تاریخ انتشار: ۱۴:۳۵ - ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۳ نظر

توضیحات سازمان منابع طبیعی درباره قطع درختان در مازندران: ۳۰ درخت قطع شده نه ۴ هزار

روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ضمن ارائه توضیح درباره موضوع قطع تعدادی درخت و نهال در جنگل‌های هیرکانی در حاشیه آب‌بندان المالات شهرستان نور، اعلام کرد که سرمایه‌گذار طرح گردشگری حاضر است ۵ هزار نهال برای جبران خسارات وارده بکارد.

قطع درختان

رویداد۲۴ روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور درباره اخبار منتشرشده در روزهای اخیر درباره موضوع قطع تعدادی درخت و نهال در جنگل‌های هیرکانی در حاشیه آب‌بندان المالات شهرستان نور استان مازندران توضیح داد:

«در پی اخبار منتشره در رسانه‌ها طی روزهای اخیر پیرامون منطقه‌ الیمالات شهرستان نور در استان مازندران و بروز برخی ابهامات در این خصوص مطالب ذیل جهت استحضار هم‌وطنان عزیز و تنویر افکار عمومی اعلام می‌شود.

در منطقه الیمالات، در محدوده‌ مربوط به ایجاد پارکینگ در حریم خطوط برق فشار قوی، تخلفاتی از قبیل خاکبرداری و خاکریزی، پاکتراشی تعدادی نهال و قطع ۳۰ اصله درخت از طرف سرمایه‌گذار حوزه گردشگری (که تا کنون در عرصه‌های جنگلی تجربه سرمایه گذاری نداشته است)، به دلیل عدم آگاهی از قوانین جاری رخ داده است که با تنظیم صورت‌جلسه تخلف توسط کارشناسان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نور و ورود به‌هنگام دادستان شهرستان نور و دستور دادستان محترم مرکز استان، سرمایه‌گذار مربوطه موظف به بازگرداندن فضای مورد اشاره به وضعیت سابق و جبران خسارت‌های وارده شده است.

ضمنا سرمایه‌گذار طرح گردشگری فوق‌الاشاره به‌منظور جبران نهال‌های از بین رفته پیشنهاد غرس ۵ هزار اصله نهال با هماهنگی اداره کل منابع طبیعی استان مازندران در عرصه‌های مناسب را داده است.

بررسی‌ها نشان می دهد مجموعه اقدامات انجام‌شده خارج از مسئولیت دولت از جمله شرکت آب منطقه‌ای مازندران و خارج حریم سد بوده و این شرکت مسئولیتی در این خصوص نداشته و مجوزی صادر نکرده است.


بیشتر بخوانید: قطع درختان پارک قیطریه برای ساختن مغازه و مسجد


پیرامون شبهات مربوط به قطع ۴ هزار درخت نیز این مطلب تکذیب می‌شود و بررسی‌ها حاکی از آن است که تعداد ۳۰ اصله درخت با قطر بیشتر از ۱۰ سانتی‌متر قطع شده که متخلف متعهد به جبران آن و کاشت ۵ هزار درخت جایگزین شده است.

در پایان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از همدلی و همراهی همه دولتمردان، دستگاه قضایی کشور به‌ویژه دادستان محترم مرکز استان مازندران و اصحاب رسانه که صادقانه در راستای حفظ و حراست از عرصه های منابع طبیعی قلم می‌زنند و همچنین از هم‌‌میهنان شریف که مصداق بارز مشارکت مردم در نگهداری و حفاظت از منابع طبیعی و انفال هستند، تشکر و قدردانی می‌کند.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قطع درختان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
0
2
این سطح تخ یب جای 30 اصله درخت است خر جد آبادت آشغال دروغگو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
0
1
ماسمالی و ماله کشی دیگه؟
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
0
1
منابع طبیعی مازندران من یکی به هیچ وجه حرف های تو و بزرگترت را هم باور نخواهم کرد چون خود شما هم شریک متخلف هستید وگرنه عمل زشت اورا توجیه نمیکردید.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان