تاریخ انتشار: ۱۷:۳۷ - ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

پیش‌بینی یک اصلاح‌طلب از لیست اصلاح‌طلبان؛ مطهری می‌تواند سرلیست باشد

محمدعلی وکیلی فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان ائتلافی و متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدالی‌ها و احیانا نزدیکان آقای لاریجانی خواهد بود.

پیش‌بینی یک اصلاح‌طلب از لیست اصلاح‌طلبان؛ مطهری می‌تواند سرلیست باشد

رویداد۲۴ اصلاح‌طلبان می‌گویند تعداد قابل توجهی نامزد شاخص در اختیار نداریم اما به نظر می‌رسد با همین بضاعت هم بتوانند لیستی انتخاباتی در تهران بدهند. حالا پرسش آن است سرلیست آن لیست احتمالی چه شخصی خواهد بود؟

محمدعلی وکیلی، نماینده مجلس دهم و فعال سیاسی اصلاح‌طلب، درباره این موضوع گفت: «من معتقدم اصلاح‌طلبان در هر حال نباید صندوق رأی را رها کنند زیرا در فضای افکار عمومی نباید متهم شوند هر وقت رأی ندارند در انتخابات شرکت نمی‌کنند. واقعیت این است که هیچ امکانی برای فعالیت اصلاح‌طلبان وجود ندارد مگر انتخابات و اصلاح‌طلبان باید در انتخابات حضور داشته باشد. اصلاح‌طلبان یک سازمان رأیی دارند که در ادوار مختلف به تبع سیاست‌های رفت و برگشتی نباید آسیب ببیند. اگر اصلاح‌طلبان صحنه انتخابات را کلا رها کنند به سازمان رأی‌شان آسیب خواهند زد و احیای این سازمان رأی کار سختی نیست؛ اشتباهی که در انتخابات سال98 و تقریبا در سال 1400 مرتکب شدند».

او ادامه داد: «‌همین حالا و به رغم بضاعت محدود اصلاح‌طلبان به ویژه با کم‌ثبت‌نام کردن چهره‌های شاخص اما با همین شرایط هم اصلاح‌طلبان می‌توانند در تهران و دیگر شهرهای بزرگ لیست بدهند».


بیشتربخوانید: حق شناس: خودبراندازی؛ بهترین واژه در خصوص ردصلاحیت‌ها است!


این نماینده پیشین مجلس همچنین بیان کرد: «به نظر آقای مطهری می‌تواند سرلیست اصلاح‌طلبان در تهران باشد. مشکل این است که شاید در تهران مشارکت پایین باشد اما اگر چنین هم باشد مثلا آقای مطهری باید از ادامه رقابت انتخاباتی کنار بکشد یا اصلاح‌طلبان نباید لیست بدهند؟ خب اینکه منطقی نیست. از طرفی لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان ائتلافی خواهد بود زیرا اصلاح‌طلبان این قدر نیرو ندارند که بتوانند همه نفرات لیستشان را مطلقا اصلاح‌طلبان سرشناس بگذارند؛ بنابراین لیست احتمالی متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدالی‌ها و احیانا نزدیکان آقای لاریجانی باشد».

وکیلی در پایان گفت: «یکی از مشکلات احتمالی حضور کم مردم در تهران است، یکی هم کم بود نامزدهای اصلاح‌طلب است اما یک مشکل دیگر هم وجود دارد و آن اختلافاتی است که درون جبهه اصلاحات مشاهده می‌شود تا جایی که اکنون شاهد انشعاباتی هستیم. برخی احزاب مانند کارگزاران، اعتماد ملی، مردم سالاری و ندای ایرانیان قائل به شرکت در انتخابات‌اند و طیفی هم که رئیس‌جبهه اصلاحات هم هم‌حزبی آنهاست، ساز دیگری می‌نوازد. در سال98 هم همین ساز ناکوک را نواخت و باعث شد که اصلاح‌طلبان به وحدت نرسند. در مجموع من تصور می‌کنم اصلاح‌طلبان نمی‌توانند اقلیت قابل توجهی را در مجلس شکل بدهند اما احتمال می‌رود که بتوانند 20 الی 30 نفر افراد متفاوت را وارد مجلس کنند».

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
0
0
رای بی رای
حتی اگر مطهری سر لیست باشد
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان