تاریخ انتشار: ۱۹:۱۶ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۳

هشدار هواشناسی؛ احتمال وقوع طوفان لحظه‌ای در تهران

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به رخداد رگبار باران و رعد و برق در تهران همچنین احتمال وقوع طوفان لحظه‌ای هشدار داد.

هشدار هواشناسی؛ احتمال وقوع طوفان لحظه‌ای در تهران

رویداد۲۴ اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار نارنجی‌رنگ که بر لزوم انجام اقدامات ضروری تاکید می‌کند، آورده است: از بعد از ظهر چهارشنبه تا پنج شنبه (۲۲ تا ۲۳ فروردین‌ماه) وقوع رگبار باران، رعد و برق، وزش باد خیلی شدید و احتمال تگرگ در نیمه شمالی و غرب استان تهران به ویژه ارتفاعات موجب آبگرفتگی و لغزندگی معابر و جاده‌ها، اختلال در تردد به‌ویژه در نیمه شمالی و غربی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها و احتمال رخداد صاعقه ، وقوع پدیده مه و محدودیت دید به ویژه در گردنه‌های کوهستانی، امکان لغزش سنگ از ارتفاعات و ریزش بهمن در ارتفاعات بالادست پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به خودداری از توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در تردد خودروها به‌ویژه در مسیرهای کوهستانی، اجتناب از فعالیت‌های کوه نوردی به‌ویژه صعود به ارتفاعات بالادست، پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی توصیه می‌کند.

در ادامه این هشدار آمده است: از عصر چهارشنبه تا پنج شنبه وزش باد شدید در بعضی ساعات وزش باد خیلی شدید به‌ویژه پنجشنبه احتمال وقوع طوفان لحظه‌ای در مناطق مستعد، احتمال خیزش گردوخاک در مناطق غربی و جنوبی استان تهران را در پی دارد.

در این شرایط جوی امکان سقوط اجسام از ارتفاع و خسارت به سازه‌های موقت مانند داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، خطر شکستن درختان کهنسال و نهال‌ها در مناطق مستعد، خیزش گرد و خاک و گاهی کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان تهران اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و سست مانند داربست‌ها، خودداری از استقرار در مکان‌های مرتفع مانند دکل‌ها و داربست‌ها، اجتناب از پرواز گلایدر و هواپیماهای سبک، عدم تردد و توقف کنار درختان و سازه‌های ناتمام و احتیاط در انجام امور عمرانی را توصیه می‌کند.

همچنین بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، آسمان تهران فردا (۲۲ فروردین) به تدریج ابری، از بعد ازظهر رگبار و رعد و برق، در بعضی ساعت ها وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و در روز پنجشنبه(۲۳ فروردین) قسمتی ابری تا ابری، در بعضی ساعت‌ها رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه فرودگاه امام خمینی با بیشینه دمای ۲۸ درجه سانتیگراد، گرمترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده‌ است.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: هواشناسی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان