تاریخ انتشار: ۱۳:۱۲ - ۱۰ بهمن ۱۴۰۲

حکم نهایی عمران‌خان اعلام شد

عمران‌خان و شاه محمود قریشی به ۱۰ سال حبس محکوم شدند.

حکم نهایی عمران‌خان اعلام شد

رویداد۲۴عمران خان و شاه محمود قریشی، در پرونده افشای اسناد محرمانه دولتی در پی گناهکار شناخته شدن توسط یک دادگاه ویژه، به ۱۰ سال حبس محکوم شده‌اند.

قاضی «ابوالحسن ذوالقرنین» از دادگاه ویژه پاکستان در زندان «ادیالا» واقع در ایالت راولپندی این حکم را به عمران‌خان، نخست‌وزیر برکنار‌شده این کشور و شاه محمود قریشی، نایب رئیس حزب او و وزیر خارجه دولت عمران‌خان اعلام کرد. این دو در پرونده افشای اسناد محرمانه دولتی که توسط سفیر پاکستان به آمریکا ارسال شده بود، متهم بودند.

به نوشته روزنامه دیلی پاکستان، امروز (سه‌شنبه، دهم بهمن ماه) همچنین خواهران عمران‌خان و فرزندان قریشی به زندان آمده بودند تا در جلسه دادگاه شرکت داشته باشند.

قرار بود امروز عمران‌خان و قریشی طبق بند ۳۴۲ قانون آیین دادرسی کیفری اظهارات خود را ثبت کنند، اما دادگاه رای خود را اعلام کرد.

در جلسه قبلی، بیش از ده‌ها شاهد توسط وکیل مدافع ایالتی مورد بررسی قرار گرفتند. تنها چهار نفر از این شاهدان توسط وکلای قریشی و عمران خان مورد پرسش و پاسخ قرار گرفته بودند.

عمران خان ۷۱ ساله، از رقابت در انتخابات پارلمانی هشتم فوریه ۲۰۲۴ منع شده، چون با بیش از ۱۵۰ مورد پرونده شامل اختلاس و تحریک به شورش روبروست.

در پرونده افشای اسناد محرمانه، عمران‌خان به عنوان رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان، بابت افشای این اسناد دیپلماتیک محکوم شده است.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: عمران خان
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان