تاریخ انتشار: ۰۸:۴۴ - ۰۱ دی ۱۳۹۵

نظرات صریح ده روزنامه‌نگار درباره مصاحبه عادل با شهاب حسینی/به قول فراستی در نیامده بود!

تماشاگران امروز نوشت: روزنامه نگاران درباره گپ عادل-شهاب چه گفتند؟
رویداد۲۴-تماشاگران امروز نوشت: روزنامه نگاران درباره گپ عادل-شهاب چه گفتند؟

 

سورپرایز بزرگ عادل فردوسی پور برای شب یلدا آن چیزی که انتظار می رفت نبود. خیلی ها منتظر بودند وقتی بهترین مجری تلویزیون روبه روی بهترین و پرافتخارترین بازیگر این روزهای سینمای‌مان می نشیند کلی سوال تازه بپرسد و  کلی نکته تازه از رابطه یک سوپراستار سینما و دنیای جذاب فوتبال بشنوند اما گفت و گو آنطور که باید پیش نرفت. این نکته ای بود که روزنامه نگارانی که از آنها نظرشان را درباره این مصاحبه سوال کردیم روی آن اتفاق نظر داشتند.

کیوان کثیریان
منتقد سینمایی و سردبیر سایت سینما سینما

 خیلی معمولی. به نظرم از سوژه به اندازه ای که توقع داشتم استفاده نشده بود. کمی سوال ها دم دستی بود. البته شاید فردوسی پور هدف اولیه اش را در همین حد تعریف کرده بود ولی من توقع سولات بیشتر و بهتری از سینما و فوتبال داشتم. بعید هم نیست ممیزی، مصاحبه را به این روز انداخته باشد.

سيد جواد موسوي
سردبیر سایت فرهنگستان فوتبال

 راستش نمي خواهم خيلي منفي بگويم اما از مصاحبه خيلي خوشم نيامد! به قول مسعود فراستي مصاحبه در نيامده بود. عادل در طول گفت و گو خيلي سعي داشت يك طوري فوتبال و سينما را به هم گره بزند اما در نيامده بود. به نظرم مصاحبه تصنعي شده بود.

 
پژمان راهبر
سردبیر سایت ورزش3
یعنی اگر خیلی ها، آخر مصاحبه رفتند توی گروه ها تا ببینند بقیه رفقا هم از تماشای مصاحبه عادل و شهاب حیرت کرده اند یا نه؛ حق داشتند. آنها یک جوری بهت زده و متعجب  بودند از شیمی  در نیامده گپ و گفتي که حتی اگر کپشن بخورد جذاب و دیدنی، نمی شود رویش کلیک کرد . البته، اگر به عادل و شهاب باشد، میلیون ها نفر تا ته مصاحبه را رفته اند اما خیلی ها هم ترجیح دادند بازی تیم کلوپ را ببینند و گرما را از مرسی ساید به خانه بکشانند. جایی که تیم کلوپ وسط کتک کاری و بکش بکش، کار را در لحظه های آخر تمام کرد  و شب‌مان را ساخت . حتی شب عادل را که شاید از درنیامدن مصاحبه اش با شهاب خبر داشت .

 

سیامک رحمانی
سردبیر روزنامه تماشاگران امروز

به عادل گفتم ریسک است. شهاب حسینی آدم صفر و صدی است؛ اگر روی فرم باشد، سرحال و بگو بخند و همه چیز تمام است و اگر نباشد، واویلاست. گفتم اگر بتوانی ترانه علیدوستی و حمید خان را برای مصاحبه یلدایی‌ات بیاورد شاید بهتر باشد. عادل روی شهاب قمار کرد و به نظرم برنده نشد. مصاحبه‌ای که دوشنبه شب پخش شد از آن وقت‌های بدقلقی شهاب حسینی بود. معلوم بود که به زور دارد حرف می‌زند و اگر آن دو سه جمله درباره ورود خانواده‌ها به استادیوم نبود، مصاحبه‌اش به لعنت خدا نمی‌ارزید. هرچند که همین چند کلمه نجاتش داد. عادل هم که نشان داده کلا در شرایط سخت نمی‌تواند مصاحبه‌گر خوبی باشد. فقط راز آن ظرف‌های بزرگ میوه و آجیل را نفهمیدیم. فقط برای این بود که شهاب دو تا پسته و بادام بخورد؟ آخر چرا؟

 


احسان رضایی

عضو شورای سردبیری روزنامه سپید

 هیچ وقت در ساعات خستگی و بیحالی مصاحبه نکنید، بینندگانِ جان گناه دارند خب

افشین خماند

سردبیر سایت ورزش جهان

مصاحبه با شهاب حسيني در هر حالتي يك برگ برنده براي هر برنامه اي است، آن هم در روزهايي كه فروشنده در فهرست نهايي اسكار است اما متاسفانه من فكر مي كنم اين برگ برنده حرام شد، تقليل مصاحبه به گپ باعث مي شود كه كل حضور ماندني نشود. كاش يك گام فراتر از خود حضور هم  در دستور كار بود. يك استراتژي مثل نگاه يك سوپر استار به فوتبال يا شباهت ها و تفاوت هاي سينما و فوتبال از عباس كيارستمي تا  علي دايي را نمي توان در يك ظرف محدود گنجاند.

 

 محمد شهرابی
روزنامه نگار ورزشی

مصاحبه نود با شهاب حسینی قرار بود نوعی شادی و نشاط را در شب یلدا به برنامه تزریق کند اما واقعا چنین احساسی را به بیننده منتقل نمیکرد. اصولا عادل فردوسی پور مصاحبه کننده خیلی خوبی نیست. اگر می بینیم که بعضا گفتگوهایش جنجالی از آب در می آید بیشتر به این دلیل است که با جماعتی پر از ایراد سرو کار دارد که آنها را به چالش می کشد و همین بگو مگوها گفتگو را جذاب میکند. اما وقتی فرد مصاحبه شونده کم حرف، جدی و کم ایراد باشد مصاحبه خوب نمی شود. از یک طرف عادل برای مصاحبه اش، برنامه و استراتژی مشخصی ندارد و وقتی طرف مقابل هم کم حرف باشد، مصاحبه چیزی برای جذاب شدن ندارد. شهاب حسینی هم از آن دسته افرادی بود که نه می توانست مثل رامبد جوان و سروش صحت با شیطونی هایش ضعف عادل را بپوشاند و نه سمتی در فوتبال داشت که عادل او را به چالش بکشد. فضای کلی مصاحبه و دکوراسیون و لوکیشن هم آنقدر سوت و کور و بی هیجان بود که هیچ نشانی از شادابی و نشاط شب یلدا نداشت. خب طبیعی بود که خروجی اش با این سوالات پراکنده و به هم ریخته ضعیف باشد. در واقع دیدن و ندیدنش خیلی تفاوت نداشت.

مهدی امیرپور
سردبیر سایت آی اسپرت

شهاب بهترین گزینه عادل برای گفت و گوی غیر فوتبالی در نود بود. هر چند که این گفت و گو ثابت کرد بعضی وقتها بهترین گزینه ها هم می توانند روی فرم نباشند و یک سناریو خوب را خراب کنند.

 

فرهاد عشوندي
دبیر ورزشی خبرآنلاین
راستش از قبل تماشاي مصاحبه هم مطمئن بودم قرار نيست سورپرايز بشوم . شهاب حسيني كه كلا نشان داده گرم حرف نمي زند و بدتر از او عادل است در وقت گرفتن مصاحبه. ضعف هميشگي در پرسيدن سئوال مشخص باعث بي هيجان شدن مصاحبه بود. البته بدتر از آن اشراف نداشتن به شخصيت و حوزه فكري مهمانش بود. سئوال هاي بي پايان و جواب هاي منقطع!

 

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان