تاریخ انتشار: ۱۴:۰۶ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

روغن موتور مناسب برای پراید کدام است؟

یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌های بسیاری از افراد، انتخاب روغن موتور مناسب برای خودروی خود است. در این مقاله، ما روغن موتور مورد استفاده در خودروی پراید را بررسی خواهیم کرد تا ببینیم کدام نوع روغن برای این خودرو بهتر است.

روغن موتور  پراید

رویداد۲۴ برای همه نسخه‌های مختلف پراید، از یک موتور M۱۳ با حجم تقریبی ۱.۳ لیتر استفاده می‌شود. این موتور با تغییراتی که از سال ۹۲ در آن ایجاد شده است و مطابق با استاندارد‌های یورو ۴ عمل می‌کند. قدرت تولیدی این موتور حدود ۷۱ اسب بخار و گشتاور آن حدود ۱۰۸ نیوتن-متر است. با توجه به یکنواختی موتور در پراید‌های مختلف، می‌توان گفت که نوع و ویژگی‌های مناسب برای روغن موتور برای همه آن‌ها به طور کامل یکسان است.

نام خودرو API SAE یا بازه ویسکوزیته
پراید وانت، پراید هاچ بک و پراید صندوق دار (یورو ۴) SJ و شاخص های بروزتر ۱۰W40

روغن موتور مناسب برای پراید‌های انژکتوری و زیر ۹۲ چیست؟

موتور‌های انژکتوری در پراید‌های قبل از سال ۹۲ مطابق با استاندارد‌های یورو ۲ بودند و تغییرات قابل توجهی در آن‌ها اتفاق نیفتاد. به همین دلیل، توان خروجی آن‌ها حدود ۶۳ اسب بخار و گشتاور حدود ۱۰۳ نیوتن-متر است. بنابراین، با توجه به استاندارد یورو ۲ در موتور‌های انژکتوری قدیمی پراید، روغن مناسب برای آن‌ها نیازمند گرانروی بیشتری است و همچنین شاخص API آن نیز قدیمی‌تر است.

نام خودرو API SAE یا بازه ویسکوزیته
پراید هاچ بک و پراید صندوق دار (انژکتوری و یورو ۲) SG و شاخص های به‌روزتر ۲۰W50

روغن موتور مناسب برای پراید‌های کاربراتوری چیست؟

روغن موتور مناسب برای پراید‌های کاربراتوری با پراید‌های انژکتور قدیمی تفاوت قابل توجهی ندارد. بنابراین، افرادی که خودروی پراید کاربراتوری مدل ۱۳۷۲ تا ۱۳۸۳ دارند، می‌توانند از همان روغن موتوری که برای پراید‌های انژکتوری پیشنهاد شده استفاده کنند.

نام خودرو API SAE یا بازه ویسکوزیته
پراید هاچ بک و پراید صندوق دار (کاربراتوری) SG و شاخص های به‌روزتر ۲۰W50

روغن موتور مناسب برای پراید‌های دوگانه سوز چیست؟

به طور کلی، روغن موتور برای پراید‌های دوگانه سوز و پراید‌های بنزینی فرق خاصی ندارد. با این حال، برای انتخاب روغن موتور مناسب برای خودروی پراید دوگانه سوز، بهتر است به مدل خودرویتان (آیا قبل از سال ۹۲ یا بعد از سال ۹۲ است) توجه کنید. همچنین، روغن موتور‌هایی نیز وجود دارند که به طور خاص برای خودرو‌های دوگانه سوز طراحی شده‌اند. اگر اهمیت زیادی به این موضوع می‌دهید، می‌توانید از بین آن‌ها روغن مناسب برای خودرویتان را انتخاب کنید.

دوگانه زیر ۹۲

نام خودرو API SAE یا بازه ویسکوزیته
پراید هاچ بک و پراید صندوق دار دوگانه (انژکتوری و یورو ۲) SG و شاخص های به‌روزتر ۲۰W50

دوگانه بالای ۹۲

نام خودرو API SAE یا بازه ویسکوزیته
پراید وانت، پراید هاچ بک و پراید صندوق دار دوگانه (یورو ۴) SJ و شاخص های به‌روزتر ۱۰W40

برای هر سرویس پراید چند لیتر روغن نیاز است؟

در صورت تعویض فیلتر روغن در هر سرویس دوره‌ای برای پراید، بهتر است ۳.۴ لیتر روغن تهیه کنید. اگر تصمیم گرفته شود فیلتر روغن تعویض نشود، همچنان باید ۳ لیتر روغن برای سرویس خریداری کنید. با این حال، بهترین روش این است که همراه با تعویض روغن، فیلتر روغن نیز تعویض شود.

نام خودرو حجم روغن مورد نیاز با تعویض فیلتر حجم روغن مورد نیاز بدون تعویض فیلتر
پراید ۳.۴ لیتر ۳ لیتر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان