تاریخ انتشار: ۱۵:۱۴ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
پس از حملات به سیدحسن خمینی و هاشمی رفسنجانی:

تندروها خواستار رد صلاحیت روحانی در خبرگان شدند

جمعیت طلاب انقلاب اسلامی در نامه‌ای به فقهای شورای نگهبان خواستار بررسی اجتهاد حسن روحانی شد.
رویداد۲۴- انتخابات مجلس خبرگان حالا گذرگاه جدیدی برای گروه‌های تندرو فراهم آورده است تا جایی که بتوانند مانع حضور نیروهای اعتدالی و عقلانی در کرسی‌های تأثیرگذار کشور شوند. پس از حملات به سیدحسن خمینی به علت حضور در عرصه رقابت انتخاباتی در مسیر مجلس خبرگان، حالا نوبت به تخریب حسن روحانی رسیده است؛‌ با این تفاوت که روحانی یکی از اعضای مجلس خبرگان است و بازی جدید آن‌ها متفاوت با حملاتی است که نسبت سید حسن خمینی داشتند.

به گزارش گروه سیاسی رویداد۲۴، برخی از سایت‌های نزدیک به جریان‌های تندروی اصولگرا با انتشار نامه‌ای از جمعیت طلاب انقلاب اسلامی خطاب به فقهای شورای نگهبان را منتشر کردند و خواستار رد صلاحیت حسن روحانی شدند.

در این نامه که به شورای نگهبان نوشته شده، آمده است: «جامعه ما در دو سال اخیر شاهد اظهار نظرات و اعلام مواضع متعددی از ایشان بوده که به صراحت با مبانی دینی و فقهی منافات دارد، یا دست‌کم قدرت و مهارت استنباط عالمانه ایشان از منابع دین را با تردید جدی مواجه کرده است. مواضع ناصحیح و نظرات ناپخته ایشان که در زمان خود با واکنش‌های شدید علما و مراجع و فقهای عظام و حتی رهبر معظم انقلاب مواجه شده است»

این جریان‌ها در ادامه ادله خود برای حمله به روحانی و درخواست رد صلاحیت او، نوشته‌اند: «علیرغم اینکه حضور در دوره‌های قبلی مجلس خبرگان به معنای تأیید اجتهاد افراد است، اما ممکن است «با مرور زمان به علل مختلفی نظیر دوری از فضای درس و بحث، تغییر نگرش در افکار و... ملکه اجتهاد زائل شده یا تضعیف گردد». از سوی دیگر در «سوابق سیاسی و اجرایی ایشان منصبی که لازمه آن اجتهاد باشد موجود نیست» و در سابقه علمی‌اش هم «هیچ گونه تأییدیه‌ای دال بر اجتهاد» وجود ندارد. همچنین «کرسی درس و بحث یا تألیفی فقهی و اصولی از ایشان که مورد بررسی اهل خبره قرار گیرد» هم وجود ندارد. جمعیت طلاب انقلاب اسلامی با توجه به این مسائل از فقهای شورای نگهبان درخواست ‌کرده‌اند با بررسی مجدد «وجود شرط اجتهاد در ایشان مجدداً احراز شود.»

حالا در آستانه انتخابات هفتم اسفند، تندروها هر گونه شخصیت، جریان و نیروی درون نظام را که مشی عقلانی، معتدل و مبتنی بر منافع ملی داشته باشد، از دم تیغ تخریب خود می‌گذرانند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
لبیک یا خامنه ای
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
1
0
اولا متاسفم که در تشخیص تندرو و اعتدال دچار اشتباه شده اید حسن روحانی با اظهار نظرهای فراوان خود نشان داده که یک اصلاح طلب فراافراطی است و در این قضیه شکی نیست دیپلماسی لبخند در مقابل هر حرکتی اون هم در مقابل استکبار جهانی نشان از این افراطی در وابستگی به غرب است این معنای اعتدال نیست که باهمه کشورها یک رابطه صمیمی داشته باشیم کما اینکه این رابطه صمیمی با رژیم آل سعود سبب این همه بی احترامی به ملت ایران شد حسن خمینی هم اگر واقعا پیرو خط امام خمینی می بود به سفارش پدربزرگ خود مبنی بر دوری از عرصه سیاست عمل میکرد جانعه طلاب تنها به یک بخش از شبهات پیرامون حسن روحانی پرداخت مطمئن باشد بزودی از تمام جوانب اطلاع رسانی عمومی خواهد شد به امید طول عمر رهبری و آیت الله جنتی
جابر
|
United States of America
|
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
1
0
من با جمعیت طلاب انقلاب اسلامی موافق هستم
یک امتحان توسط مراجع تقلید قم طرح تحت نظارت مراجع نجف از اعضای شورای نگهبان ازجمله اقایان جنتی و دیگران بگیرند البته عرف,خوبی است ان موقع اقایان روحانی و رفسنحانی هم حتما در امتحان شرکت میکنند
چون قبول دارم اقای جنتی و همراهان ایشان در شورای نگهبان سالها است از حوزه ها و حلسات درس,دور هستند شاید صلاحیت علمی را به خاطر دوری از مکتب و کهولت سن از داده اند
نظرات شما
پیشخوان