تاریخ انتشار: ۲۱:۲۲ - ۲۱ دی ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

امام جمعه قشم: قشم باید جزیره رفاه اسلامی باشد /باید با بی‌حجابی مقابله شود

امام جمعه قشم با تاکید بر حفظ ارزش‌های فرهنگی در این جزیره، گفت: این منطقه از مردمی مومن و ولایتمداری برخوردار است و قشم باید جزیره رفاه اسلامی باشد.

حجاب اجباری

رویداد۲۴ تسنیم: حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی در نشست قرارگاه صیانت از عفاف و حجاب که با حضور نماینده ویژه وزیر کشور در امور استان‌های کویری و محرومیت‌زدایی، فرماندار و علمای اهل سنت برگزار شد، اظهار داشت: در مسیر دستیابی به قشم به عنوان جزیره رفاه اسلامی، اماکن، گردشگری و اصناف سه حوزه بسیار مهم هستند که باید مورد توجه ویژه باشند.

وی با تاکید بر برخورد با معضلات فرهنگی و با اشاره به نگرانی مردم ولایتمدار قشم از برخی مشکلات در این بخش، خاطرنشان کرد: همه علمای شیعه و سنی شهرستان اجماع دارند که باید با بی حجابی به عنوان یک معضل فرهنگی مقابله شود.

امام جمعه قشم تصریح کرد: تشکیل اتحادیه‌های صنفی، شورای فرهنگی اصناف و شورای امر به معروف و نهی از منکر از جمله ظرفیت‌های قانونی است که باید در قشم فعال شود.

امام جمعه اهل سنت قشم نیز در این نشست گفت: پوشش و حجاب مسئله‌ای فرادینی و فرامذهبی است، زیرا حجاب و پوشیده بودن ریشه در فطرت انسان دارد.

شیخ عبدالرحیم خطیبی بیان داشت: برای صیانت از عفاف و حجاب در جامعه باید ریشه یابی، پرکردن خلاء‌های فرهنگی، آگاهی بخشی، الگوپردازی مناسب و مردم محوری مد نظر باشد.


بیشتر بخوانید: ابراز پشیمانی آیت‌الله هاشمی از اجباری کردن حجاب به روایت مرعشی


وی تصریح کرد:وسیله رسیدن به مقصد، حکم مقصد را دارد و در مقوله عفاف و حجاب نیز حجاب وسیله‌ای است برای حفظ عفت و پاکدامنی لذا عفاف و حجاب هر دو واجب هستند.

امام جمعه اهل سنت قشم گفت:امروز قشم همچون دیگر نقاط کشور مورد تهاجم فرهنگی قرار گرفته و هنجارشکنان به دنبال تضعیف و فروپاشی کانون خانواده، کاهش احساس تعهد و ازدواج از طریق بی حجابی و هجمه به ارزش‌های اسلامی و انسانی هستند و باید با این آسیب‌های اجتماعی برخورد شود.

فرماندار شهرستان قشم نیز در این نشست حوزه فرهنگ و مسایل مرتبط با آن را بسیار مهم دانست و گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی موظف به صیانت از عفاف و حجاب در زیرمجموعه خود هستند و در حوزه ارائه خدمات نیز با جامع نگری به این مهم توجه شود

محمد محمدحسینی بیان داشت: آموزش و ساماندهی دغدغه‌مندان این حوزه باید همراه با حمایت از سوی نهاد‌های بالادستی در دستورکار باشد.

وی تصریح کرد: آسیب شناسی و ریشه‌یابی ناهنجاری‌های فرهنگی – ارزشی از طریق فعالیت پژوهشی، فرهنگی و تبلیغاتی توسط دستگاه‌های مسئول و دستگاه‌های پشتیبان شتاب بیشتری بگیرد و نتایج آن در اسرع وقت به قرارگاه صیانت از عفاف و حجاب شهرستان ارائه شود.

فرماندار شهرستان قشم خاطرنشان کرد: تولید محتوای تبیینی متناسب با ریشه‌ها و راهکار‌ها یکی از مهمترین اقدامات کاربردی در گام‌های بعدی است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حجاب اجباری
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Poland
|
۲۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
0
9
عجب استدلالی، رفاه اسلامی یعنی حجاب! شرم کنید و از خدا بترسید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
0
1
ببند اون دهن نجست رو
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان