تاریخ انتشار: ۲۲:۳۷ - ۰۶ دی ۱۳۹۵
قاسم ساعدی:

وزارت نیرو در بخش مدیریت آب ضعیف عمل کرده است

قاسم ساعدی، نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه و یکی از اعضای کمیسیون انرژی در مجلس دهم است. وی معتقد است که دولت با بکارگیری وزرای پا به سن گذاشته نتوانسته مسائل اقتصادی کشور را حل کند و همین موضوع می‌تواند باعث ریزش رای روحانی در انتخابات ۹۶ شود. از اینرو به گفت‌و‌گو با وی نشستیم و نظرات ایشان را راجع به عملکرد دولت، برجام و وزارت نیرو جویا شدیم.
رویداد۲۴- قاسم ساعدی، نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه و یکی از اعضای کمیسیون انرژی در مجلس دهم است. وی معتقد است که دولت با بکارگیری وزرای پا به سن گذاشته نتوانسته مسائل اقتصادی کشور را حل کند و همین موضوع می‌تواند باعث ریزش رای روحانی در انتخابات ۹۶ شود. از اینرو به گفت‌و‌گو با وی نشستیم و نظرات ایشان را راجع به عملکرد دولت، برجام و وزارت نیرو جویا شدیم.

کمتر از پنج ماه دیگر به انتخابات ریاست جمهوری مانده است. عملکرد آقای روحانی را چطور ارزیابی می‌کنید؟
در ابتدا لازم می دانم از خدمات دولت در این سال‌ها تشکر کنم. یقیناً دولت در جهت رفاه و آسایش مردم گام برمی دارد و هدف دیگری ندارد. بهرحال همه دولت‌ها با فراز و نشیب‌های زیادی روبرو هستند. دولت تدبیر و امید هم شعارهای خوب اقتصادی داد و حتی گفت در ظرف صد روز تا حدودی به اوضاع و احوال سر و سامانی خواهیم داد. حتی کسانی که به روحانی رای ندادند به این شعار‌ها خوشبین بودند. متاسفانه بعد از گذشت ۴۱ ماه، کشور و مردم همچنان با مشکلات اقتصادی دست به گریبان هستند. با وجود وزرای پیر و ناتوانی که آقای روحانی به کار گمارده باید بگویم به احتمال زیاد ایشان در انتخابات ۹۶ با ریزش رای مواجه خواهد شد. از طرف دیگر مشاوران آقای روحانی هم نتوانستند آسیب‌شناسی درستی از شرایط داشته باشند.

چقدر احتمال می‌دهید که انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری به مرحله دوم برود؟
باید دید رقیب اصلی آقای روحانی کیست. اگر فردی دارای پشتوانه قوی باشد می‌تواند کار آقای روحانی را سخت کند.

برخی معتقدند که در بحث برجام ایران نباید دست به تصمیم احساسی بزند و باید دید چقدر تهدیدهای آمریکا جدی و واقعی است. نظر شما در این باره چیست؟
در برجام باید با خردجمعی و با عقلانیت کار را جلو برد. من به هیچ وجه معتقد به تنش نیستم. اعتقاد دارم باید تصمیمات کشور در این راستا حساب شده باشد. امروز با بدعهدی آمریکا روبرو هستیم و طرف مقابل تحریم‌های ۱۰ ساله را بر علیه کشور ما تمدید کرده است. امروز می‌بینیم که هیچ کدام از بانک‌های آمریکا حاضر به همکاری با ایران نشده‌اند. یک شرکت آمریکایی سراغ ندارم که در بحث اقتصادی با ایران حاضر به همکاری شده باشد. البته احکامی که آقای روحانی برای تیم مذاکره کننده در جهت مطالبه‌گری صادر کردند تا حد زیادی امیدوارکننده است. باید توجه داشت که برجام یک سند بین المللی است و طرف ما فقط آمریکا نیست. باید کمی صبر کرد و دید آیا اروپاییان هم به تعهدات خود پشت می‌کنند یا خیر؟

شما یکی از اعضای کمیسیون انرژی در مجلس هستید. عملکرد وزارت نیرو در دولت یازدهم قابل قبول بوده است؟
وزارت نیرو یک حوزه بسیار وسیع است. این حوزه اساسی با تمام بخش‌ها مثل آب، برق، سد‌ها، نیروگاه‌ها و... در ارتباط است. دولت در بخشی از حوزه‌های وزارت نیرو قدم‌های مثبتی برداشته است ولی در بعضی از قسمت‌ها مثل سیستم مدیریت آب، عملکرد خوبی نداشته است. امروز چالش آبی که کشور دارد از نبود مدیریت در این حوزه است. حال این مدیریت ضعیف می‌تواند از نبود دانش نشات بگیرد یا می‌تواند به خاطر مسائل جهت دار باشد.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان