تاریخ انتشار: ۱۵:۲۸ - ۱۱ بهمن ۱۴۰۲

رایزنی تلفنی امیرعبداللهیان با همتای عربستانی درباره عمره

وزیر امور خارجه با بیان اینکه امروز قرار است من با همتای سعودی خودم گفت‌وگوی تلفنی داشته باشم، افزود: قرار است در این گفتگو آخرین وضعیت را با هم بررسی کنیم.

رایزنی تلفنی امیرعبداللهیان با همتای عربستانی درباره عمره
رویداد۲۴ حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران پیش از ظهر امروز (چهارشنبه، ۱۱ بهمن) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: با وزیر خارجه عربستان روی بحث‌های فنی مربوط به هواپیمایی توافق‌هایی را داشتیم و موافقت‌نامه بین دو سازمان هواپیمایی ایران و عربستان با توجه به ۷ تا ۸ سالی که حج عمره متوقف شده بود، زمانش سپری شده بود.

وی ادامه داد: در توافقات بحث‌های فنی برای ازسرگیری پرواز‌ها بر مبنای توافق جدید وجود داشت، این مهم‌ترین موضوع فنی بود. در روز‌های گذشته یک هیات از وزارت امور خارجه و سازمان هواپیمایی عربستان سعودی آمدند و طبق روال متعارفی که دارند مباحث فنی خود را تکمیل کردند.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه امروز قرار است من با همتای سعودی خودم گفت‌وگوی تلفنی داشته باشم، افزود: قرار است در این گفتگو آخرین وضعیت را با هم بررسی کنیم. مقامات عربستان به صراحت به ما گفتند که در خصوص حل این مشکل فنی دستورات لازم داده شده و قرار است کار در مسیر درست خود پیش برود.

وزیر امور خارجه همچنین در زمینه تعمیق روابط با پاکستان گفت: در پاکستان گفتگو‌های بسیار خوبی با مقامات عالی‌رتبه این کشور داریم. در چند روز آینده در کشور همسایه ما پاکستان انتخابات برگزار می‌شود. برای ما مباحث همکاری‌های اقتصادی، تجاری، توسعه بازارچه‌ها و مناطق مرزی بسیار مهم است. رویکرد اساسی ما این است که مرز‌هایی که سال‌ها تروریست‌ها در کنار آن مستقر هستند به مرز‌های تجاری، صلح و دوستی تبدیل شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019
پیشنهاد
پیشخوان