تاریخ انتشار: ۱۴:۲۸ - ۲۱ دی ۱۴۰۲

نگرانی استاندار تهران از وضعیت بحرانی آب در پایتخت؛ باید دنبال راهکار اساسی باشیم

علیرضا فخاری، استاندار تهران با اشاره به موضوع بحران کم آبی پایتخت اظهار کرد: بدلیل کاهش نزولات، سطح آب ذخیره در سد‌ها به حداقل رسیده و باید بدنبال راهکار‌های اساسی برای تامین آب باشیم.

نگرانی استاندار تهران از وضعیت بحرانی آب در پایتخت؛ باید دنبال راهکار اساسی باشیم
رویداد۲۴ علیرضا فخاری، استاندار تهران با اشاره به موضوع بحران کم آبی پایتخت اظهار کرد: بدلیل کاهش نزولات، سطح آب ذخیره در سد‌ها به حداقل رسیده و باید بدنبال راهکار‌های اساسی برای تامین آب باشیم.

به گزارش ایرنا، وی افزود: با جمعیت حدود ۱۴ میلیونی استان که با احتساب مهاجران و اتباع بیگانه ممکن است به ۱۸ میلیون هم برسد، سرانه مصرف آب بسیار بالایی را در پایتخت شاهد هستیم.

فخاری ضمن تأکید بر اهمیت جلوگیری از مصرف بی‌رویه یادآور شد: از تمام مردم تقاضا می‌کنم که در تعدیل و رعایت حدود مصرف آب در بخش بهداشت، شُرب و در بعضی از مواردی که نیازمند دقت در استفاده است، صرفه‌جویی کنند.

استاندار تهران اضافه کرد: جلوگیری از اسراف، اول به عنوان یک امر اعتقادی و سپس جهت جلوگیری از ایجاد بحران آب و انرژی باید در دستور کار همه ما قرار بگیرد.

هشدار استاندار تهران در مورد وضعیت آب استان درحالی مطرح شده که محسن اردکانی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران روز گذشته با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها و اقدام‌های فنی و قانونی برای مدیریت مصرف آب در شرایط خشکسالی موجود، گفت: ادارات و سازمان‌های دولتی برای صرفه‌جویی ۲۵ درصدی در مصارف آب، الزام قانونی دارند.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان