تاریخ انتشار: ۲۰:۳۱ - ۱۸ فروردين ۱۴۰۳

هادی غفاری: زاکانی حق ندارد بودجه عمومی را صرف ساخت مسجد کند/ شهرداری به جای تمرکز بر ساخت مسجد به بهسازی خیابان‌ها بپردازد

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: مسئولان شهرداری تهران به جای تمرکز بر ساخت مسجد در پارک، تلاش کنند تا امکانات شهری از جمله بهسازی خیابان‌ها، سیستم حمل و نقل عمومی و مترو را بهبود ببخشند.

هادی غفاری: زاکانی حق ندارد بودجه عمومی را صرف ساخت مسجد کند/ شهرداری به جای تمرکز بر ساخت مسجد به بهسازی خیابان‌ها بپردازد

رویداد۲۴ هادی غفاری، چهره سیاسی اصلاح‌ طلب، ضمن انتقاد شدید از اقدامات غیرکارشناسی شهرداری تهران در ساخت مسجد در پارک قیطریه گفت: مسئولان شهرداری تهران به جای تمرکز بر ساخت مسجد در پارک، تلاش کنند تا امکانات شهری از جمله بهسازی خیابان‌ها، سیستم حمل و نقل عمومی و مترو را بهبود ببخشند و حداقل برای محلات مختلف چند «توالت عمومی» بسازند.

او تاکید کرد: مشخص است که ساخت مسجد از سوی علیرضا زاکانی بر اساس کار کارشناسی پیش نمی‌رود.

غفاری افزود: این احتمال را می دهند پس از احداث مسجد در پارک قیطریه، پروژه احداث مراکز تجاری در کنار این مکان دینی را کلید خواهند زد تا از این طریق ماهیانه چندین میلیارد تومان نصیب شهرداری تهران کنند.

او اضافه کرد: برای مثال به راحتی با احداث یک سالن اجتماعات در کنار مسجد و اجاره دادن برای مراسمات مربوط به ترحیم و عزاداری، هزینه‌های بسیار هنگفتی از مردم دریافت خواهد شد.

غفاری در بخش دیگری از گفتگوی خود با منیبان ضمن یادآوری مقررات و قوانین حوزه شهرداری خطاب به علیرضا زاکانی گفت: طبق مبانی دینی شهرداری حق ندارد بودجه عمومی را صرف ساخت مسجد کند؛ زیرا مردم با پرداخت عوارض سالیانه خود از شهردار پایتخت انتظار دارند که مالیات واریزی از سوی آنها را در مسیر توسعه شهری، هزینه کند.

او یادآور شد: در وصیت نامه مرحوم محتشمی‌ پور نیز به هیچ عنوان به ساخت مسجد در پارک قیطریه اشاره نشده است بلکه ایشان به وُرّاث خود تاکید کرده‌اند که مسجد در مناطق محروم و کم برخوردار احداث شود.

این چهره سیاسی اصلاح‌طلب گفت: مردم شاید تمایل داشته باشند در مکانی همانند پارک شادی کنند پس به کسی ارتباط ندارد که به آنها اجبار کند که باید در این مکان تفریحی، مسجدی دایر و در آنجا نماز خوانده شود. این موضوع را نیز نباید فراموش کنیم که انجام اعمال عبادی بسیار فردی است و اشخاص مختلف در هر زمان و مکانی اختیار دارند که در سادگی مطلق با خدای خود راز و نیاز کنند.

منبع: منیبان
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان