تاریخ انتشار: ۲۰:۵۹ - ۱۹ بهمن ۱۴۰۲

الحوثی: آمریکا سرمنشا شرارت است

رهبر انصارالله یمن: آمریکا با ایفای نقش اصلی در شورای امنیت منشأ شر، جنایت، بی‌عدالتی و ظلم علیه مردمان مستضعف است. بیانیه‌های سازمان ملل در مورد غزه مورد سوء استفاده قرار گرفته و اجرا نمی‌شوند.

الحوثی: آمریکا سرمنشا شرارت است

رویداد۲۴ به گزارش ایسنا، «عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن در این سخنرانی اظهار کرد: تجاوزات وحشیانه اسرائیل به غزه با مشارکت آمریکا و انگلیس هفدهمین هفته متوالی را نیز رد کرد و این تجاوزبا وجود ثبت بالاترین سطح جنایت، ناامیدی و شکست را برای دشمن به همراه داشته است.

وی گفت: آمار شهدا، مجروحان و مفقودین غزه کامل نیست زیرا موارد زیادی وجود دارد که هنوز ثبت نشده است. جنایات نسل کشی در غزه یکی از بزرگترین شواهد بر میزان تمایل جنایتکارانه دشمن صهیونیستی برای نابودی ملت فلسطین است.

الحوثی افزود: دشمن صهیونیستی در اعدام‌های خودسرانه افراد بی‌گناه به حدی از وحشی‌گری رسیده است که اقدام به اعدام کودکان جلوی چشم خانواده‌هایشان می‌کند. دشمن اسرائیلی به هدف قرار دادن بیمارستان‌ها و کادر درمان، جلوگیری از ورود دارو و هدف قرار دادن آمبولانس‌ها ادامه می‌دهد. دشمن صهیونیستی همچنین از ورود آمبولانس‌ها به برخی محله‌ها جلوگیری می‌کند.

 

وی در این باره ادامه داد: دشمن صهیونیستی با مشارکت انگلیس و آمریکا خود را برای هدف قرار دادن رفح آماده می‌کند تا فاجعه‌ای بزرگتر برای آوارگان و اهالی آنجا رقم بزند و هواپیماهای جاسوسی آمریکایی و انگلیسی نقش اصلی را در آماده سازی برای هدف قرار دادن رفح ایفا می‌کنند.

الحوثی همچنین گفت: تمام عناوین شر، ظلم، کفر، وحشیگری و نفرت بر اعمال جنایتکارانه دشمن در مقابل دیدگان جهانیان صدق می‌کند.

آمریکا سرمنشأ شرارت است 

رهبر انصارالله یمن در بخش دیگری از اظهاراتش تاکید کرد: آمریکا با ایفای نقش اصلی در شورای امنیت منشأ شر، جنایت، بی‌عدالتی و ظلم علیه مردمان مستضعف است. بیانیه‌های سازمان ملل در مورد غزه مورد سوء استفاده قرار گرفته و اجرا نمی‌شوند.

وی در این باره تصریح کرد: هیچ حرکت بین‌المللی قوی، تأثیرگذار و ملموسی برای جلوگیری از ظلم در غزه و توقف جنایت وجود ندارد. با وجود تداوم نسل کشی در غزه و گذشت این مدت، آمریکایی‌ها نقش اساسی در شکست جامعه جهانی دارند.

افزایش سطح قدرت و همکاری مقاومت در غزه

الحوثی ادامه داد: همه اشکال حمایت، مشارکت و پشتیبانی توسط آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها از دشمن اسرائیلی انجام می‌شود، اما با این وجود اسرائیل اشغالگر نتوانست به هدف اعلام شده خود برای از بین بردن مجاهدین در نوار غزه دست یابد.

وی در این باره گفت: مجاهدین غزه به لطف خدا و به یاری او همچنان منسجم هستند و عملکرد جهادی و رزمی آنها بسیار مؤثر است و عملیات مشترک آنها باعث افزایش قدرت، سطح همکاری و همبستگی آنها شده است.

رهبر انصارالله یمن افزود: عملیات گروه‌های مقاومت در نوار غزه در انهدام خودروها و تک تیراندازها و درگیری از فاصله صفر بسیار مؤثر است و دشمن اسرائیلی با تمام وزن و قدرت خود و همچنین بمباران و نابودی و ویرانی نتوانسته اسیران خود را بدون معامله بازگرداند.

وی همچنین گفت: دشمن نتوانست مردم غزه را از نوار غزه بیرون کند و آمریکایی‌ها نیز در این هدف مشترک بودند و به همین دلیل به دنبال متقاعد کردن برخی کشورهای عربی برای پذیرش آوارگی غزه بودند، اما شکست خوردند.

وی همچنین به خسارات و تلفات ارتش رژیم صهیونیستی پرداخت و در این باره نیز تصریح کرد: آمریکایی‌ها تخمین می‌زنند که ارتش اسرائیل دست‌کم به پنج سال زمان نیاز دارد تا تلفات و خسارات خود از حمله ۷ اکتبر را بدون احتساب تلفات و خسارات بعدی جبران کند و گرایش دشمن به مذاکره گواه روشنی بر ناامیدی آمریکا و اسرائیل از جنگ است.

وی تاکید کرد: با وجود استکبار، شرایط اسرائیل و آمریکا به آنها اجازه نمی‌دهد که این سرعت تجاوزات را تا ابد ادامه دهند، زیرا اوضاع داخلی صهیونیست‌ها متزلزل و خسارات آن زیاد است.

تاثیر اقدامات واشنگتن بر انتخابات آمریکا

الحوثی در بخش دیگری از اظهاراتش افزود: آمریکا به سمت انتخابات پیش می‌رود و این درحالی است که با جبهه‌های عراق و یمن و دیگر جبهه‌ها درگیر شده است و این برای این کشور هزینه دارد، آمریکایی‌ها را نگران می‌کند و بر آنها تأثیر می‌گذارد. وضعیت انگلیس نیز در سطوح اقتصادی و داخلی متزلزل و شکننده است.

وی افزود: آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها در گوش برخی حکومت‌ها در منطقه زمزمه و آنها را وسوسه می‌کنند که از حوادث غزه در چارچوب توافق عادی سازی روابط با تل‌آویو استفاده کنند، اما توهمات، رویاها و امیدهای این حکومت‌های عربی که تلاش می‌کنند از فاجعه غزه برای عادی سازی روابط سوء استفاده کنند، محقق نخواهد شد.

الحوثی در این باره گفت: نقش منفی برخی حکومت‌های عربی در سطح انفعال و توطئه برای آنها خطرناک و مایه ننگ آنهاست.

تاثیر جبهه‌های لبنان و عراق در نبرد

رهبر انصارالله یمن درباره جبهه جنگ در مرز لبنان نیز اظهار کرد: جبهه حزب الله لبنان در منحرف کردن حواس دشمن، آزار و اذیت نیروهای آن و وادار کردن صدها هزار صهیونیست به فرار، تأثیر زیادی داشته و همچنان دارد.

الحوثی ادامه داد: جبهه عراق پشتیبان و جدی است و مواضع اسرائیلی و آمریکایی را هدف قرار می‌دهد و فداکاری می‌کند. به دلیل کارآمدی جبهه عراق، آمریکایی‌ها رویارویی خود را تشدید کردند و رهبران مجاهدین عزیز آن را هدف قرار دادند.

وی در این باره و به مناسبت شهادت فرمانده گردان‌های حزب‌الله عراق در حمله آمریکا اضافه کرد: شهادت فرماندهانی را که به خاطر سهم بزرگشان در حمایت از ملتفلسطین مورد هدف دشمن آمریکایی قرار گرفتند، به برادران مجاهد خود در عراق تبریک و تسلیت عرض می‌کنیم.

دستاورد عملیات ارتش یمن و خسارت سنگین به صهیونیست‌ها

وی درباره عملیات‌های یمن نیز تاکید کرد: جبهه یمن تا پایان تجاوز و محاصره غزه به هدف قرار دادن دشمن و عملیات دریایی خود ادامه خواهد داد. این هفته دشمن را در «ام الرشاش» واقع در شهر بندری «ایلات» هدف قرار دادیم و بندر آنجا بسته شد. صهیونیست‌ها در ام الرشراش دائماً در اضطراب و ترس هستند و وضعیت اقتصادی آنجا به وضوح آسیب دیده است.

الحوثی اضافه کرد: درباره کشتی‌های اسرائیلی نیز باید بگوییم حرکت آنها از باب المندب و آن سوی دریای سرخ کاملا متوقف شده و این یک دستاورد و پیروزی واقعی است. دشمن برای حمل کالاهای خود به کشتی‌های اجاره‌ای روی آورده است، اما با هدف قرار دادن آنها شرایط برایش سخت مشده است. خسارات اقتصادی دشمن در نتیجه عملیات ما زیاد است و این معلوم و واضح است.

آمریکا و انگلیس به جهان دروغ می‌گویند

رهبر انصارالله در این باره ادامه داد: آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها هر دو در تجاوز به کشور ما با هدف تلاش برای حفاظت از کشتی‌های اسرائیلی و تلاش برای ادامه جریان کالا به سمت دشمن نقش داشتند. آمریکا و انگلیس هیچ کاری برای کشورهای دیگر نمی‌کنند و آنچه درخصوص حفاظت از ناوبری بین‌المللی می‌گویند دروغ است

وی افزود: طرفی که بیشتر از همه از عملیات در دریای سرخ متاثر شده اسرائیل، آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها هستند؛ چراکه برای اولین بار پس از جنگ جهانی دوم، آمریکا با چنان مخمصه‌ای مواجه شد که کشتی‌ها و ناوهای آن به هدف تبدیل و مورد اصابت قرار گرفته شدند.

بی‌تاثیری تجاوزات آمریکا و انگلیس

الحوثی همچنین ادامه داد: تعداد حملات آمریکا و انگلیس به کشور ما در این هفته ۸۶ حمله بوده و تاثیری در محدود کردن توان ما ندارد و صحبت‌های آمریکایی‌ها درباره تأثیر این حملات بر توان نظامی ما برای نجات بخشی از آبروی نداشته‌شان است.

وی در این باره افزود: آمریکایی‌ها؛ از رئیس جمهور گرفته تا فرماندهان ارتش به ناتوانی خود در جلوگیری از حمله یمن به کشتی‌های مرتبط با اسرائیل اعتراف می‌کنند و کاری که آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها انجام می‌دهند تجاوز و نقض حاکمیت و خط قرمز یمن است و برای آنها خطرناک خواهد بود.

الحوثی همچنین خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها می‌دانند که ارتش یمن تجربه طولانی و متنوعی دارد که در طول ۹ سال تجاوز به کشور ما با تمام تاکتیک‌های آمریکا رقم خورده است. سیاست آمریکا یک سیاست امپریالیستی تهاجمی، استکباری و ترجمه واقعی استبداد و استکبار است.

وی اظهار کرد: آمریکا با هدف قرار گرفتن کشتی‌ها و ناوهای جنگی خود جرأت حمله زمینی به یمن را ندارذ و به همین دلیل به دنبال کسانی است از طرف آن بجنگند، آمریکایی به جای اینکه ارتش خود را برای جنگ به میدان بفرستد، به دنبال مزدوران و دست نشانده‌های ارزان قیمت برای این کرا هستند.

تنها راه حل توقف جنگ در غزه است

الحوثی همچنین تصریح کرد: تا زمانی که تجاوزات و محاصره اسرائیل در غزه ادامه دارد، ما به عنوان بخشی از یک حرکت فراگیر به موضع خود در گفتار و عمل ادامه خواهیم داد. راه تا زمانی که فاجعه انسانی در غزه بدتر شود و ظلم و کشتار جمعی ادامه یابد، تشدید تنش است.

وی خاطرنشان کرد: تنها راه حل توقف عملیات‌های ما توقف جنگ در غزه خواهد بود.

توصیه به آمریکا و انگلیس

رهبر انصارالله یمن در بخش دیگری از اظهاراتش خاطرنشان کرد: ما به آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها توصیه می‌کنیم که نسبت به پاسخ جنبش حماس به پیشنهادات و در چارچوب تلاش‌های دیپلماتیک کشورهای قطر و مصر موضع مثبتی داشته باشند. حماس به پیشنهادهای ارائه شده پاسخ داد و قرار است با این پاسخ مثبت تعامل شود تا راهی برای خروج از بن بست باشد.

وی تاکید کرد: ما با پرتاب موشک‌های بالستیک و بالدار و پهپادها به مواضع خود ادامه خواهیم داد. عملیات ما ادامه دارد، تظاهرات ما ادامه دارد، تحصن های ما ادامه دارد و ما به پیروزی وعده داده خداوند اطمینان داریم.

الحوثی در پایان خطاب به ملت و مقاومت فلسطین نیز گفت: به ملت فلسطین و مجاهدان آنها با کمال صداقت و جدیت می گوییم؛ شما تنها نیستید، خدا با شماست، مردم ما با شما هستند، همه آزادگان دنیا  با شما هستند و ما نیز در گفتار و عمل تا پیروزی با شما هستیم و اطمینان داریم که پیروزی و نتیجه از آن صالحان است.

برچسب ها: یمن
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان