تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۳

سوگندنامه منتخبان مجلس دوازدهم قرائت شد

در اولین جلسه رسمی مجلس دوازدهم منتخبان این دوره مجلس، سوگندنامه توسط علاء الدین بروجردی رئیس هیأت رئیسه سنی مجلس قرائت شد.

سوگندنامه منتخبان مجلس دوازدهم قرائت شد
رویداد۲۴ | در اولین جلسه رسمی مجلس دوازدهم منتخبان این دوره مجلس، سوگندنامه توسط علاء الدین بروجردی رئیس هیأت رئیسه سنی مجلس قرائت شد.

متن سوگندنامه منتخبان دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در مراسم افتتاحیه مجلس، مطابق اصل ۶۷ قانون اساسی و در اجرای ماده ۳ آیین نامه داخلی توسط علاء الدین بروجردی رئیس هیأت رئیسه سنی مجلس قرائت شد و نمایندگان به صورت ایستاده آن را تکرار کردند.

به گزارش ایسنا، متن این سوگندنامه به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

من در برابر قرآن مجید به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم و با تکیه بر شرف انسانی خویش تعهد می‌نمایم که پاسدار حریم اسلام و نگهبان دستاورد‌های انقلاب اسلامی ملت ایران و مبانی جمهوری اسلامی باشم. از ودیعه‌ای که ملت به ما سپرده به عنوان امینی عادل پاسداری کنم و در انجام وظایف وکالت، امانت و تقوا را رعایت نمایم و همواره به استقلال و اعتلای کشور و حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم پایبند باشم. از قانون اساسی اطاعت کنم و در گفته‌ها و نوشته‌ها و اظهارنظرها، استقلال کشور و آزادی مردم و تأمین مصالح آنان را مدنظر داشته باشم.»

منتخبان مجلس دوازدهم پس از انجام مراسم تحلیف سوگندنامه را امضاء کردند.

رئیس سنی مجلس دوازدهم، پیش از قرائت متن سوگندنامه اعلام کرد که نمایندگان اقلیت‌های دینی به کتاب آسمانی‌شان سوگند یاد می‌کنند.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مجلس دوازدهم
نظرات شما