تاریخ انتشار: ۰۸:۲۶ - ۲۶ آذر ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
محمد رضا تابش در گفت و گو با رویداد۲۴:

نباید در رابطه با اظهارات اخیر «ترزا می» تابع احساسات شد

عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه اظهارات اخیر نخست‌وزیر بریتانیا در حد حرف بود ما هم جواب این حرف را دادیم و کفایت می‌کند، پرداختن بیشتر به این اظهارات را نادرست دانست و تاکید کرد نباید در رابطه تابع احساسات شد.
رویداد۲۴عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه اظهارات اخیر نخست‌وزیر بریتانیا در حد حرف بود ما هم جواب این حرف را دادیم و کفایت می‌کند، پرداختن بیشتر به این اظهارات را نادرست دانست و تاکید کرد نباید در رابطه تابع احساسات شد.

اولین حاشیه نخست‌وزیر بریتانیا «تراز می‌» با دخالت‌های خود در منطقه و لابی‌های با شیوخ عربی برعلیه منافع ایران پر سر و صدا شد.نخست‌وزیر این کشور تمایل زیادی دارد که انگلستان در منطقه نقش پررنگی داشته باشد و علاقه مند است که هم‌سطح امریکا در منطقه حضور پیدا کند که همین موضوع می‌تواند منافع ایران در منطقه را به خطر بیندازد.

دولت روحانی بعد از اتفاق سال ۹۰ که در سفارت انگلستان افتاد توانست یک‌بار دیگر روابط خود را با این کشور احیا کند ولی باتوجه به اظهارنظرهای اخیر نخست وزیر انگلیس برخی از نمایندگان خواستار کاهش سطح روابط ایران و انگلستان شدند. درخواستی که البته همچون مجالس گذشته به نظر می رسد چندان خریداری ندارد.

محمدرضا تابش، عضو فراکسیون امید مجلس درباره درخواست اظهارات اخیر نخست وزیر بریتانیا علیه ایران و درخواست برخی نمایندگان برای کاهش سطح روابط در گفت‌و‌گو با رویداد۲۴ گفت: اظهارات نخست‌وزیر بریتانیا، اظهارات نابجا و ناشایسته‌ای بود و می‌توان گفت اظهارات ایشان مثل یک سیاستمدار ناپخته است که این اظهارات را به زبان آورد.

وی ادامه داد: انگلستان توانسته است لابی‌های خود را با شیوخ عربی ترمیم و گرم کند و مناسبات این کشور فعلا فقط در حد یک لابی است اما نباید باعث شود که ما ه‌راحتی روابطی که بعد از چند سال ‌ترمیم کردیم را از بین ببریم. دولت زحمات زیادی دراین‌باره کشیده است تا بتواند روابط خود را با کشورهای اروپایی بهبود ببخشد حال اگر بخواهیم به خانه اول برگردیم جالب نیست و نه نباید تابع احساسات باشیم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: ایشان یک اظهارنظری کرده است. وزارت خارجه با منطق و استدلال اقداماتی که باید انجام بدهد انجام داد. سفیر انگلستان را احضار کرد و هشدار داد، یعنی اقدامات اولیه‌ای که باید وزارت خارجه درباره اقدامات و اظهارنظرهای نخست‌وزیر انگلستان انجام بدهد انجام داد.

تابش افزود: به نظر من، اظهارات نخست‌وزیر بریتانیا در حد حرف بود ما هم جواب این حرف را دادیم و کفایت می‌کند. پرداختن بیشتر به این اظهارات درست نیست وی می‏تواند هر آنچه را که دولت رشته کرده پنبه کند.

عضو فراکسیون امید ادامه داد: ما همه در یک کشتی نشستیم همه می‌خواهیم منافع ملی‌ و امنیت‎مان خدشه‌دار نشود دستاوردهایی که دولت داشته خدشه‌دار نشود بنابراین باید یک تصمیم خردمندانه و منطبق با واقعیات روز بگیریم.

این نماینده در پایان خاطرنشان کرد: به نظر من، این‌جور اقدامات باید تابع کار کار‌شناسی باشد این‌گونه تصمیم‌گیری‌ها حداقل با هماهنگی شورای عالی امنیت ملی و وزارت امور خارجه باشد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
0
0
اگر احساسات را معادل غيرت ديني و ملي بدانيد بله، ولي بلعكس آن همان مي شود كه الآن شده براي نشستن دو روز بيشتر روي رياست بر مردم همه چي را بايد داد. انشاالله در انگليس و كنار مجسمه آزادي در آمريكا از تمثال اين آقايان برجامي با خاك كوير مجسمه درست مي كنند.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان