تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۲۹ آذر ۱۳۹۵
نویسنده و تحلیل‌گر فاکس نیوز:

میراث اوباما تراژدی حلب است نه توافق هسته‌ای ایران

نویسنده و تحلیل‌گر نومحافظه‌کار شبکه فاکس نیوز تأکید کرد: اوباما فکر می‌کند توافق هسته‌ای با ایران میراث او است. اما این‌طور نیست. میراث واقعی او تراژدی حلب است.
رویداد۲۴- نویسنده و تحلیل‌گر نومحافظه‌کار شبکه فاکس نیوز تأکید کرد: اوباما فکر می‌کند توافق هسته‌ای با ایران میراث او است. اما این‌طور نیست. میراث واقعی او تراژدی حلب است.

به گزارش رویداد۲۴ به نقل از هاآرتص، طی بحث گسترده‌ای که در خصوص سیاست خارجی آمریکا در دوره ریاست جمهوری اوباما صورت گرفت، چارلز کراتامر، نویسنده و تحلیل‌گر شبکه فاکس نیوز سیاست دولت اوباما در خصوص سوریه را به‌شدت مورد انتقاد قرار داد.

این مفسر جنگ‌طلب گفت: اوباما تصور می‌کند که توافقش با ایران میراث او خواهد بود اما میراث او حلب است. تاریخ، حلب را به‌عنوان نماد سیاست کلی عقب‌نشینی و نتیجه اجتناب‌ناپذیر آن به یاد خواهد آورد.

اندرو ناپولیتانو، لورا اینگراهام و جولی پیس از آسوشیتدپرس در این تبادل‌نظر حضور داشتند و بخشی از بحث‌های آن‌ها به چگونگی رسیدگی به مسئله حضور روسیه در جریان مسائل خاورمیانه مربوط می‌شد.

کراتامر در ادامه افزود: زمانی که روس‌ها تصمیم خود برای حمایت از بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه گرفت، وی در مسیر سقوط قرار داشت و مخالفان وی در حال پیشروی در حلب و دیگر نقاط بودند. او برای نجات اسد پادرمیانی کرد اما شاهد بود که هیچ واکنشی از سوی غرب انجام نشد.

به گزارش رویداد24، بلوک حامیان بشار اسد در منطقه، همچنان بر حمایت خود از او و غیرقابل‌مذاکره بودن حضور وی در قدرت تأکید می‌کنند و حتی نشانه‌های آشکاری از آمادگی برخوردهای سخت‌افزاری با تهدیدها و خطرات احتمالی بیرونی از سوی متحدان دولت سوریه، به چشم می‌خورد.

از سوی دیگر، امنیت اسراییل، برای امریکا ورای هر مصلحت و منفعت دیگری است و ورود بی‌محابا و حساب‌نشده امریکا به جنگ سوریه، مترادف با شعله‌ور کردن یک جنگ بدفرجام برای رژیم اسراییل خواهد بود.

نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان