تاریخ انتشار: ۱۸:۴۶ - ۰۷ دی ۱۳۹۵

کوهکن: آیا شأن برنامه توسعه این است که نیم ساعت درباره عوارض نوشابه‌های گازدار بحث کنیم؟

نماینده مردم لنجان در مجلس نسبت به تغییر قوانین دائمی در طی تصویب برنامه ششم توسعه تذکر داد.

رویداد۲۴- نماینده مردم لنجان در مجلس نسبت به تغییر قوانین دائمی در طی تصویب برنامه ششم توسعه تذکر داد.

در جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس و در طی بررسی مواد گزارش کمیسیون تلفیق درباره برنامه ششم توسعه، محسن کوهکن با اشاره به بند 11 ماده 23 و بند آخر ماده 22 آیین نامه داخلی مجلس به هیات رئیسه به ویژه رئیس مجلس تذکر داد.

کوهکن گفت: قبلا عمدتا برداشت ما از بند 11 دفاع از اقتدار مجلس بود و با این برداشت، تذکرهای زیادی داده شد. اما هیچگاه درباره منزلت و شان صحبت نکردیم. ما در برنامه توسعه قوانین عادی و دائمی را به هم می ریزیم که خلاف برخی سیاست هاست و حضرتعالی مسئولیت مستقیم دارید و با صراحت می گویم نیازی به رای مجلس ندارد و می توانید جلوی آن را بگیرید اما این اتفاق نمی افتد. آیا شان برنامه پنج ساله توسعه کشور این است که ما اینجا نیم ساعت بحث کنیم ببینم از واردات نوشابه های گازدار عوارض بگیریم یا نگیریم؟

او ادامه داد: به دوستان برنخورد اما من فکر می کنم کل هیات رئیسه، مسئولیتی که دارند اعمال نمی کنند. ما به شما رای دادیم که مسئولیتی که برای حفظ شان و منزلت داریم را مراعات کنیم.

نماینده مردم لنجان اظهار کرد: ما اینجا کارهایی انجام می دهیم که شان آنها شان برنامه نیست. ما قوانین دائمی داریم که شرح وظایف دستگاه هاست. برداشت من از قانون برنامه این است که به استناد قوانین دائمی برای پنج ساله دستگاه ها احکامی می آوریم و نباید به قوانین ورود کنیم و آنها را به هم بریزیم.

علی لاریجانی، رئیس مجلس در پاسخ به کوهکن اظهار کرد: فرمایش کلی شما درست است. ما نباید قوانین مادر را در قانون برنامه تغییر بدهیم اما شما که می دانید همیشه در مواقع تصویب قانون برنامه ها این موارد بوده است. باید آنها را سرموقع تذکر بدهیم اما نمی توانیم اختیار نمایندگان را سلب کنیم. فقط می توانیم بگوییم که اینجا داریم قانون را عوض می کنیم ولی اختیار دست نمایندگان است.

برچسب ها: کوهکن
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان