تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۰۷ دی ۱۳۹۵

سردارسلامی:هیچ‌کس فکر نمی‌کرد ایران در برابر تحریم‌ها دوام بیاورد/پیروزی در حلب تاریخ‌ساز بود

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: استکبار همه تلاش خود را در منطقه و در کشورهایی نظیر سوریه و لبنان و بحرین می‌کند تا اثبات کند بدون اتکا به قدرت‌های بزرگ نمی‌توان زیست.
رویداد۲۴-جانشین فرمانده کل سپاه گفت: استکبار همه تلاش خود را در منطقه و در کشورهایی نظیر سوریه و لبنان و بحرین می‌کند تا اثبات کند بدون اتکا به قدرت‌های بزرگ نمی‌توان زیست.

 سردار حسین سلامی امروز در همایش امنیت و اقتدار که در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) برگزار شد، با اشاره به حماسه 9 دی اظهار داشت: حقیقتا 9دی حماسه تاریخی و جاودان ملت ایران بود.

وی همچنین با اشاره به پیروزی ارتش سوریه بر تروریست‌ها در حلب،  این پیروزی را شگفت‌انگیز و تاریخ‌ساز برای امت اسلام توصیف کرد و افزود: شکوه و عظمت و اقتدار و منزلت والا در نظام جهانی و ساختن یک شخصیت و هویت توام با عزت به خودی خود حاصل نمی‌شود و باید بدانیم که جز در پرتو ایستادگی و صبر و مبارزه و مجاهدت نمی‌توان در جهان امروز بعنوان یک جامعه مستقل و آزاد زیست.

اهم سخنان جانشین فرمانده کل سپاه به نقل از خبرگزاری ها به شرح زیر است:

* آنچه که برای بررسی و نشان دادن ابعاد عظیم این واقعه شگفت انگیز و در عین حال دل انگیز و شیرین می توان بیان کرد ، این است که سوریه به لولای دروازه رویاهای راهبردی آمریکا و متحدان منطقه ای او در شش ساله اخیر تبدیل شده بود.

* ابعاد پیروزی جبهه اسلام بر دشمن در جنگ 8 ساله زبانزد همه است، اگر جنگ تحمیلی8 ساله بر هر کشور دیگری تحمیل می‌شد ارکان حکومت آن فرو می‌ریخت.

*ایران اسلامی در عرصه یک نبرد همه جانبه توقف ناپذیر جهانی است و اقتدار و شکوه خود را ایجاد و تثبیت کرده است.

*اگر جنگ تحمیلی ٨ساله بر هر کشور دیگری تحمیل می‌شد ارکان حکومت آن فرو می‌ریخت.آمریکای آن زمان که بسیار قدرتمند از امروز بود و شوروی آن زمان که بسیار مقتدرتر از روسیه امروز بود و اروپایی که آن روز نفس گرمتری (و البته امروز نفس هایش به شماره افتاده) هرچه داشتند به صحنه آوردند تا از ظهور یک شخصیت و ضلع جدید در هندسه قدرت جهانی جلوگیری کنند و آمده بودند تا دوباره به تاریخ کشور ما برگردند. 

*دشمنان می‌دانند اگر انقلاب اسلامی تبدیل به الگو در جهان شود، راه تنفس‌شان را تنگ کرده و به استیلای آن‌ها بر کشورهای جهان خاتمه می‌دهد؛ لذا بعد از ناامیدی در جنگ سخت، به عرصه‌های دیگر مانند اقتصاد ورود کرده و یک جنگ جدی با گستره جهانی را ایجاد کردند و این کار هم با هدف از تعادل خارج کردن نظام و ایجاد نارضایتی مردمی و آشوب اجتماعی و سیاسی و نهایتاً پذیرش شرایط استکبار جهانی صورت گرفت. 

*جنگ استکبار با ایران اسلامی هیچگاه متوقف نشده است. استکبار همه تلاش خود را در منطقه و در کشورهایی نظیر سوریه و لبنان و بحرین می‌کند تا اثبات کند بدون اتکا به قدرت‌های بزرگ نمی‌توان زیست و ایران نیز در پی اثبات مدل حکومت مستقل و ایستادگی در برابر استکبار است.

* امروز اروپا به دلیل تبعیت از سیاست‌های آمریکا در بحران امنیت و اقتصادی و سیاسی قرار دارد و باید ببینیم تابعیت و پیروی از آمریکا در مسایل منطقه‌ای چه وضعیتی را برای ترکیه ایجاد کرد؟ یک کشور ناامن و بی‌ثبات و رو به افول و زوال افتصادی و نامطمئن نسبت به آینده و محمل یک کودتای بزرگ. این وضعیت ترکیه است در حالیکه این کشور مثال کسانی بود که می‌گفتند با مدل انقلاب اسلامی نمی‌توان به پیشرفت رسید.

*{ با اشاره به وضعیت مشابه در کشورهایی نظیر مصر و عربستان} هیچ‌کس در جهان فکر نمی‌کرد ایران در برابر تحریم‌ها دوام بیاورد اما در طول این بیش از 8 سال که تحریم جهانی علیه ما اجرا می‌شود، نه تنها هرگز کشور ایران منزوی نشد و رو به افول نرفت بلکه بیشترین پیشرفت‌ها اعم از هسته‌ای و موشکی و ... در زمان همین تحریم‌ها صورت گرفت.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان