تاریخ انتشار: ۱۳:۳۳ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۴

دعوت نوربخش از فرانسوی‎ها برای سرمایه‎گذاری در تامین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در دیدار با هیات اقتصادی فرانسوی آنها را دعوت به همکاری و سرمایه گذاری در شرکت ها و پروژه های زیر نظر سازمان تامین اجتماعی کرد.
رویداد24-  مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در دیدار با هیات اقتصادی فرانسوی آنها را دعوت به همکاری و سرمایه گذاری در شرکت ها و پروژه های زیر نظر سازمان تامین اجتماعی کرد.   

دکتر سیدتقی نوربخش، در این دیدار ضمن خوش آمد گویی و آرزوی اقامتی لذت بخش برای اعضای هیات فرانسوی، به معرفی اجمالی سازمان تامین اجتماعی پرداخت.

وی به جمعیت 40 میلیونی تحت پوشش سازمان و سیستم DB که سازمان بر اساس آن به فعالیت می پردازد، اشاره نمود و مقوله سرمایه گذاری را امری ضروری در این راستا عنوان کرد.

او افزود: سازمان تامین اجتماعی دارای 9 شرکت هلدینگ در زمینه های گاز، پتروشیمی، سیمان و دارو می باشد. 40 درصد از نیاز دارویی کشور سازمان تامین اجتماعی تولید می شود.

نوربخش همچنین به تعداد 40000 ارائه کننده درمان خصوص، دانشگاهی و دولتی که با سازمان تامین اجتماعی قرار دارند نیز اشاره نمود. مدیرعامل سازمان عنوان کرد که تاسیس سازمان تامین اجتماعی به 60 سال پیش باز می گردد و هم اکنون این سازمان، بزرگترین سازمان بیمه ای کشور و دومین ارائه کننده خدمات به بیمه شدگان می باشد.

مزیت های سازمان از زبان دکتر راعی
در ادامه این نشست دکتر راعی، قائم مقام سازمان اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی، سازمان عمومی و غیردولتی است که از برخی مزیت های دولت و بخش خصوصی بهره مند است. اگر دولت قصد انجام و پیاده سازی طرحی را برای اشخاص و یا گروههای خاصی داشته باشد، سازمان تامین اجتماعی در اولویت انجام آن پروژه است. ما بعنوان یک بخش خصوصی فعالیت می کنیم. از نظر ارائه خدمات بیمه ای در رتبه اول هستیم و از منظر درمان، اولین خریدار خدمات درمانی و دومین ارائه کننده خدمات درمانی به بیش از 40 میلیون بیمه شده که نیمی از جمعیت کشور را شکل می دهند، هستیم.

وی افزود: بیش از 350 مراکز درمانی و 80 بیمارستان در مالکیت سازمان تامین اجتماعی است که به بیمه شدگان خدمات درمانی ارائه می کنند.

وی همچنین به معرفی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) پرداخت و هلدینگ های نفت و گاز و پتروشیمی را به طور مفصل تشریح نمود. دکتر راعی عنوان کرد: 35 درصد از پالایشگاه بندر عباس که بزرگترین پالایشگاه ایران است در اختیار سازمان بوده و 50 درصد از پالایشگاه لاولن که موقعیتی منحصر به فرد در خلیج فارس دارد نیز در اختیار این سازمان است.

راعی ادامه داد: در راه اندازی ستاره خلیج فارس که بزرگترین پالایشگاه ایران خواهد بود نیز در دستور کار سازمان است که سال آینده به بهره برداری می رسد. وی همچنین عنوان کرد که دارو پخش و هجرت؛ دو شرکت توزیع کننده دارو هستند که آنها نیز متعلق به سازمان تامین اجتماعی است.

وی همچنین از مالکیت 100 درصد شرکت رایتل سخن گفت و اعلام نمود 100 درصد سهام بانک رفاه، 14 درصد از بانک تجارت، 14 درصد از بانک ملت، 101 درصد از بانک تجارت و 9 درصد از بانک کارآفرین در اختیار سازمان است. وی همچنین عنوان نمود که بزرگترین کارخانه سیمان نیز متعلق به سازمان است.

راعی از تعلق صد درصدی شرکت ریلی رجا سخن گفت و اعلام کرد در حوزه توریسم و هتل داری، مالکیت صد درصدی مجموعه هتل های هما در اختیار سازمان تامین اجتماعی بوده و برنامه های جدیدی در خصوص تاسیس هتل های جدید در سراسر کشور را در دستور کار داریم.

پس از سخنان راعی فیلم معرفی سازمان برای اطلاع هر چه بیشتر میهمانان که از شرکت فرانسوی به سازمان آمده بودند، پخش شد.

سرپرست هیات فرانسوی ضمن قدردانی از توضیحات کامل ارائه شده از سوی جناب آقای دکتر نوربخش و جناب آقای دکتر راعی گفت: آمادگی کامل در زمینه سرمایه گذاری مشترک را داریم. تمام تلاش ما در جهت تسهیل سرمایه گذاری در ایران و همکاری نزدیک و پویا با سازمان تامین اجتماعی است. وی گفت: به دور از هر گونه اغراق و بزرگنمایی باید اذعان کنم که هم اکنون کشور ایران یک بازار بسیار قوی و بزرگ در منطقه و حتی در سراسر جهان می باشد.

در ادامه آقای ژان لویی چاسان، قائم مقام ارشد توسعه تجاری شرکت PREZIOSO گفت: با در نظر گرفتن رفع تحریم ها شاهد این موضوع مهم هستیم. با وجود اینکه تحریم های سنگین فشار بسیار زیادی بر اقتصاد ایران تحمیل نموده بود، اما با این حال من شاهد پیشرفت های چشمگیری نسبت به گذشته در این کشور هستم. ایران هم اکنون دارای مهندسان مجرب و صنایع منحصر به فرد است. ایران در طول سال های تحریم روی پای خود ایستاد و خود را ارتقاء داده است. ما به عنوان شرکتی که در زمینه سرمایه گذاری نفت و گاز و تاسیس سکوهای نفتی در خشکی و آب فعالیت دارد، تمایل خود را نسبت به همکاری با ایران اعلام می کنیم.

اولویت ما آموزش و به کارگیری نیروهای بومی است. ما تجربه اقداماتی در این زمینه در کشورهای مختلفی همچون آنگولا، آفریقای جنوبی و موزامبیک داریم. از نظر سرمایه گذاری نیز تمایل به آوردن سرمایه و سرمایه گذاری در ایران را داریم.

در ادامه آقای نجات امینی معاون محترم اقتصادی و برنامه ریزی ضمن خوشامدگویی در خصوص پروژه گازی کیش اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی تصمیم گرفته در صنایع بالادستی نفت و گاز مشارکت پررنگ تری داشته باشد، قصد ما ایجاد یک کنسرسیوم بین المللی برای تضمین دسترسی به تکنولوژی روز است. در میدان گازی کیش، فاز یک به مرحله بهره برداری رسیده و وزارت نفت قصد پیاده سازی فاز دو و سه را دارد که در این خصوص می توانیم با وزارت نفت جلساتی را هماهنگ کنیم.

در پایان پس از ارائه توضیحاتی از سوی هیات فرانسوی در خصوص شرکت خود تصمیم بر این قرار گرفت که بحث های تخصصی تر در خصوص موارد مطروحه در جلسه با حضور نمایندگان هر دو طرف ادامه پیدا کند.

این جلسه در ساعت 11:30 پایان یافت.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان