تاریخ انتشار: ۱۸:۲۱ - ۲۲ دی ۱۴۰۲

امام جمعه کرج: ردصلاحیت‌شدگان انتخابات انتظار پیگیری از امام جمعه نداشته باشند

ائمه جمعه در خطبه‌های این هفته به مسائلی همچون انتخابات، حمله آمریکا و انگلیس به یمن، فرزندآوری و … پرداختند.

امام جمعه کرج: ردصلاحیت‌شدگان انتخابات انتظار پیگیری از امام جمعه نداشته باشند/ امام جمعه اهواز: غرب، زنان تروریست و بی‌بند و بار تربیت می‌کند

رویداد۲۴ حجت‌الاسلام والمسلمین میر احمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز امروز ۲۲ دی‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه اهواز گفت: خداوند می‌فرماید شرط کسب سعادت، تقوا است. آنکس که مرد میدان و عمل است و در مقابل آمریکا و اسرائیل می‌ایستد مثل سردار سلیمانی دارای تقوا است.

حاجتی ادامه داد: کمک به نیازمندان، یاد خدا و اهل بیت(ع) رحمت الهی را نازل می‌کند. ماه رجب باعث بارش رحمت بر بندگان صالح می‌شود. ایام این ماه را دریابید. ۱۶ عمل در مفاتیح الجنان برای این ماه ذکر شده است و از خداوند بزرگ، بزرگ بخواهید. اعتکاف دشمن کوب و پرواز دهنده است آن را دریابید.

وی بیان کرد: در مکتب تربیتی امام راحل تربیت انسان یک اصل است. در خاطرات شهید صیاد شیرازی آمده که اوایل جنگ بود و فرماندهان به امام می‌گفتند شرایط خوب نیست ایشان فرمودند شما چیزی دارید که دشمنان شما ندارند و آن انسانها هستند. تقوا انسان درست می‌کند و انسان که به میدان آمد جبهه حق به نفع انسان می‌شود.

امام جمعه موقت اهواز با تأکید بر فرزندآوری و نهی از منکر از سوی جوانان، گفت: از دادستان و دستگاه‌های انتظامی و قضایی و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر می‌خواهیم به هیچ وجه از حفظ حدود الهی حجاب کوتاه نیایید. اگر مسئولان بر روند اقتصادی نظارت کردند و از افزایش قیمت‌ها جلوگیری کردند، تقوا است.

حاجتی بیان کرد: دیشب آمریکایی ها و انگلیسی ها با همراهی بحرین حمله به یمن را آغاز کردند که والله پشیمان خواهند شد. بین بیش از صد روز حمله به غزه، حادثه تروریستی کرمان و حمله به یمن ارتباط است.

وی ادامه داد: یکی از صفات انسان باتقوا، بصیرت است. با ظهور امام روح‌الله شرایط دنیا تغییر کرد و مسیر زندگی بشریت تغییر یافت. اولین کسی که جرات کرد بعد از جنگ جهانی دوم بگوید آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند امام بود و سربازانی تربیت کرد که دنیا را تغییر دادند. ایرانی که بخش‌هایی از مالکیت خود را در دوران قبل از انقلاب از دست داد پس از ظهور امام با نسلی مواجه شد که گفتند مالکیت ایران را نگه می‌داریم و در دهان استکبار می‌زنیم. با ظهور امام روح‌الله سربازانی بروز کردند که در برابر استکبار سر خم نکردند. مجاهدان عراقی بسیاری در مقابل صدام در جنگ عراق و ایران جنگیدند و یک وجب از خاک این کشور به دست دشمن نیفتاد. پهپادهای آمریکایی سرنگون می‌شوند و ناوهای آنها نابود می‌شوند. این همان ایران متقین و روح‌الله است. کشتی نفت ما را سال گذشته دزدیدند دیروز در دریای عمان مجاهدان ما ناو آنها را توقیف کرده و برگرداندند.

حاجتی افزود: تاریخ تغییر کرده و یاران روح‌الله و سیدعلی در صحنه هستند و با مشت محکم در دهان استکبار می‌کوبند. بشارت می‌دهم که نقشه دنیا در حال تغییر است. امام راحل سی روز قبل از رحلتشان به مسئولان تذکر داد که این انقلاب محدود به مرزهای ایران نیست. این انقلاب نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری امام زمان(عج) است.

کشورهای اسلامی باید رابطه با اسرائیل را قطع و آن را تحریم کنند

همچنین ایسنا نوشت؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی، ۲۲ دی ماه در خطبه‌های نماز جمعه اراک اظهار کرد: بانوان در اسلام و جمهوری اسلامی جایگاه باعظمتی دارند. از منظر قرآن کریم همه انسان‌ها با یکدیگر برابرند.

وی با بیان اینکه زن و مرد در نزد خداوند از حقیقتی واحد برخوردارند افزود: فقط در اسلام و قرآن است که تا این حد به بانوان، ارزش داده شده است.

نماینده ولی فقیه در استان‌ مرکزی تصریح کرد: دنیای غرب، زنان تروریست و بی بند و بار تربیت می‌کند ولی دنیای اسلام زنانی شجاع و باعفت و حیا تربیت می‌کند.

امام جمعه اراک با اشاره به آغاز ماه رجب و ولادت امام محمد باقر(ع) گفت: باید مناسبت‌های باعظمت ماه رجب را قدر بدانیم و برای پیروزی اسلام و مقاومت دعا کنیم. دعا، کلید گنج دنیا و آخرت و سلاح مومنان است.

وی با اشاره به انتخابات سال جاری اظهار کرد: از همین الان باید برای انتخابات آماده شویم تا شایسته‌ترین افراد را به مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان بفرستیم.

دری نجف آبادی اضافه کرد: حضور و اجتماع باعظمت مردم در پای صندوق‌های رای بسیار مهم است. نامزدها نیز از توهین و تحقیر دیگر نامزدها پرهیز کنند و فقط به ارائه برنامه‌های خود بپردازند.

وی با اشاره به حوادث غزه و یمن گفت: آفریقای جنوبی که کشوری غیر اسلامی است در دادگاه لاهه شکایتی علیه اسرائیل کرده است که بسیار ارزشمند است. امیدواریم با رای دادگاه لاهه، جنایات و نسل کشی در غزه قطع شود. تمام دنیا باید اسرائیل جنایتکار را تحریم کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: مردم یمن ۸ سال زیر بمباران بودند و دوباره دیشب جنایتکاران ۱۰۰ موشک به آنها شلیک کردند. حرف مردم یمن این است که بمباران در غزه متوقف و آتش بس انجام شود.

وی تصریح کرد: آمریکایی ها با جنایات خود ماهیت غرب را برای تمام جهان آشکار کردند. در تمام دنیا و حتی در کلیساها می‌گویند که آتش بس کنید اما بایدن گوش نمی‌دهد.

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه ما باید در جبهه حق مجاهدت کنیم و با جنایتکاران مقابله کنیم گفت: کشورهای اسلامی باید رابطه با اسرائیل را قطع و آنها را تحریم کنند و به معنای واقعی، ملت مظلوم فلسطین را حمایت کنند.

وی با بیان اینکه خداوند وعده کمک به جبهه حق را داده است افزود: ۲ میلیارد مسلمان در دنیا وجود دارد و با قدرت خود می‌توانند جنایتکاران را شکست دهند. اگر کشورهای مسلمان هیچ بشکه نفتی به غرب نفرستند، آنها ظرف چند وقت نابود خواهند شد.

دری نجف آبادی با بیان اینکه غربی‌ها در جنگ‌های جهانی میلیون‌ها انسان را در جهان کشتند تصریح کرد: آنها ممکن است دوباره جنگ جهانی را شروع کنند و ما باید این موضوع را پیش‌بینی کنیم.

امام جمعه اراک اظهار کرد: چند روز قبل در مصلی اراک جشن تکلیف بزرگی با حضور ۲۵۰۰ نفر برگزار شد که کار بسیار با ارزشی بود. امیدواریم استان مرکزی در برنامه‌های اقامه نماز موفق باشد و گام‌های بلند و ارزشمندی در این راستا برداریم.

وی با اشاره به سالروز شهدای قیام مردم قم و عملیات کربلای ۵ افزود: در آن عملیات حدود ۵۰۰ شهید دادیم و یاد تمامی شهدای کرمان و غزه و یمن و لبنان را گرامی می‌داریم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: از همت سپاه، انصارالله و حزب الله در یمن و سوریه و لبنان تشکر می‌کنیم. این مقاومت بسیار با ارزش است و شهدای مقاومت در پیشگاه خداوند دارای مقام بلندی خواهند بود.

امام جمعه اراک با بیان اینکه به برکت خون هر شهیدی ده‌ها انسان مجاهد دیگر برای دفاع از اسلام تربیت می‌شوند گفت: هدف ما از پیگیری این راه، آزادی منطقه از دست جنایتکاران، حاکمیت اسلام و فراهم کردن مقدمات لازم برای ظهور است.


بیشتربخوانید: علم الهدی: اگر تسلیحات ما ده برابر باشد اما دشمن یقین کند مردم با نظام نیستند، در حمله حتی صبح را تا ظهر معطل نمی‌کند!

دستگاه‌های اجرایی با رفع مشکلات امیدآفرین باشند

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ۲۲ دی‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به مساله انتخابات، اظهار کرد: آنچه امسال بیش از سال‌های گذشته شاهد آن هستیم عنایت و توجه خاص مقام معظم رهبری به بحث انتخابات است.

بنابر گزارش ایسنا، وی افزود: در حقیقت انتخابات علاوه بر تحکیم پایه‌های نظام و طرد دشمن، یک تکلیف شرعی است که مقام معظم رهبری این‌گونه به این موضوع ورود کرده که نباید امر ایشان بر زمین بماند و خدایی نخواسته اطاعت نشود، ایشان به طور جدی و با عزم راسخ، خود و دیگران را به سوی این عرصه مهم دعوت می‌کنند که این موضوع برای جامعه امیدآفرین می‌شود.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه دشمنان از آغاز انقلاب اسلامی تاکنون کمر به نابودی انقلاب بسته‌اند، تصریح کرد: خوشبختانه ملت همواره دشمنان را ناکام گذاشته و به صورت مستمر ضعف روی ضعف آن‌ها اضافه می‌شود، دشمنانی که داعش را ایجاد کردند، داعشی که ساخته دست استثمارگران است.

نکونام ادامه داد: آمریکا و اسرائیل و انگلیس به سراغ داعش رفته تا همیشه از این طریق آتش اختلافات داغ باشد، امروز با اشاعه سازمان‌های سیا و موصاد از آمریکا و اسرائیل با تجهیزات و امکانات آن‌ها و طراحی‌های شیطنت‌ساز جنایتی از جمله جنایت کرمان را می‌آفرینند، گرچه به سزای اعمالشان خواهند رسید.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه داعش امروز داعش آن زمان نیست، گفت: دشمنی مستمر اربابان داعش ما را به جهاد وا می‌دارد که یکی از این جهادها عرصه مهم و جهادی انتخابات است که دشمن را مایوس می‌کند و به کشور امنیت می‌بخشد، البته در این میان مسئولان باید هر چه می‌توانند راه را برای حضور پر شور مردم در انتخابات باز کنند و تعیین صلاحیت‌ها تا جایی که ممکن است و به نظام آسیب نرساند با سعه صدر انجام شود.

نکونام بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی با رفع مشکلات تا جایی که می‌توانند امیدآفرین باشند و در عرصه‌های پاسخگویی کارآیی‌ها را افزایش دهند، همچون رییس جمهور صادقانه با مردم سخن بگویند، از طرفی آنچه تاکنون انجام شده به مردم بیان شود تا اعتماد مردم افزایش یابد، میز خدمت‌هایی که هر جمعه در مصلی برپا می‌شود بسیار با اهمیت است، به این ترتیب مردم حتی روز تعطیل و با دشواری و به امید رفع مشکلات به دنبال کارهای اداری خود هستند، در حقیقت میز خدمت‌ها مرکز امیدبخش استان شده است.

وی در خصوص توقیف کشتی نفت‌کش آمریکایی‌ توسط نیروی دریایی ارتش، تصریح کرد: در حقیقت این اقدام ارتش به جبران سرقت محموله نفتی ایران بوده که توسط آمریکایی‌ها مصادره شد و امروز چوب آن را خورد، در حقیقت می‌توان گفت این خرده داعش ها و اربابان آن‌ها منتظر انتقام ایران باشند گرچه این انتقام گرفته می‌شود و به سزای اعمالشان خواهند رسید.

امام جمعه شهرکرد در ادامه با اشاره به نزدیک بودن ماه رجب، اظهار کرد: ماه رجب به جهت فضائل و برکات آن مساله مهمی است، باتوجه به اینکه فضائل بی‌شمار این ماه در مفاتیح‌الجنان بیان شده اما از آن برکات و فضائل غافلیم، در صورتی که باید بزرگترین جشن‌ها برای ماه رجب و سپس ماه‌های شعبان و رمضان گرفته شود.

نکونام با تاکید بر اینکه این سه ماه به عنوان یک فرصت مغتنم و راهگشا بوده که پیش پای بندگان قرار داده شده است، توضیح داد: روزه، عبادت، استغفار، طاغوت زدایی از نفس و جامعه و درون در این سه ماه محقق می‌شود که لازم است این سه ماه غنیمت شمرده شود.

وی گفت: لازم است اصحاب حوزه فرهنگ یعنی شعرا با شعرهای جذاب، مقاله نویسان با مقاله‌های پر محتوا، رسانه‌ها با قلم و هنر رسانه‌ای، نمایش‌نامه نویسان و هنرهای سینمایی با توانایی خود به استقبال ماه رجب بروند، ماه رجب ماه عظمت‌های معنوی و فرصت های مغتم انسان‌ساز بوده که متاسفانه از آن‌ها غافل هستیم.

نکونام با اشاره به شهادت امام هادی(ع) و شب لیله‌الرغائب، بیان کرد: در این شب که اولین شب جمعه ماه رجب بوده بسیاری از گره‌ها باز و حاجات برطرف می‌شود که باید بیش‌تر مورد توجه قرار گیرد، از طرفی اعتکاف ماه رجب از فرصت‌های مغتنم مورد استقبال جوانان بوده است، سه روزی که معتکف دل به خدا می‌سپارد و از این فرصت استفاده می‌کند.

نکونام با اشاره به ۲۶ دی‌ماه و فرار شاه معدوم، گفت: یکی از ثمرات جهاد مردم به رهبری امام راحل فرار شاه خائن بود که با نهایت ذلت و چشم اشکین با وجود جنایات مرتکب شده که خشم ملت را برانگیخته بود از ایران خارج شد و بعد از آن در اوج ذلت و خواری از دنیا رفت که این عاقبت ظالمان است، بنابراین نباید در مبارزه و خروج ظالم از مجموعه خود و طرد ظالمان لحظه‌ای دریغ کنیم.

حسینی همدانی امام جمعه کرج

ردصلاحیت شدگان انتخابات انتظار پیگیری از امام جمعه نداشته باشند

مهر نوشت؛ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه کرج ضمن تبریک حلول ماه رجب به فضیلت‌های این ماه پربرکت اشاره و بیان کرد: تلاش کنیم فرصت استغفار و اعتکاف در این ماه را از دست ندهیم؛ کسانی هم که توان روزه گرفتن را دارند به این امر بپردازند که ثواب بسیاری دارد.

وی با اشاره به نزدیک شدن به ایام اعتکاف و طلب عاقبت بخیری در این ایام افزود: انسان باید برای عاقبت بخیری خود حالت اضطرار داشته باشد که این ایام بهترین موقعیت است. دست اندرکاران در استان در حال برنامه ریزی برای این امر خداپسندانه هستند. علاوه بر اینها دعاهای ماه رجب نیز باید مورد توجه قرار گیرند که مهم و پندآموز هستند و هر بخش از آنها مملو از معرفت و نکته‌های مهم است.

حسینی همدانی با اشاره به قدرت سلطه یمن بر بنادر و دیگر مناطق نیز تصریح کرد: آمریکا نتونست ائتلاف دریایی گسترده‌ای علیه یمن درست کند مگر خودش به تنهایی اقدامی داشته باشد. امروز صبح مطلع شدیم که سحرگاه امروز چند نقطه از یمن مورد تجاوز آمریکا و انگلیس و همراهانشان قرار گرفته است که البته این هم یک اشتباه راهبردی بود که بار دیگر استکبار جهانی مرتکب آن شد.

وی بیان کرد: قطعاً یمنی‌ها و جبهه مقاومت این بار هم کاری خواهند کرد که آمریکا و هم پیمانانش از غلطی که کرده‌اند پشیمان شوند. در این جریان‌ها، سازمان ملل، اگر سازمان ملل است تلاش کند که مانع جنگ در منطقه شود و جلوی عوامل تنش و جنگ افروزی در منطقه را بگیرد.

امام جمعه کرج این سازمان ملل را ننگ ملل و بشریت دانست و عنوان کرد: چرا سازمان ملل اجازه می‌دهد آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی به جنایت‌های خود علیه ملت فلسطین ادامه دهند؟ چرا اجازه گسترش جنگ و تنش در منطقه را می‌دهد؟ آمریکا با این حملات می‌خواهد افکار عمومی را از فلسطین و غزه و مسائل آنجا به سمت و سوی دیگری متوجه کند تا اسرائیل بتواند در غزه به کار خود ادامه دهد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در ادامه اظهار کرد: مردم منطقه و جبهه مقاومت چنین اجازه‌ای به رژیم صهیونیستی نمی‌دهند، مسیری که طی می‌شود راهی به سمت نابودی اسرائیل است. نمازگزاران جمعه و همه مردم ایران این حرکت ددمنشانه را محکوم و با فریادهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، خشم و انزجار خود را از دشمنان و بدخواهان این نظام و انقلاب اعلام می‌کنند.

وی گفت: عرصه بر آمریکا و اسرائیل و هم پیمانانشان در منطقه تنگ شده و ظاهراً لیبی که مواضع ضد صهیونیستی در جنگ غزه دارد، محدودیت‌هایی را برای تجارت دریایی رژیم کودک کش فراهم کرده است، لذا این حرکت مشکلات فراوانی از سمت دریای سرخ برای غاصبان خبیث به دنبال دارد و از طرفی هرچه بیشتر در غزه بمانند و ادامه دهند، جبهه‌های جدیدی علیه آنها باز و به مرگ و نابودی خود نزدیک می‌شوند.

حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به متوقف کردن کشتی آمریکایی‌ها در دریا، نیروی دریایی را حافظ منافع ایران در اقیانوس‌ها و دریاها دانست و بیان کرد: همه اینها در کنار هم راه نفس کشیدن رژیم پلید صهیونیستی را گرفته و بسته‌اند. به زودی همه ما اعلام رسمی اضمحلال رسمی صهیونیست‌ها و اسرائیل غاصب را خواهیم شنید.

وی گفت: این روزها بحث رد صلاحیت‌ها و حمایت‌ها مطرح است، برای چندمین بار عرض می‌کنم نه بنده و نه هیچیک از ائمه جمعه در استان البرز اجازه ورود به مصادیق انتخاباتی و دنبال کردن مسائل این چنینی را نداریم. قانون مسیر را مشخص کرده و همه باید آن را طی کنیم. اگر کسی رد صلاحیت شده باید خود اقدام قانونی کند و نباید از امام جمعه انتظار پیگیری داشته باشد زیرا شائبه حمایت خواهد داشت.

امام جمعه کرج تصریح کرد: وظیفه ائمه جمعه بیان شاخصه‌ها و تشویق مردم برای مشارکت است اما عده‌ای بی تقوایی می‌کنند و نسبت‌هایی می‌دهند. اگر کسی به شما گفت که کاندیدای مورد نظر من است یا بنده از او حمایت می‌کنم و … از همین تریبون مقدس اعلام می‌کنم که دروغ بوده و دروغگو هم فاسق و احکام فاسق هم مشخص است. شایعه سازی نکنید زیرا فقط دشمن است که از این موارد بهره می‌برد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: امام جمعه
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان