تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۲۴ آذر ۱۳۹۵

نظر پورعلی‌گنجی درباره آمدن یا نیامدن ژاوی به ایران/ رونالدو و مسی از کره دیگری آمده‌اند

مرتضی پورعلی‌گنجی در شبی که تیمش السد، مقابل ام‌صلال جشنواره‌ای از گل به راه انداخته بود، یکی از ۸ گل تیمش را به ثمر رساند.
رویداد۲۴-مرتضی پورعلی‌گنجی در شبی که تیمش السد، مقابل ام‌صلال جشنواره‌ای از گل به راه انداخته بود، یکی از ۸ گل تیمش را به ثمر رساند.

 با مدافع ملی‌پوش کشورمان گفت‌وگویی اختصاصی داشتیم که از نظرتان می‌گذرد.

بازی با استقلال در مرحله پلی‌آف آسیا را چگونه ارزیابی می‌کنی؟
کم و بیش از این مسئله خبر داشتیم که در پلی‌آف باید با استقلال بازی کنیم. مسلماً دیدار ما با استقلال در ورزشگاه آزادی، یک دیدار خوب و مهیج خواهد بود. برای استقلال، احترام خاصی قائل هستم، حریف ما تیم بزرگی است که طرفداران زیاد و پرشوری هم دارد اما در آن سو تیم ما قرار دارد که می‌خواهد امسال هرطور شده، قهرمان قطر شود و دوباره سهمیه حضور در آسیا را کسب کند. در نهایت امیدوارم هر تیمی که مستحق پیروزی بود و فرصت‌ها و بازی بهتر را هم ارائه داد، برنده شود.

ژاوی یک بار از همراهی السد در اصفهان سر باز زد، در این رابطه گفته می‌شود این بار به ایران می‌آید؟
ژاوی سمت‌های دیگری هم در تیم السد دارد اما انصافاً در این خصوص که او همراه ما به تهران می‌آید یا نه، هیچ خبری ندارم!

چطور شد مقابل «ام‌صلال» در لیگ قطر جشنواره گل راه انداختید و حریف را هشت‌تایی کردید؟!
ما بازی را سفت و محکم شروع کردیم و همان‌طور ادامه دادیم و تمامش کردیم و تقریباً از تمامی موقعیت‌های گل‌مان نهایت استفاده را بردیم. خوشبختانه در سه بازی اخیرمان عملکرد خوبی داشتیم و در بازی با ام‌صلال هم فرصت‌سوزی نداشتیم. خوشحالم که یکی از این گل‌ها را هم من زدم.

با این پیروزی به صدر نرسیدید؟
ما فاصله‌مان را با الجیش به یک امتیاز رساندیم و حالا آن‌ها صدای نفس السد را خیلی جدی بیخ گوش‌شان احساس می‌کنند.

راجع به چهارمین توپ طلای رونالدو چه نظری داری؟
رونالدو از هر جهت برای دریافت توپ طلا مستحق‌ترین بود. پشتکار او استثنایی است و بسیار زحمت می‌کشد،‌ همین فاکتورها هم باعث شد تا نهایتاً کریس بزرگ، برنده توپ طلا شود.

اما مسی ۵ بار توپ طلا گرفته، رونالدو می‌تواند رکورد مسی را در توپ‌های طلا بشکند؟
کریس رقابت سختی با مسی دارد اما من فکر می‌کنم رونالدو می‌تواند توپ طلای پنجم را هم بگیرد. رونالدو و مسی واقعاً از یک کره دیگر آمده‌اند و از هر نظر فوتبالیست‌هایی استثنایی هستند که با توجه به فوتبال ناب‌شان،‌ شرایط و حال و هوای خاصی به لالیگا و در مجموع به فوتبال داده‌اند.

اگر السد در آسیا صعود کند، قرعه مرحله گروهی را چطور می‌بینی؟
من فکر می‌کنم گروه خیلی آسانی در آسیا وجود ندارد اما اگر از سد استقلال بگذریم، گروه چندان سختی نداریم و مثلاً به نسبت گروه پرسپولیس که در آن تیم‌هایی مانند الهلال قرار گرفته‌اند، گروه ما آسان‌تر است.

از رویارویی احتمالی تیم ملی‌مان با ترکیه خبر داری؟
از اردوی تیم ملی و بازی‌های تدارکاتی مدنظر هیچ خبری ندارم اما واقعاً تیم ملی خوبی داریم، اگر بازی‌های سخت با تیم‌های قوی برای تیم ملی ایران ترتیب داده شود، حتماً می‌توانیم شرایط خوبی را رقم بزنیم.

نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان