تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

بهترین عیدی برای عروس

ما ایرانی‌ها رسوم ویژه و خاصی داریم که یکی از آ‌ن‌ها رسم عیدی‌دادن به‌ویژه به عروس تازه‌وارد به خانواده است.

بهترین عیدی برای عروس

رویداد۲۴ نازآفرین جمشیدی: یکی از رسوم ما ایرانی‌ها این است که خانواده‌ی داماد برای عروسی که تازه وارد خانواده شده است هدیه و عیدی می‌برند.

این روزها که وضعیت اقتصادی هم چندان مناسب نیست باید یک‌دیگر را درک کنیم و تا جای ممکن از هزینه‌های اضافی جلوگیری کنیم ضمن این‌که رسوم را هم به جا می‌آوریم.

به گزارش رویداد۲۴ به‌هرروی هر دختر و پسری که ازدواج می‌کنند ذوق و شوق دارند و دوست دارند از دیگران هدیه بگیرند البته این در میان همه است. به‌راستی چه کسی دوست ندارد هدیه و عیدی بگیرد؟ این کار همه را شادمان می‌کند و عروس‌خانم را بیش‌تر چون او با هدیه و عیدی احساس می‌کند در یک خانواده پذیرفته شده و برای آن‌ها اهمیت دارد.

در این نوشته می‌خواهیم شما را با انواع عیدی‌ها و هدایایی که می‌توانید به عروس اهدا کنید آشنا کنیم تا براساس سلیقه‌ی خود و البته عروس و بودجه‌تان یکی یا چند مورد از آن‌ها را انتخاب کنید. اگر جزو خانواده‌ی دامادید و یا دوست دارید در این مورد آگاهی داشته باشید چیزی به نوروز نمانده پس در ادامه ما را همراهی کنید.

گل و شیرینی برای عروس 

گل و شیرینی از آن چیزهاییست که حتا اگر به خانه عروس هم نروید با خود می‌برید اما برای عروس واجب است. داماد و خانواده‌اش باید برای عروس گل و شیرینی تهیه کنند و به خانه‌ی آن‌ها ببرند و نوروز و سال نو را به آن‌ها شادباش گویند. بد نیست گل را به شیوه‌ای خاص تزئیین کنید تا مناسب نوروز و عروس باشد.

لباس برای عروس

برای خانم‌ها همیشه خرید لباس جذاب است چه برسد به این‌که به‌عنوان عروس باشند و دیگران برایشان عیدی لباس و تن‌پوش بیاورند.

یکی از هدایا و عیدی‌های مناسب عروس خرید لباس است و معمولا شال و روسری و مانتو و لباس مجلسی و کیف و کفش و یک دست لباس برای استفاده در داخل خانه خریداری و تزئین می‌شود و به خانه‌ی عروس برده می‌شود.

برخی از عروس‌ها دوست دارند سلیقه‌ی خودشان را بر تن کنند بنابراین می‌توان با عروس هماهنگ کرد و او را هم برای خرید هماهنگ کرد. سپس می‌توانند خرید را به آقای داماد داده تا روز عید تزئین شده به خانه‌ی عروس برده شود.

بهترین عیدی برای عروس

خرید برای عروس کاملا سلیقه‌ایست و البته بودجه‌ی آقای داماد هم در آن تاثیر زیادی دارد. برخی در این خرید عطر و یا دمپایی و روفرشی هم لحاظ می‌کنند که این همان‌گونه‌که گفتیم به سلیقه و خواست دو سو برمی‌گردد.

هدیه برای عروس 

معمولا به جز لباس و گل و شیرینی خانواده‌ی داماد یک تکه طلا و یا سکه به عروس به‌عنوان هدیه و عیدی می‌دهند. عروس‌ها هم باید دقت کنند این‌ها تنها رسومی برای شادبودن و بهترشدن زندگیست و اگر قرارباشد از هم چشم‌داشت‌های نامعقول داشته باشیم زندگی هرگز روی خوشش را به ما نشان نمی‌دهد و از همان ابتدا خاطرات بدی در ذهن افراد جای می‌گیرد.

هفت‌سین و آجیل و شکلات

معمولا هنگامی‌که خانواده‌ی داماد به خانه‌ی عروس می‌روند به جز گل و شیرینی و لباس هفت‌سینی به شکل نمادین همراه با شیرینی و میوه و آجیل تزئین‌شده به همراه می‌برند.

سررختی

در برخی از شهرهای ایران رسمی با نام سررختی وجود دارد یعنی به جز هدایایی که برای عروس برده می‌شود برای خانواده درجه یک او مانند پدر و مادر و خواهر و برادرش هم هدیه‌ای به‌عنوان عیدی درنظر گرفته و تقدیم می‌شود. این هدیه هم سلیقه‌ایست و براساس بودجه‌ی آقای داماد می‌تواند لباس باشد تا طلا.

سخن پایانی

شوربختانه در روزگار کنونی پول است که حرف نخست و پایانی را می‌زند اما شما تلاش کنید این‌گونه نباشید انسانیت و اخلاق را سرلوحه‌ی زندگیتان قرار دهید و توجه داشته باشید تمامی این کارها و رسوم همگی برای بیش‌تر باهم بودن و شادبودن است. اگر قرار باشد از هم چشم‌داشت‌های عجیب و غریب داشته باشید و این مراسم را تنها به‌عنوان معامله نگاه کنید هرگز روی شادی و آرامش و خوشی را نخواهید چشید.

زندگی را با عشق و آرامش آغاز کنید و تلاش کنید در کنار هم زندگیتان را بسازید با عشق و احترام.

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان