تاریخ انتشار: ۲۱:۰۹ - ۱۴ بهمن ۱۴۰۲

قالیباف: بخش قریب به اتفاق مردم ما هرگز به دنبال تضعیف جمهوری اسلامی و مشکل‌سازی برای آن نیستند

قالیباف یادآور شد: مردم از ما می‌خواهند هم اصول و اصالت را حفظ کنیم و هم پیشرفت را دنبال کنیم. امروز ما برای حفظ نظام و انقلاب و ایران باید کارآمدی دین در اداره جامعه را به اثبات برسانیم. در این نقطه مردم به ما انتقاد دارند و حق هم دارند. بخش قریب به اتفاق مردم ما هرگز به دنبال تضعیف جمهوری اسلامی و مشکل‌سازی برای آن نیستند بلکه از ما انتظار دارند که ما کارآمد و مسئولیت‌پذیر باشیم.

انتخابات مجلس

رویداد۲۴ ایسنا: رئیس مجلس گفت: به‌گونه‌ای رقابت نکنیم که مردم از ما متنفر شوند. رقابت ما باید باعث افزایش مشارکت شود نه ریزش آن.

محمدباقر قالیباف در نشست داوطلبان نمایندگی تهران در انتخابات مجلس شورای اسلامی که از سوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی برگزار شد، با تبریک پیروزی تیم ملی در برابر تیم ملی ژاپن در جریان مسابقات جام ملت‌های آسیا، اظهار کرد: این پیروزی‌ یک فینال زودرس برای تیم ملی ما بود و ما امروز تیم اول آسیا که ژاپن است را بردیم و از این پس هرچه رخ دهد به نظر ما دیگر در مرحله دوم اهمیت است. هرچند از تیم ملی می‌خواهم که به صورت شکلی هم آن پیروزی نهایی در فینال را به دست آورند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی و انقلاب خود را مکلف می‌داند که توأمان هم ارزش‌های الهی را حفظ کند و هم خواست مردم را، افزود: انقلابی کسی است که جامعه را سر دو راهی مردم و ارزش‌های الهی قرار ندهد. هم مردم و هم ارزش‌های الهی را باید باهم دنبال کنیم.
 
قالیباف یادآور شد: این دو را توأمان با هم در جبهه انقلاب پیگیری می‌کنیم. مردم از ما می‌خواهند هم اصول و اصالت را حفظ کنیم و هم پیشرفت را دنبال کنیم. امروز ما برای حفظ نظام و انقلاب و ایران باید کارآمدی دین در اداره جامعه را به اثبات برسانیم. در این نقطه مردم به ما انتقاد دارند و حق هم دارند. بخش قریب به اتفاق مردم ما هرگز به دنبال تضعیف جمهوری اسلامی و مشکل‌سازی برای آن نیستند بلکه از ما انتظار دارند که ما کارآمد و مسئولیت‌پذیر باشیم.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما همین که یک مسلمان و دلداده به انقلابیم، در هر سطحی که هستیم باید مسئولیت پذیر و پاسخگو به مردم باشیم. اگر در قدرت هستیم که بیش از پیش بدهکار هستیم و باید حق مردم را در این جایگاه به درستی رعایت کنیم.
 
وی تأکید کرد: قطعاً مردم از ما رکود، بی‌حالی‌، تحجر، دودستگی، دوقطبی و قبیله‌گرایی را نمی‌پسندند. مردم اگر ما به خرد جمعی پشت کنیم و خودحق پندار شویم ما را نمی‌بخشند.


بیشتر بخوانید: روزنامه کیهان: در برخی کشورها مردم فرق بین صندوق رأی و صندوق میوه را نمی‌دانند!


قالیباف گفت: برای مشارکت واقعاً باید به هر شکلی که می‌توانیم کمک کنیم. این برای ما هم تکلیف شرعی، ملی و عقلی است. در اینجا می‌دانیم که ضعف داریم و باید به سهم خود آن را جبران کنیم. ما همه تصمیم‌ گرفتیم که وارد رقابت شویم. توجه کنیم که خود رقابت و نحوه آن می‌تواند بزرگترین انگیزه برای مشارکت مردم باشد. به‌گونه‌ای رقابت نکنیم که مردم از ما متنفر شوند. رقابت ما باید باعث افزایش مشارکت شود نه ریزش آن.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مردم باید ببینند که دعواهای بی‌ربط و بیهوده که به دوقطبی دامن می‌زند را دنبال نمی‌کنیم و از اقتصاد و وضعیت کشور و حل مشکلات آن می‌گوییم و واقعاً پیگیر آن هستیم.
 
وی یادآور شد: شورای ائتلاف باید حداکثر تلاش خود را برای شایسته‌گزینی انجام دهد. مطمئنیم که شورای ائتلاف همه تلاش خود را در این بخش به کار می‌گیرد. ما بدون شک تک‌تک حاضران در این جمع را جزو جریان انقلاب می‌دانیم و از ظرفیت‌ شما استفاده می‌کنیم. قول می‌دهم که حتماً در دوره‌های زمانی مشخصی این جمع را بعد از انتخابات هم دوباره دورهم جمع کنیم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان