تاریخ انتشار: ۱۷:۲۴ - ۰۴ فروردين ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزار می‌دهد:

کیا K۴ به عنوان جانشین سراتو آمد

K۴ یکی از محصولات برند کره‌ای "کیا" است که قبلاً فقط برای بازار چین تولید می‌شد. اما برنامه‌ریزی شده است که به صورت جهانی، جایگزین سراتو محبوب شود.

کیا K۴

رویداد۲۴ چند وقت پیش، کیا تصاویر محدودی از سدان کامپکت K۴ را منتشر کرد. اما در حال حاضر، تنها چند روز تا رونمایی رسمی آن در نمایشگاه خودروی نیویورک باقی مانده است و تصاویر بیشتری از این خودروی جدید منتشر شده است. همانطور که اشاره کردید، K۴ ابتدا محصولی اختصاصی برای بازار چین بود، اما در نهایت کیا تصمیم گرفت آن را به صورت جهانی عرضه کند و به عنوان جایگزینی برای مدل محبوب سراتو یا کیا فورته عمل کند.

کیا K۴ از نظر ظاهری به طور کامل از خط طراحی جدید کیا بهره می‌برد. در طراحی آن، از خطوط شکسته و رادیکالی بسیاری استفاده شده است. K۴ یک سدان کامپکت فست‌بک است و یکی از ویژگی‌های ظاهری آن، ستون C است که با زاویه‌ای بزرگ طراحی شده و شیوه‌ی طراحی آن با خودرو‌های سدان معمولی تفاوت دارد. همچنین، از نظر ابعاد، مشخص است که K۴ در مقایسه با فورته یا سراتو، بزرگتر است و از K۳ که در برخی بازار‌ها جایگزین ریو خواهد شد، بزرگتر و از K۵ یا اپتیما کوچکتر است.

کیا K۴ به عنوان جانشین سراتو آمد

در نمای جلوی این سدان جذاب، چراغ‌های اصلی با استفاده از خطوط تند و تیز و البته کشیده طراحی شده‌اند. این چراغ‌ها به صورت باریک در نمای جلوی خود قرار گرفته‌اند و تا روی سپر نیز با یک نوار کشیده ادامه یافته‌اند. جلوپنجره این خودرو نیز با ابعادی کشیده و کوچک بین دو چراغ قرار گرفته است و دو خط کرومی در بالا و پایین آن قرار دارند. همچنین، در بخش سپر، یک دیفیوزر بزرگ و کشیده به طور هماهنگ با طراحی کلی خودرو و خطوط شکسته طراحی شده است تا ظاهر این نما را کامل کند.

در بخش جانبی کیا K۴، کاملاً ویژگی‌های یک فست‌بک مشخص است. این ویژگی به دلیل طراحی کشیده و بزرگ ستون C، که در آن بیرون‌زدگی صندوق به طور قابل توجهی کاهش یافته است، آشکار می‌شود.

کیا K۴ به عنوان جانشین سراتو آمد

همچنین، لچکی در این بخش نیز دارای ابعاد بزرگی است و طبق تصاویر، دستگیره‌های درب‌های عقب نیز در کنار لچکی عقب قرار گرفته‌اند. رینگ‌های کیا K۴ نیز با سبک جدید طراحی کیا همخوانی داشته و به صورت دو رنگ مشکی و کروم طراحی شده‌اند، که به ظاهر جذابیت بیشتری به خودرو می‌بخشند.

کیا K۴ در نمای عقب نیز ظاهری کاملاً هماهنگ و مشابه با نمای جلو دارد که این مسئله باعث ایجاد یک هارمونی بالا و ظاهری جذاب در خودرو می‌شود. در این خودرو، چراغ‌های بهم پیوسته مشاهده نمی‌شوند، اما چراغ‌های اصلی بسیار باریک و همانند یک خط طراحی شده‌اند و تا نزدیک سپر نیز کشیده شده‌اند. سپر عقب کیا K۴ نسبتاً کوچک است و بر روی آن، علاوه بر محل نصب پلاک، یک دیفیوزر کرومی رنگ قرار گرفته است.

کیا K۴ به عنوان جانشین سراتو آمد

در بخش داخلی کیا K۴، اولین ویژگی مشهود، صفحه نمایش بزرگ و سرتاسری است که در داخل خودرو قرار دارد و بخش سیستم مالتی‌مدیا و کلاستر را به خود می‌گیرد. در این قسمت، مانند سایر خودرو‌های کیا، تلاش شده است تا استفاده کمتری از کلید‌های فیزیکی صورت گیرد و بنابراین تنها یک ردیف کلید زیر صفحه نمایش سیستم مالتی‌مدیا قرار دارد. پس از آن، دریچه‌های سیستم تهویه مطبوع در یک ردیف قرار گرفته‌اند و قسمت انتهایی داشبورد میانی نیز فضای بزرگی را برای قرار دادن وسایل و البته پورت‌های شارژ و فندک فراهم می‌کند.

در بخش داخلی کیا K۴، می‌توان به وجود یک فرمان D کات زیبا مقابل راننده اشاره کرد. این فرمان دارای یک غربیلک دو شاخه بزرگ و ظریف است که شباهت زیادی به دیگر محصولات جدید کیا دارد. اما غربیلک فرمان دارای یک جزئیات جالب است و آن این است که نشان کیا به سمت راست منتقل شده است و در وسط فرمان نیست که این ویژگی به آن جذابیت می‌بخشد. از طریق این فرمان و کلید‌های موجود بر روی آن، قابلیت کنترل بسیاری از امکانات و صفحه کیلومتر شمار قابل دسترسی است. همچنین، فضای کابین نیز بزرگتر از انتظار برای یک سدان کامپکت است و این یک نکته مثبت برای کیا K۴ محسوب می‌شود.

کیا K۴ به عنوان جانشین سراتو آمد

کیا هنوز اطلاعاتی در مورد مشخصات فنی خودروی K۴ را منتشر نکرده است. بنابراین، باید منتظر رونمایی این سدان جدید باشیم تا بتوانیم بفهمیم کیا در مورد اسپک فنی این خودرو کامپکت چه تصمیماتی گرفته است. تاریخ رونمایی K۴ برای ۲۱ مارس ۲۰۲۴ (۸ فروردین ۱۴۰۳) در نمایشگاه خودروی نیویورک اعلام شده است و در این رویداد، کیا آماده بهره‌برداری از بازار آمریکا و سپس بازار‌های دیگر خواهد بود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار خودرو ، کیا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان