما بفرمایید نحوه راستی آزمایی داده های این مرکز در کجا و با چه سیستمی صورت می گیرد؟

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Canada
|
۲۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
1
8
از آن آب زير کاه هاست
ناشناس
|
Canada
|
۲۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
2
11
قرص هاتو بخور سر وقت، وضعیت معیشتی حاصل حضور امثال جنابعالی در مجلس است، ربطی به دشمن ندارد.
شماها با رانت شورای نگهبان رفتید مجلس و برای بهبود وضع اقتصادی هیچ فکر و برنامه ای ندارید.
Amin
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
0
0
ممنون میشم یکی آدرس ایشونو بگه که به نمایندگی از "ملت" ، شخصا از ایشون بخاطر این حرفاش تشکر کنم . هیچ قصد بدی هم ندارم . مسلح هم نیستم .
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان