تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

ناجی شریفی زیندشتی کیست؟

ناجی شریفی زیندشتی، که به عنوان "قاچاقچی چیان" در استان آذربایجان غربی شهرت دارد، در شهر زیندشت سلماس به دنیا آمده است.

ناجی شریفی زیندشتی کیست؟

رویداد۲۴ مهسا زرگری: ناجی شریفی زیندشتی، که به نام قاچاقچی چیان در استان آذربایجان غربی شناخته می‌شود، در زیندشت سلماس به دنیا آمده است. در سال ۸۶ به خاطر دخل و تصرف در قاچاق مواد مخدر دستگیر شده و به اعدام محکوم شد. با این حال، او از زندان فرار کرده و به ترکیه پناه برده است و یک گروه مسلح را تشکیل داده است. پدر و برادر زیندشتی پیشتر در یک درگیری مسلحانه کشته شده بودند.

بیوگرافی ناجی شریفی زیندشتی 

ناجی زیندشتی در سال‌های اخیر در استانبول زندگی می‌کند و از طریق ازدواج با یک زن محلی از این شهر، توانسته است زندگی جدیدی را برای خود بسازد و اقدامات شرورانه خود را از این شهر هدایت کند.

در سال ۲۰۱۸، زیندشتی نیز در ترکیه به دلیل موارد مشابهی بازداشت شد. دادستانی عمومی استانبول به او اتهاماتی از جمله قاچاق مواد مخدر، تشکیل یک سازمان جنایتکار مسلح، آدم‌ربایی و قتل نسبت داد و در خواست مجازات شدید تا حبس ابد را برای او داشت.

به گفته رسانه‌های مخالف ترکیه، با امر ویژه یکی از مشاوران رئیس‌جمهور اردوغان، زیندشتی از زندان آزاد شد. برخی گمانه‌ها حکایت از این دارد که به دلیل حمایت‌های حزب اردوغان از او، زیندشتی به ایران تحویل داده نشده است و در اختیار قوه قضاییه قرار نمی‌گیرد.

یک شبکه خبری فارسی زبان در سال 1399 ادعا کرد که ناجی شریفی زیندشتی، سرکرده قاچاقچیان مواد مخدر، تحت حمایت حزب اردوغان، متهم به قتل مدیر شبکه جم است و در گذشته نیز در ایران بازداشت شده است، اما هم اکنون از ایران فراری شده است.

دستگیری افراد زیندشتی در ترکیه

در سالهای گذشته، روزنامه‌های جمهوریت و دیلی صباح در ترکیه از بازداشت ۱۱ شهروند این کشور که به تشکیل باندی در قاچاق مواد مخدر، آدم‌ربایی و همکاری با باند فتح الله گولن، مخالف نظام ترکیه، متهم هستند، خبر داده بودند.

اکنون زیندشتی آزاد شده است، اما اعضای باند وی هنوز در بازداشت هستند. روزنامه دیلی صباح ادعا کرده بود که ناجی زیندشتی برای ایران نیز جاسوسی می‌کرده است؛ این ادعا از یک رسانه نزدیک به حکومت ترکیه مطرح شده است. تاکنون، مقامات کشورمان به این ادعا پاسخی نداده‌اند.

صحت این ادعاها و دخالت ناجی شریفی زیندشتی در قتل سعید کریمیان و مسعود مولوی اطلاعات دقیق و قطعی در دسترس نیست. 

ناجی شریفی زیندشتی کیست؟

تحریم ناجی شریفی زیندشتی توسط آمریکا

در بیانیه‌ای که در بهمن سال 1402 توسط وزارت دارایی آمریکا صادر شد، ادعا شده است که گروهی که به دستور وزارت اطلاعات و امنیت ایران اداره می‌شود، در حوزه‌های مختلف تحرکاتی خارج از کشور انجام داده اند.

وزارت دارایی آمریکا افزوده است که هدف اصلی این اقدامات ساکت کردن منتقدان رژیم ایران است و این شبکه همچنین عملیات‌هایی علیه آمریکا طراحی کرده است.

در این بیانیه تحریم، ناجی شریفی‌زیندشتی از جمله پنج نفری است که نامبرده شده‌اند و آمریکا او را "قاچاقچی بین‌المللی" نامیده است.

همچنین، در فهرست تحریم‌های آمریکا، نام افراد دیگری نیز آمده است که اعضای خانواده ناجی شریفی‌زیندشتی و یک مامور وزارت اطلاعات است. شهرام علیرضا تمرزاده زاویه جکی، علی کوچک، علی اسفنجانی، رضا حمیدی راوری و محمدرضا ناصرزاده نیز از اتباع ایرانی هستند که تحریم شده‌اند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: فساد اقتصادی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
1
0
متاسفانه دستگاه های اطلاعاتی ایران توسط پانکرد ها فاسد شده
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان