تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۶ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

زینب موسوی معروف به امپراطور کوزوکو کیست؟

زینب موسوی، کمدین ایرانی است که با امپراطور کوزکو در اینستاگرام شهرت یافت. او در طول این چند سال بیشتر به خاطر کلیپ‌های طنز و بازداشتش شهرت یافته است، در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا با بیوگرافی زینب موسوی بیشتر آشنا شوید.

بیوگرافی زینب موسوی معروف

رویداد۲۴ زینب موسوی، کمدین و بازیگر طنز، در تاریخ ۸ اسفند ۱۳۶۸ در قم متولد شد. او فارغ التحصیل لیسانس رشته نرم افزار کامپیوتر است. زینب با اجرای استندآپ در برنامه "خندوانه" مورد توجه قرار گرفت و با حضور در صفحه اینستاگرام "امپراطور کوزکو" به شهرت رسید.

خانواده زینب موسوی

زینب موسوی معروف به امپراطور کوزوکو کیست؟

سیده زینب موسوی (Zeynab moasavi) در شهر قم به دنیا آمد. وی در یک خانواده پرجمعیت و به قول خود سوپر مذهبی - سنتی و متوسط خیلی رو به پایین بزرگ شده است. او دو خواهر بزرگتر و دو خواهر کوچکتر از خود دارد و عمویش در جنگ به شهادت رسیده است.

شروع فعالیت هنری زینب موسوی

از سال ۱۳۸۵، هنگامی که ۱۷ سال داشت، سیده زینب موسوی شروع به وبلاگ نویسی و نگارش روزمره کرد، تا اینکه تصمیم گرفت استعداد نوشتن خود را به عنوان یک کمدین به اجرا بگذارد!

«چند سال پیش در دانشگاه کلیپ‌های طنز، بدون هیچ سناریو و کاملا بداهه ضبط میکردم، ولی جایی منتشر نمیکردم و فقط برای دیدن خودم و دوستانم کاربرد داشت.
یکبار یکی از ویدیو‌ها را در توئیتر منتشر کردم، اصلا انتظار نداشتم که با استقبال گسترده مردم مواجه بشم، استقبال به حدی بود که شاخ‌های آن دوران بهم پیام دادند که اگر باز هم ویدیو دارید بفرستید تا ما هم منتشر کنیم».

پیج اینستاگرامی امپراطوری کوزکو

زینب موسوی معروف به امپراطور کوزوکو کیست؟

در فروردین ۱۳۹۵، زینب موسوی بعنوان اولین زن استندآپ کمدین، پیج طنز "امپراطوری کوزکو" را در اینستاگرام تأسیس کرد. او با برافراشتن پرده چادری که تنها بخش بینی اش قابل مشاهده است، ویدیو‌های خود را ضبط و در قالب طنز به واکنش به وقایع روزمره، منتشر می‌کند.

معنی کوزکو چیست؟

کوزکو یک شهر تاریخی در جنوب شرق پرو قرار دارد و به خاطر وجود ماچوپیچو، یکی از عجایب هفتگانه جدید، شهرت جهانی دارد.

والت دیزنی در سال ۲۰۰۰، یک انیمیشن به نام "زندگی جدید امپراطور" ساخت که الهام گرفته از مناظر کوزکو بوده است. نام کاراکتر اصلی این انیمیشن را "امپراطور کوزکو" گذاشته‌اند. من بسیار علاقه‌مند به این کاراکتر هستم و با او همذات پنداری دارم.

زینب موسوی برای ضبط ویدیوها، از اتاق شخصی خود در خانه‌اش در تهران استفاده می‌کند. این اتاق دارای پس زمینه کمد دیواری یا دیوار خالی است.

شهرت زینب موسوی در خندوانه و ممنوعیت فعالیت او

زینب موسوی معروف به امپراطور کوزوکو کیست؟

شهرت زینب موسوی پس از حضور در برنامه "خنداننده شو" به کارگردانی رامبد جوان در خرداد ۱۳۹۶ آغاز شد. در این برنامه، او سه مرحله را پشت سر گذاشت و در نهایت در مرحله سوم حذف شد.

زینب خودش می‌گوید که با اجرای اول خود، موجی را درست کرد که نشان می‌دهد زنان می‌توانند کمدین‌های موفقی باشند. اگرچه استقبال خوبی از اجرای او صورت گرفت، اما بعد‌ها به مانند سایر شرکت‌کنندگان این برنامه، فرصت اجرای دوباره در تلویزیون را نیافت و ممنوع التصویر شد.

زن استنداپ در ایران

«زن استندآپ کمدین بودن در ایران مثل این است که در یک مسابقه شنا سه متر از خط آغاز عقب باشی و دست‌ها و پاهایت را بسته باشند
با توجه به معیار‌های فرهنگی و اجتماعی ایران انجام استندآپ در این جا فی نفسه خیلی دشوار است و انجام آن به عنوان یک زن سخت‌تر هم است».

مهاجرت زینب موسوی

«دلم نمی‌خواد مهاجرت کنم، یعنی آدمی که الان هستم دوست ندارد از ایران برود، ولی یهویی هم دیدید رفتم.

امیدوارم شرایط جوری پیش بره که آدم از زندگی تو کشور خودش به اندازه کافی لذت ببره که مهاجرت نکند، به هر حال بعیده که برم».

گفتگو زینب موسوی با گاردین

زینب موسوی معروف به امپراطور کوزوکو کیست؟

در سال ۱۳۹۶ زینب موسوی بعنوان یکی از هشت زنی که در تهران توانسته بود کار جالبی کنند با روزنامه گاردین مصاحبه کرد.‌

می‌گوید یه نسخه از این گفتگویم را برام فرستادند که گفتگوی خودمو قاب کردم و با بقیه اش شیشه پاک کردم، تا حالا با گاردین شیشه پاک کردید؟

ازدواج زینب موسوی

زینب موسوی معروف به امپراطور کوزوکو کیست؟

زینب موسوی در روز دوشنبه ۲۶ تیر ماه ۱۴۰۲، در سن ۳۴ سالگی با «مهرداد»، پسری ایرانی که چند سالیست مقیم کشور آلمان است، ازدواج کردند.

آشنایی این دو از سال ۱۳۹۵ آغاز شد، زمانی که در یک شرکت کامپیوتری با هم همکار بودند، و از سال ۱۳۹۸ رابطه آن‌ها جدی‌تر شد. حالا آن‌ها برای همیشه در کنار یکدیگر هستند.

دستگیری زینب موسوی

زینب موسوی معروف به امپراطور کوزوکو کیست؟

سیده زینب موسوی روز چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱، بعد از اعتراضات فوت مهسا امینی و همزمان با اعتراضات در شهر قم، به دلیل انتشار چند ویدیوی انتقادی بازداشت شد.

بعد از ۲۵ روز بازداشت انفرادی، با وثیقه آزاد شد. اما در دادگاه بدوی، به دو سال حبس محکوم شد و این حکم در دادگاه تجدید نظر نیز تأیید شد.
با این حال، قبل از اجرای حکم، خانم موسوی در ساعاتی قبل از معرفی خود به اجرای احکام، به دلیل عفو رهبری برای بازداشت شدگان حوادث اخیر، مشمول این دستور قرار گرفت و عفو شد.

اما زینب موسوی، کمدین در تاریخ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ در حساب اینستاگرام خود نوشت: برای اجرای حکم باید خود را به زندان معرفی کنم.

«متاسفانه من در سالروز بهار آزادی در زندان خواهم بود و لابد ما که بعد از آن شکوهمند بدنیا آمدیم سهمی از بهار آزادی نداشتیم. سهمی از هیچ چیز نداشتیم. ما دهه شصتی‌های بدردنخور مدام از نسل قبل و بعد سرکوفت شنیدیم و هدر رفتیم و از بین رفتیم و باید خودمان را جمع کینم اینکه دیگر چیزی نیست؛ و سرم درد می‌کند خیلی و کاش انسان این اندازه ناتوان نبود...»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: زینب موسوی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
6
2
یه دختر مسخره و بددهن و لوند دهن کثیف!
جدای انتقادهاش که بعضیاش به حقه!
فتنه ایی هست برای امثالهم..
محمد معصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
0
2
قم فانذر
حرف درست حرف حق
شهر زمین
پاخیز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
6
0
ایشان همون خانمي نيستند که‌ گفته بود هر کی دوست نداره بذاره از ایران بره؟
پاسخ ها
عارف افشاری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
نه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
نه اون بچه پر روهه زینب ابوطالب بود!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
1
5
واقعا بینظیره با این امکانات کم تاثیر زیاد باید او را تحسین کرد حق داره ما هم آن شکوهمندرا دیدیم ولی بعد سرزنش شدیم که شما عامل.....بودید.
نظرات شما
پیشخوان