تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۱۷ اسفند ۱۴۰۲

ناپدیدشدن بوئینگ MH370 حامل دو مسافر ایرانی؛ پاسپورت‌ها دزدی بودند

10 سال از زمانی که هواپیمای MH370 مالزی به مقصد چین ناپدید شده، می‌گذرد و این در حالی است که دو جوان ایرانی که قصد داشتند با پاسپورت‌های سرقت شده زندگی جدیدی رادر اروپا شروع کنند از مسافران این پرواز بودند.

بوئینگ MH370

رویداد۲۴ یورو نیوز نوشت: ده سال از یکی از اسرارآمیزترین حوادث هوایی تاریخ می‌گذرد. در هشتم مارس ۲۰۱۴ پرواز MH۳۷۰ هواپیمایی مالزی در مسیر خود به سوی چین ناگهان ناپدید شد و هیچ اثری به جای نگذاشت. در بین ۲۲۷ مسافر این پرواز دو مرد جوان ایرانی که قصد داشتند با پاسپورت‌های سرقت‌شده زندگی جدیدی را در اروپا آغاز کنند، حضور داشتند.

باوجود انجام چندین عملیات جستجوی گسترده در جنوب اقیانوس هند، هیچگاه کوچکترین اثری از این هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ و مسافرانش یافت نشد. البته اگرچه چند قطعه کوچک، به باور برخی می‌تواند قطعات این هواپیما باشد، بعد‌ها در ساحل پیدا شد، اما هیچ جسد و یا بقایای قابل اتکایی کشف نشد.

حتی تلاش‌های شرکت روباتیک دریایی آمریکایی اوشن اینفینیتی (Ocean Infinity) در سال ۲۰۱۸ بی‌نتیجه ماند. حال دولت مالزی در روز یکشنبه سوم مارس اعلام کرد که ممکن است عملیات جستجوی دیگری را برای یافتن این هواپیما به راه بیندازد.

در سال ۲۰۲۳ نتفلیکس در مستندی با نام «ام‌اچ۳۷۰: هواپیمایی که ناپدید شد» (MH۳۷۰: The Plane That Disappeared) به بررسی زوایای دیگری از عملیات جستجو برای یافتن این هواپیما پرداخت.

بنابر اعلام پلیس بین‌الملل (Interpol)، یکی از این دو مسافر جوانی به نام سید محمدرضا دلاور بوده که از یک پاسپورت دزدیده شده ایتالیایی استفاده می‌کرده است. نام جوان دیگر، پوریا نورمحمدی بود که او نیز با یک پاسپورت سرقتی اتریشی سفر می‌کرد.


بیشتر بخوانید: مشخصات هلیکوپتر بل وی-۲۸۰ والور


اینترپل می‌گوید که هردوی این پاسپورت‌ها در تایلند دزدیده شده بودند.

رونالد نوبل، رئیس وقت اینترپل در آن زمان گفت که به نظر می‌رسد این دو جوان مهاجر غیرقانونی بوده و از دوحه، پایتخت قطر به کوالالامپور آمده بودند تا بتوانند خود را به گونه‌ای به اروپا برسانند.

به گزارش ایسنا، پوریا نورمحمدی ۱۸ ساله بود و قصد داشت در فرانکفورت آلمان به مادرش ملحق شود. او برای رسیدن به این شهر قصد داشت از کوالالامپور به پکن، از آن‌جا به آمستردام و سپس به مقصد خود سفر کند.

این جوان ایرانی در طی سفر به مالزی بار‌ها عکس‌های مختلفی را به اشتراک گذاشته و زمانی که به کوالالامپور رسید، ضمن ابراز هیجان خود نوشته بود: «کلا دست هرکس برای من دعا کرد درد نکند، من سالم هستم.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار حوادث
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان