تاریخ انتشار: ۰۸:۴۱ - ۲۹ آذر ۱۳۹۵
محسن کوهکن در گفت‌و‌گو با رویداد۲۴ تشریح کرد

اصولگرایان می‎توانند در انتخابات ۹۶، نامزد غافلگیر کننده‎ای معرفی کنند؟

یک فعال سیاسی اصولگرا اظهارات همفکران و هم طیفان خود مبنی بر معرفی رقیبی در برابر حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ را جنگ روانی اصولگرایان ندانست چرا که به گفته او اصولگرایان در جنگ روانی خیلی تبحر ندارند اما در عین حال خواستار تغییر رویکرد انتخاباتی از شخص محوری به برنامه محوری شد.
رویداد۲۴- محمد آیتی- یک فعال سیاسی اصولگرا اظهارات همفکران و هم طیفان خود مبنی بر معرفی رقیبی در برابر حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ را جنگ روانی اصولگرایان ندانست چرا که به گفته او اصولگرایان در جنگ روانی خیلی تبحر ندارند اما در عین حال خواستار تغییر رویکرد انتخاباتی از شخص محوری به برنامه محوری شد. 

پس از توصیه رهبر انقلاب به عدم حضور محمود احمدی‌نژاد در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، عده‌ای از هم اکنون بر این باورند که حسن روحانی، رییس جمهور کنونی برای چهار سال دیگر سکان قوه مجریه کشور را در دست خواهد داشت. از طرفی دیگر برخی از شخصیت‌های جبهه اصولگرایان از غافلگیری رقیب سیاسی خود در انتخابات اردیبهشت ۹۶ سخن به میان می‌آورند. 

محسن کوهکن ریزی، نماینده لنجان در مجلس و از فعالان جریان اصولگرای در گفت‎وگو با رویداد۲۴ درباره اینکه آیا اظهارات اصولگرایان مبنی بر اینکه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ نامزدی معرفی خواهند کرد که همه را غافلگیر می‎کند به واقعیت نزدیک است یا به نوعی یک جنگ روانی است گفت: اصولگرایان در جنگ روانی خیلی تبحر ندارند و این را گذشته آن‌ها نشان می‌دهد. 

وی افزود: اما در عین حال باید توجه داشت که وقتی سخنگوی یک حزب اظهارنظری می‌کند این موضع آن حزب خاص است. چه اصلاح طلبان و چه اصولگرایان چون در قالب یک حزب متمرکز نیستند حرف‌هایی که می‌زنند برداشت‌های شخصی خودشان است. 

کوهکن تاکید کرد: وقتی من اظهار نظری می‌کنم یا اطلاعات خودم را می‌گویم یا دارم نظرات شخصی‌ام را بیان می‌کنم از این‎رو شنونده نباید این صحبت‌ها را به پای کل جریان بگذارد. 

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه با تاکید بر ضرورت تغییر رویکردهای انتخاباتی از شخص محوری به برنامه محوری گفت: اگر ما تفکر شخص محوری به این لحاظ که فرد باید در گذشته یک یا چند مسئولیت کلیدی را می‌داشته کنار بگذاریم و به سمت و سوی برنامه محوری حرکت کنیم می‌توانیم امیدوار باشیم که شخصی در صحنه حضور پیدا کند که همه را غافلگیر کند. 

وی افزود: یعنی در این صورت آن بحثی که بعضی از سیاستمداران به ویژه اصلاح طلبان مطرح می‌کنند که اصولگرایان نمی‌توانند در انتخابات ۹۶ نامزدی معرفی کنند که همه را غافلگیر کند چرا که اصولگرایی که در سیستم نبوده مقبولیت ندارد و در سیستم هم بوده باشد نمی‌‎تواند غافل‎گیر کننده باشد پس در کل این اظهارات جنگ روانی است؛ کاملاً رنگ خواهد باخت.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان