تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۱۶ بهمن ۱۴۰۲

فشار دولت آمریکا بر کابینه نتانیاهو برای پذیرش آتش‌بس ۴ ماهه

رسانه‌های اسرائیل خبر دادند که دولت آمریکا در حال فشار به کابینه اسرائیل بوده تا با آتش‌بس ۴ ماهه در نوار غزه موافقت کند.

فشار دولت آمریکا بر کابینه نتانیاهو برای پذیرش آتش‌بس ۴ ماهه

رویداد۲۴ شبکه ۱۳ اسرائیل خبر داد که دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در حال فشار بر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل بوده تا با آتش‌بس ۴ ماهه در نوار غزه موافقت کند.

یک هفته از نشست چهارجانبه پاریس میان آمریکا، اسرائیل، مصر و قطر می‌گذرد، نشستی که به توافق آتش‌بس و مبادله اسرا منجر شد و اکنون حماس در حال بررسی مفاد این طرح است.

آمریکا و قطر از این توافق تمجید کرده‌اند و آنتونی بلینکن آن را قوی‌ترین و جدی‌ترین طرح برای آتش‌بس توصیف کرده است؛ هرچند مقامات دولت مصر و اسرائیل موضع رسمی خود را بیان نکرده‌اند.

هنوز به طور رسمی موضعی از سوی حماس نیز اعلام نشده و رهبران این گروه همچنان در حال رایزنی و بررسی هستند، اسماعیل هنیه نیز قرار است به زودی به قاهره پایتخت مصر برود و در این میان فشار زیادی بر روی حماس جهت توافق طی دو هفته آتی وجود دارد.


بیشتر بخوانید: آشوب در خاورمیانه گسترده می‌شود؟


به گفته یک مقام قطری برقراری آتش‌بس فراگیر، خروج کامل نیرو‌های اسرائیلی از غزه، تأمین امنیت محل اسکان آوارگان، بازسازی غزه و عملیات جدید تبادل اسرا از مفاد طرح جدید است.

عصر پنجشنبه «ماجد بن محمد الانصاری» سخنگوی وزارت خارجه قطر مدعی شد که در نشست پاریس پیشنهادی مطرح شد که به اسرائیل و حماس ارائه شده است. او گفت: «ما در حال حاضر، منتظر پاسخ حماس هستیم».

اما شبکه ۱۳ اسرائیل به نقل از منابع خود گزارش داد که حماس نیز قصد دارد مطالب و شروطی را داخل توافق پاریس بگنجاند.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان