تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

حسین سلیمانی کیست؟

بیوگرافی حسین سلیمانی، بازیگر سینما و تلویزیون و حواشی ازدواج او را در ادامه بخوانید.

بیوگرافی حسین سلیمانی

رویداد۲۴ مهدی توفیقی: حسین سلیمانی در تاریخ ۳۰ شهریور ۱۳۶۳ در تهران متولد شده است. وی یک بازیگر سینما و تلویزیون است.

حسین سلیمانی دانشجوی انصرافی رشته شیمی بوده است و در دبیرستان به تدریس ریاضی و فیزیک علاقه‌مند بود. در آزمون کنکور، رتبه ۲۶ را کسب کرد و اکنون در دنیای بازیگری دارای شهرت و موفقیت است. وی همچنین شباهت زیادی به "جانی دپ" دارد.

حسین سلیمانی بچه جنوب شهر

حسین سلیمانی کیست؟

حسین سلیمانی در محله جنوب شهر تهران، در چهارراه مولوی سکونت داشت. پدر حسین، لوله‌کش بود و متأسفانه در سال ۱۳ حسین از دنیا رفت. مادر او خانه‌دار بود.

در دوران کودکی، حسین تجربه کار در جوشکاری و فروش زولبیا و بامیه را نیز داشت.

شروع بازیگری حسین سلیمانی از نوجوانی

حسین سلیمانی کیست؟

حسین سلیمانی برای اولین بار در سال ۱۳۷۶، در سن ۱۳ سالگی، در فیلم "مهر مادری" به کارگردانی کمال تبریزی، نقش فرزند فاطمه معتمدآریا را بازی کرد.

این فیلم باعث درخشش وی شد، اما شایعات زیادی درباره او منتشر شد؛ از جمله ادعا‌هایی درباره زندانی بودن و بچگی در پرورشگاه بودنش. هرگونه ادعا‌هایی مبنی بر این موارد صحت نداشت.

«مثل همه خردسالانی که علاقمند به بازی در آن فیلم بودند در مدرسه تست دادم و از بین سه هزار داوطلب قرعه به نام من درآمد.

توانستم با همراهی و راهنمایی‌های کمال تبریزی و فاطمه معتمدآریا کاراکترم را آن طور که کارگردان می‌خواست بازی کنم».

«زمانی که مهر مادری را کار کردم مستاجر بودیم و در یک اتاق کوچک اجاره‌ای زندگی می‌کردیم و صاحبخانه مان هم معتاد بود، پدرم هم یک ماه قبل آن فوت کرده بود.

وقتی در مهر مادری پذیرفته شدم هزارتا نقشه برای دستمزد ۱۸۰ هزار تومانی آن ریخته بودم، ما تا به حال آن همه پول یکجا ندیده بودیم.

با خودم فکر کرده بودم با آن پول می‌توانم ۷ تا موتور بخرم، اما در نهایت بخشی از آن را برای مادرم خرج کردم و ۱ تلویزیون رنگی بعلاوه ۱ فرش سبز ۲۴ هزار تومانی خریدم.

بعدا با جایزه‌ای که برای مهر مادری گرفتم توانستم برای مادرم خانه هم بخرم».

حضور حرفه‌ای حسین سلیمانی در سینما

حسین سلیمانی کیست؟

در سال ۱۳۷۷، حسین سلیمانی در مجموعه "پزشکان" به کارگردانی مسعود کرامتی، در کنار داوود رشیدی و فرهاد اصلانی، تجربه دوم خود را در بازیگری داشت.

یک سال بعد، در سریال "چشم به راه" به کارگردانی اصغر فرهادی حضور یافت و در سال ۱۳۷۸، در سریال "داستان یک شعر" نیز تحت کارگردانی فرهادی، شرکت کرد.

تجربه کارگری حسین سلیمانی در نوجوانی

«بعد از درگذشت پدر، مادرم برایم هم پدر بود، هم مادر، من هیچ وقت گرسنه نخوابیدم، اما مطمئنم مادرم خیلی از شب‌ها گرسنه خوابیده است.

به خاطر دارم مادرم سعی می‌کرد دو شیفت در کار خدماتی بیمارستان کار کند تا بچه هایش در آسایش باشند و درس بخوانند.

در همان دوره کودکی، این موضوع به غیرتم برخورد و در تعطیلات تابستان در یک مغازه جوشکاری با حقوق روزانه ۲۰ تومان مشغول کار شدم تا حداقل کتاب و دفتر‌های درسی سال جدید را خودم بخرم.
مدتی نیز برای گذران زندگی دستفروشی زولبیا و باقلوا می‌کردم و از هیچ تلاشی برای رسیدن به استقلال فردی کوتاه نیامدم».

شهرت حسین سلیمانی با فیلم مارمولک

حسین سلیمانی کیست؟

در سال ۱۳۸۲، حسین سلیمانی در فیلم "مارمولک" به کارگردانی کمال تبریزی، در کنار سیروس همتی در نقش غلامعلی حضور متفاوتی را تجربه کرد و پس از ۱۰ سال، با بازی در سریال "شاهگوش" که در شبکه خانگی پخش می‌شد، دوباره درخشش کرد.

ترانه سرایی حسین سلیمانی

«الان علاوه بر بازیگری ترانه هم می‌نویسم و اگر شرایطش مهیا باشد برای اجرا به آهنگساز یا خواننده‌ای واگذار می‌کنم.

من با خوانندگانی از جمله رضا صادقی، امیرحسین مدرس و محمدرضا مقدم همکاری داشتم».

ماجرای شباهت حسین سلیمانی به جانی دپ

حسین سلیمانی کیست؟

«باور کنید که اصلا اینطور نیست که بخواهم خودم را شبیه جانی دپ کنم، این تغییر شکل اندک اندک و به مرور در من به وجود آمد.

برای فیلمی سعید ملکان به من گفت ریش و سبیلت را نزن، خیلی دوست نداشتم، اما قبول کردم و بعد از دو ماه خودم هم از آن خوشم آمد.

موهایم هم سر فیلمی دیگر بلند کردم البته الان خیلی هم بدم نمی‌آید شبیه آدم بزرگی، چون جانی دپ باشم، ولی از اول چنین قصدی نداشتم».

تیم مورد علاقه حسین سلیمانی

حسین سلیمانی علاقه‌مند به فوتبال است و در تیم هنرمندان فعالیت و بازی می‌کند. او توانسته است چندین عنوان قهرمانی برون مرزی را با این تیم به دست آورد. همچنین، او طرفدار شدید تیم پرسپولیس است.

همسر حسین سلیمانی کیست؟

حسین سلیمانی کیست؟

حسین سلیمانی، بازیگر سینما و تلویزیون، با انتشار تصاویری از مراسم عروسی، خبر ازدواجش را تائید کرد. در این مراسم، هنرمندان بسیاری از عرصه سینما حضور داشتند و تصاویر آن‌ها در کنار آقای داماد وایرال شده است.

حسین سلیمانی در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ با انتشار یک عکس زیبا و دونفره، خبر از ازدواجش را اعلام کرد و در متنی خاص به ستایش همسرش، خانم الهه عسگری، پرداخت و نوشت:

"شما دمی هستین که در جان آدمی تنیده شده است. "

بسیاری از هنرمندان، ازدواج حسین سلیمانی و همسرش را تبریک گفته‌اند و چهره‌هایی مانند پژمان بازغی، مجید یاسر، مهران غفوریان، مهوش وقاری و محمدحسین لطیفی در مراسم عروسی حسین سلیمانی حاضر شده‌اند.

حسین سلیمانی کیست؟

حسین سلیمانی کیست؟

حسین سلیمانی کیست؟

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما