تاریخ انتشار: ۲۰:۲۸ - ۱۸ فروردين ۱۴۰۳

شمارش معکوس برای حل مشکل پرسپولیس

استقلال شرایط بهتری در قیاس با سالیان گذشته از جهت دریافت مجوز حرفه‌ای دارد و به نظر می‌رسد قضیه برخلاف دو فصل قبل حل و فصل خواهد شد.

شمارش معکوس برای حل مشکل پرسپولیس

رویداد۲۴ استقلال ۲ فصل قبلی لیگ قهرمانان آسیا را به خاطر عدم دریافت مجوز حرفه‌ای از دست داد و این مسئله به ویژه در بهار سال گذشته تبعات بسیار زیادی برای استقلالی‌ها داشت چون گروهی از هواداران این تیم صراحتاً در استادیوم علیه کادر مدیریتی باشگاه شعار دادند و علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل وقت استقلال از سمت خودش کناره‌گیری کرد. در این میان اما استقلالی‌ها حالا بسیار خرسند هستند که شرایطشان متفاوت شده و دیگر نه دغدغه استراماچونی را دارند و نه با مشکل باشگاه سانتا کلارا (البته بر اساس ادعای مدیران باشگاه) دست و پنجه نرم می‌کنند.

در این میان نکته اینجاست که چرا هنوز به صورت رسمی اعلام نشده که استقلال می‌تواند در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کرده و تابستان امسال به مصاف بزرگان قاره کهن برود؟ البته به لحاظ زمان و کارهای اداری هنوز دیر نشده و هیچ اتفاق بدی برای استقلال یا سایر نمایندگان فوتبال کشورمان رخ نداده است چون پروتکل‌ها دقیقاً طبق روال در حال جلو رفتن است.

فرصت تا پنجم اردیبهشت

استقلال و البته سایر نمایندگان ایران تا یازدهم فروردین باید مدارک و مستندات مربوط به بدهی‌های خودشان را بارگذاری می‌کردند و این قاعده شامل حال مسائل مالیاتی هم می‌شد. حالا قرار شده تمام مدارک تا روز پنجم اردیبهشت امسال توسط کمیته صدور مجوز حرفه‌ای مورد بررسی قرار بگیرد و پس از آن همه چیز به طور تکمیل شده در اختیار کنفدراسیون فوتبال آسیا باشد تا مرحله بعدی آغاز شود. در واقع قرار است این کمیته با کمک فدراسیون فوتبال مشکلات اسناد و موارد بارگذاری شده را با استفاده از راهکارهای قانونی حل و فصل کنند و پس از تکمیل، آن را برای AFC بفرستند چون یک فرایند جدید به نام «راستی آزمایی» وجود دارد که مدیران کنفدراسیون خودشان آن را مد نظر قرار می‌دهند و در زمان پیگیری بحث راستی آزمایی، دیگر هیچ مدیر ایرانی نمی‌تواند در پرونده استقلال و سایر نمایندگان ایران دخالتی داشته باشد به همین خاطر باید همه کارها را تا قبل از پنجم اردیبهشت تکمیل کرد.

خبر خوش در دهه دوم خرداد

اما به استقلال چه زمانی خبر خوش خواهد رسید؟ شنیده‌ها حکایت از آن دارد که کنفدراسیون فوتبال آسیا از ابتدای خرداد ماه امسال سامی تیم‌های دارای مجوز حرفه‌ای که می‌توانند فصل آینده به لیگ قهرمانان آسیا بروند را اعلام می‌کند و این روند حداکثر تا دهه دوم خرداد تداوم پیدا خواهد کرد. به این ترتیب استقلال اگر تمام شرایط جهت بازگشت به لیگ قهرمانان را داشته باشد، حداکثر تا نیمه آخرین ماه بهار امسال این خبر خوش را خواهد شنید و طلسم نرفتنش به لیگ قهرمانان شکسته خواهد شد. البته گروهی از هواداران استقلال این روزها در فضای مجازی مدعی‌اند که همه بسیج شده‌اند تا مشکل مالیاتی پرسپولیس را حل کنند! ادعایی که مقامات پرسپولیس آن را تکذیب می‌کنند.

مشکلی نیست!

در لابلای این ماجراها، حرفی که مهدی تاج جمعه بر زبان آورد هم باعث خوشحالی هواداران هر دو تیم استقلال و پرسپولیس شده است. رئیس فدراسیون فوتبال با صراحت مدعی شد این دو تیم برای کسب مجوز حرفه‌ای مشکل جدی ندارند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان