تاریخ انتشار: ۰۱:۰۰ - ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

مجلس بعدی چندصدایی است/ مشارکت در انتخابات رو به افزایش است

محمدحسن آصفری نماینده اراک می‌گوید: به باور من، پاشنه آشیل انتخابات مجلس، فضای مجازی است. یعنی عده‌ای در این بستر تمام توان خود را گذاشته‌اند تا ته دل مردم را خالی کنند. از طرفی، مشکلات اقتصادی هم باعث شده تا تلاش‌ها بیش از پیش شدت پیدا کند.

مجلس بعدی چندصدایی است/ مشارکت در انتخابات رو به افزایش است

رویداد۲۴ محمد آیتی:  محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس در خصوص انتخابات مجلس دوازدهم و چالش‌ مشارکت در انتخابات به رویداد۲۴ گفته روز به روز شرایط مشارکت مردم در انتخابات، در حال افزایش است و امروز را نباید با سه ماه پیش مقایسه کرد چون مردم دقیقه ۹۰ تصمیم میگیرند در انتخابت شرکت کنند.

* همیشه شبکه‌های معاند جمهوری اسلامی ایران، تلاش‌های گسترده‌ای را انجام می‌دهند تا روحیه مردم تضعیف و به تبع آن، مشارکت در انتخابات پایین بیاید. تلاش‌هایی که شبکه‌های من‌وتو، صدای آمریکا و ایران اینترنشنال برای عدم‌مشارکت مردم در انتخابات انجام می‌دهند، همیشگی بوده است، ولی بسیاری از مردم  دقیقه ۹۰ تصمیم گرفته‌اند در صحنه حاضر شدند.

* اینکه مردم به اوضاع اقتصادی، گرانی، مشکل اشتغال و رفتار‌ مدیران گله‌مند باشد، واقعیت است و نمی‌توان به راحتی از این چالش‌ها گذشت؛ اما ملت ما، اصل کشور ایران را قبول دارند و اعتقاد دارند امروز نباید به کسانی که نه با انقلاب اسلامی بلکه با ملت ایران دشمنی دارند، اجازه دهند که پیروز مبارزه شوند و مشارکت مردم را کم کنند.

* به باور من، پاشنه آشیل انتخابات مجلس، فضای مجازی است. عده‌ای در این بستر تمام توان خود را گذاشته‌اند تا ته دل مردم را خالی کنند. از طرفی، مشکلات اقتصادی هم باعث شده تا این تلاش‌ها بیش از پیش شدت پیدا کند.

* وعده‌هایی که از طرف مجلس و دولت به مردم داده شده، اما عملی نشده، باعث دلسردی مردم می‌شود. نباید وعده‌هایی که شدنی نیست را به مردم بدهیم و سبب ناامیدی، بدگمانی و بی‌اعتمادی مردم شویم. اگر با مردم واقع‌بینانه صحبت کنیم، شاهد از بین رفتن سرمایه اجتماعی نخواهیم شد. 


بیشتر بخوانید:

اینکه می‌گویند در انتخابات رای سفید بدهید روش مفتضحانه‌ای است/ تنها یک طبقه پایین از نظر فرهنگی رای می‌دهند

نگذارید خالص‌سازان مملکت را درو کنند/ تغییرات کف خیابان رخ نمی‌دهد، پای صندوق انجام می‌شود

پروژه برخورد با روحانی به رد صلاحیت محدود نمی‌ماند/رد صلاحیت پورمحمدی با سابقه اطلاعاتی نگران کننده است


* روز به روز شرایط مشارکت مردم در انتخابات، در حال افزایش است؛ امروز را با سه ماه پیش نمی‌توانیم مقایسه کنیم. الان مشارکت رو به افزایش است. این افزایش مشارکت مردم نباید بهانه‌ای برای این باشد که بگوییم مردم رضایت‌مند هستند. مردم اصل نظام و کشورشان را قبول دارند، اما به ناکارآمدی مدیران اعتراض دارند. باید اصلاح صورت بگیرد، که اصلاح هم از طریق مجلس است.

* من معتقدم مشارکت در انتخابات مجلس دوازدهم از انتخابات مجلس گذشته بیشتر خواهد بود، چون مردم بیش از پیش متوجه دشمنی‌های معارضان ایران شده‌اند. درک، فهم و شعور سیاسی مردم بالاست و متوجه نامردی‌های دشمنان نظام بر علیه ما هستند و می‌دانند اگر مشارکت ضعیف باشد، بهانه‌ای خواهد بود که آن‌ها تهدید‌های خود را بر علیه ملت ایران بیشتر کنند.

* آن‌هایی که امروز حرف از عدم‌مشارکت مردم در انتخابات می‌زنند، برای مملکت ما دل نسوزانده‌اند و دنبال منافع خودشان هستند. حدود ۱۵ سال است که ملت ایران تحریم است، ولی بروید ببینید این شبکه‌ها چند بار بر علیه این تحریم‌ها صحبت کرده‌اند؟ چند بار بیانیه صادر کرده‌اند؟ این عملکردها، نشان از دشمنی آن‌هاست و بس. چه مشارکت در انتخابات بالا باشد و چه نباشد، آن‌ها با اصل نظام ما مشکل دارند و مشارکت مردم باعث می‌شود تا آن‌ها نسبت به گذشته بی‌آبروتر شوند.

* برخی می‌پرسند که چرا باید رای داد و نمایندگان چه تاثیری در کشور دارند؟ باید بگویم اتفاقاً اقدامات خوبی در این مجلس انجام شده است. تعالی جمعیت و خانواده کمک شایانی به فرزندآوری و خانواده‌هایی بود که دارای فرزند هستند؛ یا قانون مسکن ملی که در مجلس تصویب شد، مصوبه بسیار خوبی بود. کاهش مالیات هفت درصدی بر تولیدکنندگان، کار بسیار ارزشمندی بود که ما انجام دادیم. این‌قدر مشکلات زیاد است که مردم نباید توقع داشته باشند یک شبه برطرف شود و این مطمئناً به زمان نیاز دارد. این مجلس کارنامه خوبی در مقایسه با مجلس گذشته داشته است. تسهیل در امر کسب و کار و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان جزو کار‌های شایسته مجلس یازدهم بود. همین که مجلس این جرات را داشت و قانون آزادسازی واردات خودرو را مصوب کرد یک گام رو به جلو بود، هرچند دولت در جایی که منافعش در خطر است، مقاومت می‌کند. 

* پیش‌بینی من از ترکیب مجلس آینده، مجلسی تخصصی‌تر و البته موفق‌تر خواهد بود. اعتقاد دارم جناح‌های دیگری هم در مجلس آتی راه پیدا خواهند کرد، زیرا مجلس تک‌صدایی به نفع کشور نیست. ما نیاز به مجلس چندصدایی داریم. نیاز به مجلس وکیل‌الدوله نداریم. مجلس در وهله اول، نماینده مردم است و باید مطالبات مردم را دنبال کند. من فکر می‌کنم در مجلس بعدی، چندصدایی را شاهد باشیم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
0
12
هههههه
ناشناس
|
Canada
|
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
0
15
دلتون خوش که مشارکت پنج درصدی ، بشه شش درصد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
0
9
چی میزنی یارو ؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
0
1
دماغتون اندازه سر چپق ناصرالدین شاهه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
0
2
صد رحمت به گراز
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان