تاریخ انتشار: ۱۲:۱۳ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
در رویداد۲۴ بخوانید:

نیلوفر امرایی کیست؟

نیلوفر امرایی نویسنده و مترجم ادبیات کودک و نوجوان که پنجم خرداد ماه ۱۴۰۳ درگذشت.

نیلوفر امرایی کیست؟

رویداد۲۴ نیلوفر امرایی نویسنده و مترجم ادبیات کودک و نوجوان و متخصص روابط عمومی و فرزند اسدامرایی از نویسندگان و مترجمان برجسته کشورمان است که صبح پنجم خرداد درگذشت. امیلی امرایی دیگر فرزند اسدامرایی است که به حرفه روزنامه‌نگاری مشغول است.

علت درگذشت نیلوفر امرایی چه بود؟

نیلوفر امرایی مترجم حوزه کودک و نوجوان پیشتر به بیماری سرطان درچار بود. البته این بیماری کنترل شده بود. با اینحال صبح شنبه پنجم خرداد ماه نیلوفر دچار افت قند شدید شد. خانواده او با اورژانس تماس گرفتند، اما متاسفانه نیرو‌های امدادی موفق به احیای او نشدند و او در سن ۳۶ سالگی درگذشت.

بیوگرافی نیلوفر امرایی

نیلوفر امرایی متولد سال ۱۳۶۸ بود. وی نویسنده و مترجم ادبیات کودک و نوجوان و متخصص روابط عمومی و فرزند اسدالله امرایی مترجم مشهور است.

وی با ترجمه کتب متعددی در حوزه کودک و نوجوان خدمات ارزشمندی در حوزه ادبیات کودک داشته است. از جمله کتاب‌هایی که نیلوفر امرایی ترجمه کرده است می‌توان به «آشپزخانه خانم گیلاس»، «با یک فکر بکر چه کار می‌توان کرد»، «آموزش در خانه: ساعت ها» اشاره کرد.

ابوالفضل بانی، مدیر موسسه بهاران درباره درگذشت نیلوفر امرایی گفت: «نیلوفر بیماری زمینه‌ای داشت و امروز دچار افت قند شد و متأسفانه ساعاتی پیش درگذشت مرگ ناباورانه نیلوفر‌امرایی، نویسنده خوب و مهربان کودک و نوجوان را به پدر دانشمندش اسدالله امرایی، مترجم نامدار و به مادرش و به خواهر رنجدیده اش امیلی امرایی تسلیت میگویم. نیلوفر متاسفانه سال‌ها درگیر بیماریی زمینه‌ای بود و صبح امروز چشم از جهان فروبست. نیلوفر هنگام مرگ تنها ۳۶ سال داشت و بسیار جوان بود.»

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار هنرمندان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
محمد معصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
1
0
نیلوفر امرایی
نویسنده و مترجم
کودک و نوجوان
دانایی و معرفت
زندگی دنیا امتحان بود
آمدن و رفتن
قیامت می آید
نظرات شما