تاریخ انتشار: ۱۹:۵۰ - ۱۴ بهمن ۱۴۰۲

وزیر ارتباطات: به دنبال پرتاب ماهواره یک کشور دیگر از خاک ایران هستیم

وزیر ارتباطات گفت: امید داریم تا آخر این دولت یک ماهواره کشور دیگر را از خاک ایران به فضا پرتاب کنیم و اگر این اتفاق رخ دهد موفقیت بزرگی است و حتی می‌توان مثل کشور‌های دیگر این پرتاب را بیمه کرد.

وزیر ارتباطات

رویداد۲۴ فارس: عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز در همایش روز ملی صنعت فضایی که در پژوهشگاه فضایی برگزار شد، اظهار کرد: امروز جزو ۱۰ کشوری هستیم که فناوری فضایی را به صورت کامل بومی کرده‌ایم به طوری که در حال حاضر پایگاه پرتاب، ماهواره‌های داخلی، آزمایشگاه، مرکز دریافت داده و حتی پرتابگر‌های بومی داریم و به نقطه‌ای رسیده‌ایم که با اطمینان ماهواره عملیاتی را در فضا قرار می‌دهیم.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه ما اکنون به جایی رسیده‌ایم که می‌توانیم آزمایشگاه فضایی داشته و برخی امور را در فضا تست کنیم، تصریح کرد: در ۲ سال گذشته به طور کلی ۱۱ پرتاب ماهواره داشتیم که برابر با یک دهه پرتاب در گذشته بوده است و انشالله با همین شتاب پیش خواهیم رفت.

زارع پور با بیان اینکه برنامه ۱۰ ساله صنعت فضایی چراغ و نقشه راه صنعت فضایی در کشور است، گفت: به دنبال دستیابی به لائه ژئو هستیم و می‌خواهیم صنعت فضایی را به صنعت اقتصادی تبدیل کنیم و امید داریم تا آخر این دولت یک ماهواره کشور دیگر را از خاک ایران به فضا پرتاب کنیم و اگر این اتفاق رخ دهد موفقیت بزرگی است و حتی می‌توان مثل کشور‌های دیگر این پرتاب را بیمه کرد.

وی با بیان اینکه باید از نخبگان فضایی همچون دکتر سالاریه که استاد تمام دانشگاه شریف است استفاده شود، گفت: نگهداشتن و استفاده از نخبگان بسیار اهمیت دارد و با حضور ایشان در صنعت فضایی کشور موجی از نیرو‌های متخصص در صنعت فضایی شکل خواهد گرفت.


بیشتر بخوانید: واکنش وزیر ارتباطات درباره هک اسنپ‌فود

زارع پور به بودجه صنعت فضایی کشور نیز اشاره کرد و گفت: در جلسه اول شورای فضایی مصوب شد سالی ۵۰۰ میلیون دلار برای صنعت فضایی کنار گذاشته شود، اما همچنان این مقدار ۱۵۰ میلیون دلار است، هرچند ما این بودجه را رد نکردیم، اما اگر بخواهیم دستاورد‌های بزرگ فضایی را توسعه داده و به مدار ژئو برسیم قطعا این نوع حمایت می‌تواند پشتیبان بوده و کمک کند.

وزیر ارتباطات در پایان خاطرنشان کرد: ۱۱ سال شورایعالی فضایی تعطیل بود و مهم است که این جلسات با حضور شخص رئیس جمهور برگزار شود، زیرا این شورا نقطه کانونی و هماهنگ کننده بخش‌های مختلف بوده و بدون حضور رئیس جمهور بی اثر خواهد بود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: وزیر ارتباطات
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان