تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

آمریکا به حکم اعدام برای توماج صالحی واکنش نشان داد

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا صدور حکم دادگاه بدوی برای توماج صالحی را نقض فراگیر حقوق بشر از سوی ایران خواند.

آمریکا به حکم اعدام برای توماج صالحی واکنش نشان داد

رویداد۲۴ به گزارش ایرنا، ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره حکم بدوی اعدام توماج صالحی اتهام افساد فی الارض در اظهاراتی مداخله جویانه گفت: «ما این گزارش‌های نگران کننده را دیده ایم. این نمونه دیگری از نقض وحشتناک و فراگیر حقوق بشر توسط حکومت ایران است.»

این مقام آمریکایی مدعی شد: ما بار دیگر استفاده حکومت ایران از حکم اعدام به عنوان ابزاری برای سرکوب حقوق بشر و آزادی‌های اساسی مردم را محکوم می‌کنیم. ما همچنان گزارش‌های مربوط به وضعیت توماج صالحی را از نزدیک دنبال می‌کنیم.


بیشتر بخوانید:

آخرین خبرها از حکم اعدام توماج صالحی | توماج از حکمش مطلع شده اما حالش خوب است و نگرانی ندارد | احتمال زیاد حکم تغییر می‌کند

عبدالله گنجی: توماج صالحی اعدام نمی‌شود

توماج صالحی کیست؟


معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: ابزار‌های مختلفی برای اعمال فشار بر حکومت ایران به منظور مقابله با «نقض جدی و فاحش حقوق بشر» وجود دارد.

دفتر نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نیز عصر چهارشنبه به وقت محلی در حساب کاربری این دفتر در شبکه ایکس یا همان توئیتر سابق مدعی شد: «حکم اعدام توماج صالحی و حکم ۵ سال زندان برای سامان یاسین، خواننده رپ کرد ایرانی را قویا محکوم می‌کنیم. ما خواستار آزادی فوری آن‌ها هستیم. این‌ها آخرین شواهد از آزار بیرحمانه حکومت علیه شهروندان خود و نشانه نادیده گرفتن حقوق بشر و هراس از مطالبات مردن ایران برای تغییرات دموکراتیک است».

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: توماج صالحی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان