تاریخ انتشار: ۰۹:۰۶ - ۰۱ فروردين ۱۴۰۳

خلوت‌ترین شهر‌های ایران در نوروز

نورلوز هنگامیست که بسیاری از مردم آن را برای سفر انتخاب می‌کنند به همین دلیل ممکن است شهرهای کشور بیش‌از اندازه شلوغ باشد.

نوروز///خلوت‌ترین شهر‌های ایران در نوروز

رویداد۲۴ نازآفرین جمشیدی: نوروز در ایران با جشن‌هایی همراه است که در طول چندین روز برگزار می‌شوند. این جشن‌ها شامل سفره هفت‌سین، سال نو، پریدن قلک، تزئینی کردن خانه، پختن سبزی‌پلو و ... هستند. در هنگام سفر به شهر‌های خلوت در عید نوروز، می‌توانید با جشن‌های سنتی مردم ایران آشنا شوید و از فرهنگ و سنت آن‌ها لذت ببرید.

با نزدیک شدن به عید نوروز، بسیاری از ما به دنبال در نظر گرفتن مقصد جدید برای سفر هستند. با این حال، شلوغی در بسیاری از شهر‌های ایران می‌تواند لذت سفر را کاهش دهد. برای پیدا کردن بهترین مقصد برای سفر نوروزی با ما همراه باشید.

در نوروز سفر به چه شهر‌هایی پیشنهاد نمی‌شود

به گزارش رویداد۲۴ نوروز به دلیل تعطیلی‌های چند روزه فرصت خوبی برای سفر به‌ویژه برای کسانیست که در درازای سال نمی‌توانند به دلیل مشغله‌های کاری به سفر بروند و همین موضوع سبب می‌شود برخی شهر‌ها در این روز‌ها شاهد شلوغی بیش‌از اندازه‌ی مسافران باشد.

شهر‌هایی مانند مشهد و شیراز و شرهای شمال کشور ممکن است در این زمان سال بسیار شلوغ باشند. برای این دلیل، اگر به دنبال یک تعطیلات آرام و خلوت هستید، بهتر است از این شهر‌ها دوری کنید.

نوروز به کجا برویم که خلوت باشد

اگر به دنبال یک تعطیلات آرام و خلوت هستید، برخی از شهر‌های خلوت ایران می‌تواند گزینه‌های بسیار خوبی باشند. در ادامه، برخی از شهر‌هایی که می‌توانید در آن‌جا از تعطیلات خود لذت ببرید را معرفی می‌کنیم.

خلوت‌ترین شهر‌های ایران در نوروز

اگرچه تمامی شهرهای ایران در نوروز معمولا شلوغند اما این شهرها که از آن‌ها نام می‌بریم نسبت به دیگر مناطق کمی خلوت‌ترند.

کاشان

کاشان شهری با تاریخی بسیار قدیمی و آرام است که دارای بنا‌های تاریخی بسیار زیادی است. این شهر با باغ‌های فراوان و خانه‌های تاریخی شناخته شده است.

باغ‌های فراوانی که در اطراف این شهر وجود دارد، امکان دسترسی به طبیعت و محیط آرام و زیبایی را به شما می‌دهد. همچنین در این شهر، می‌توانید از ساختمان‌های تاریخی مانند خانه بازاری، خانه‌ی عباسی‌ها و خانه‌ی بروجردی بازدید کنید.

کاشان یکی از شهر‌های آرام و خلوت ایران است که در آن می‌توانید از تعطیلات خود لذت ببرید. هنگامی که در کاشان هستید می‌توانید از بازدید از باغ‌های فردوسیه، باغ فین، باغ ابریشم و خانه‌های تاریخی از جمله خانه ابریشمی، خانه بروجردی و خانه بروجردی دیدن کنید.

در کاشان می‌توانید بازدید از باغ‌های فردوسیه، باغ فین، باغ ابریشم و خانه‌های تاریخی از جمله خانه ابریشمی، خانه بروجردی و خانه بروجردی را تجربه کنید.

نوروز///خلوت‌ترین شهر‌های ایران در نوروز

 ایلام

استان ایلام در مناطق کوهستانی غرب ایران یکی از خلوت‌ترین شهر‌های ایران در نوروز به شمار می‌رود. در زمان‌های گذشته ایلام ییلاق مردم عشایر بوده است. به همین دلیل هنوز هم می‌توانید نشانه‌های سنتی قدیم را در شهر مشاهده کنید. یکی از اصلی‌ترین نماد‌های کسب آرامش، کوه و کوهنوردی است. در ایلام و تعطیلات نوروز نیز می‌توانید به کبیر کوه سری بزنید و از جاذبه‌های دیدنی آن لذت ببرید. کبیر کوه یک کوه جنگلی به شمار می‌رود و سرسبزی آن شما را در نگاه اول شگفت زده خواهد کرد. کبیر کوه وسعتی نزدیک به ۲۰ هزار هکتار دارد. 

تهران

تهران یکی از بهترین شهرهاییست که می‌توانید در نوروز از خلوتی و آرامشش لذت ببرید. تهران با آسمان آبی و بدون ترافیک را تنها در نوروز می‌توانید ببینید و از مراکز و مناطق دیدنی آن از طبیعت اطراف تا کوه و دشتش لذت ببرید و استفاده کنید.

در نوروز معمولا بلیت موزه‌های تهران نیم‌بها و یا رایگان است پس این فرصت را از دست ندهید و وقتتان را به بهترین شکل بگذرانید.

استان چهارمحال و بختیاری

استان چهار محال و بختیاری نیز جز خلوت‌ترین شهر‌های ایران در نوروز است. استان چهار محال و بختیاری جز مرتفع‌ترین استان‌های ایران است و ارتفاع آن از سطح دریا به حدود ۲۱۵۳ متر می‌رسد! از همین رو به این استان، بام ایران نیز گفته می‌شود. آب و هوای این استان معتدل است و به خصوص در فصل بهار بسیار دل انگیز به حساب می‌آید. جالب است بدانید که نام این استان از اقوام چهار محال و بختیاری که به نوعی لر محسوب می‌شوند گرفته شده است. گویش مردم این استان نیز لری یا بختیاری است.

اگر می‌خواهید به یکی از خلوت‌ترین شهر‌های ایران در نوروز سفر کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم سری به استان چهار محال و بختیاری بزنید و با جاذبه‌های طبیعی و گردش‌گری آن آشنا شوید.

خراسان شمالی

استان خراسان شمالی جز استان‌های شمال شرق ایران به شمار می‌رود و دارای مناطق طبیعی بکر و دست نخورده‌ای است که کمتر نیز شناخته شده هستند. از همین رو جز خلوت‌ترین شهر‌های ایران در نوروز به شمار می‌رود. مرکز استان خراسان شمالی بجنورد است. این استان دارای مکان‌های دیدنی بسیار زیادی است و به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر قصد سفر به یکی از شهر‌های ایران که به آن توجه کم‌تری شده است را دارید حتما این استان را انتخاب کنید. 

نوروز///خلوت‌ترین شهر‌های ایران در نوروز

 

سخن پایانی

تجربه آرامش شهر‌های خلوت ایران در عید نوروز. هر شهر خلوت ایران دارای جاذبه‌های منحصر به فردی است که شما می‌توانید در آنجا بازدید کنید. همچنین، عید نوروز یکی از مهم‌ترین تعطیلات در ایران است و جشن‌های مختلفی در طی آن برگزار می‌شود.

عید نوروز یکی از مهم‌ترین رویداد‌های مردم ایران است که هرساله در تاریخ ۲۱ مارس، همراه با شادی و خوشی جشن گرفته می‌شود. در این روزها بیش‌تر مردم به دنبال سفر به شهر‌های مختلف ایران هستند تا از فرهنگ، تاریخ و طبیعت آن‌ها لذت ببرند.

باید توجه داشته باشید برخی شهر‌ها در این روز‌ها بسیار شلوغند و برای آن‌ها که به دنبال آرامش و خلوت هستند، سفر به این شهر‌ها مناسب نیست.

در این مقاله، به معرفی برخی از خلوت‌ترین شهر‌های ایران در عید نوروز پرداختیم. در نهایت، بهترین شهر‌هایی برای سفر در عید نوروز، شهر‌هایی هستند که آرامش و سکوت بیش‌تری دارند.

با سفر به این شهرها، می‌توانید از فرهنگ و تاریخ ایران لذت ببرید و با جشن‌های سنتی این روز‌ها آشنا شوید. امیدواریم که با معرفی برخی از خلوت‌ترین شهر‌های ایران در عید نوروز، توانسته باشیم بهترین تجربه سفر را برای شما فراهم کرده باشیم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019
پیشنهاد
پیشخوان