تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۰۲ دی ۱۳۹۵
معاون مرادخانی در بازدید از دبیرخانه جشنواره تجسمی فجر:

جشنواره تجسمی فجر به یک رویداد تعیین کننده و جریان ساز تبدیل می‌شود

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دبیرخانه نهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر بازدید و با شورای هنری جشنواره گفت‌و‌گو کرد.
رویداد۲۴معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دبیرخانه نهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر بازدید و با شورای هنری جشنواره گفت‌و‌گو کرد.

علی مرادخانی در بازدید از دبیرخانه جشنواره و انتخاب آثار توسط شورای هنری جشنواره گفت: تغییر و تحول در رویکرد جشنواره از سال گذشته موجب تقویت کیفیت و نگاه علمی و حرفه‌ای در جشنواره شده است.

مرادخانی افزود: جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر به سمت و سویی می‌رود که تعیین کننده و جریان ساز باشد و به یک برند تبدیل شود.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با قدردانی از دبیر و شورای هنری جشنواره گفت: حضور و مشارکت هنرمندان شاخص و حرفه‌ای شورای هنری که در این جشنواره نقش دارند ارزشمند است و جایگاه جشنواره با حضور و نقش این هنرمندان تعیین می‌شود و ارتقا می‌یابد.

مجتبی آقایی؛ دبیر نهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر نیز با ارائه گزارشی از جشنواره گفت: رویکرد جشنواره از هشتمین دوره تغییر کرد و مرزهای رشته‌ها برداشته شد و نگاه خلاقانه هنری و پژوهشی و معرفی ایده‌های اصیل محور جشنواره قرار گرفت و اعضای شورای هنری با این رویکرد آثار را انتخاب می‌کند.

آقایی افزود: تغییر رویکرد جشنواره از سال گذشته و برگزاری نهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر در موزه هنرهای معاصر تهران روند برنامه ریزی، انتخاب آثار و اجرای جشنواره را جدی‌تر و حرفه‌ای‌تر می‌کند.

بهروز دارش؛ عضو شورای هنری جشنواره نیز گفت: با توجه به حجم آثار هنری و تعداد هنرمندان امکانات امروز پاسخگوی هنرمندان نیست و بخش عمده‌ای از آثار هنری امکان نمایش پیدا نمی‌کنند. امروز موزه هنرهای معاصر تهران نیز دیگر پاسخگوی نیاز هنرمندان برای نمایش آثار نیست و برای نمایش کلیت یک رویداد مانند جشنواره هنرهای تجسمی فجر به یک مرکز و فضای هنری و نمایشگاهی نیاز است.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فضای هنرهای تجسمی امروز مانند گذشته نیست و تحول و پویایی و حضور هنرمندان تحولی را در هنرهای تجسمی رقم زده است که نیاز به امکانات و فضای بیشتری دارد و در این راستا ما شاهد افزایش گالری‌ها و فضاهای نمایشگاهی هستیم.

مرادخانی افزود: ما از ابتدای این دولت در حال پیگیری هستیم تا زمین متعلق به موزه هنرهای معاصر تهران را در کنار موزه که سال هاست بازارچه‌ای در آن قرار دارد، آزاد کنیم تا بتوانیم فضای نمایشگاهی یا یک گالری ملی را در کنار موزه ایجاد کنیم.

این موضوع از سازمان بازرسی و نهادهای مربوط پیگیری شده و سایر موارد حقوقی آن نیز در حال پیگیری است و امیدواریم تا پایان سال جاری تکلیف زمین بازارچه در کنار موزه هنرهای معاصر تهران مشخص شود.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه از روند انتخاب اولیه آثار نهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر توسط اعضای شورای هنری بازدید کرد.

مجتبی آقایی، محمدباقر آقامیری، کامبیز درم بخش، علی شیرازی، مهنوش مشیری، جمشید حقیقت‌شناس، بهروز دارش، اصغر کفشچیان مقدم، رضا یساولی، سید نظام الدین امامی فر و مهران هوشیار اعضای شورا هنری جشنواره هستند و جمشید حقیقت‌شناس؛ دبیر هنری و عبدالرحیم سیاهکارزاده؛ دبیر اجرایی جشنواره هستند.
منبع: ایلنا
برچسب ها: هنر ، فرهنگ ، تئاتر
نظرات شما
پیشخوان